مهاجرت به فرانسه

با مهاجرت به فرانسه می‌توان یک زندگی باکیفیت را در یکی از قدرتمندترین دولت‌های اروپایی تجربه کرد. اگر بخواهیم چند کشور ایده‌آل برا تحصیل و اشتغال را پیشنهاد دهیم، قطعا فرانسه در میان پیشنهادات اول جای دارد. البته که راه‌های مهاجرت به این کشور چندان هموار نیست و باید بسیار هوشمندانه پیش رفت تا نتایج مطلوب حاصل شود. در ادامه برخی از رایج ترین  راه‌های مهاجرت به این کشور را شرح می‌دهیم تا علاقه‌مندان به دریافت اقامت فرانسه، با الفبای مهاجرتی این کشور بهتر آشنا شوند.

نگاهی گذرا به مهاجرت به فرانسه

باید اعتراف کرد که مهاجرت به فرانسه برای همه افراد آسان نیست. این کشور وسواس و قوانین پیچیده‌ای برای پذیرش خارجی‌ها دارد.  بر طبق تحقیقات تازه انجام شده،  اغلب افرادی که به تازگی به این کشور سفر کرده‌اند از ناتوانی در صحبت کردن به زبان بومی و دوست یابی رنج می‌برند که این موضوع سختی مهاجرت را برایشان دو چندان کرده است.

در کل  فرانسه هم مانند بسیاری از کشورهای اروپایی  مجموعه‌ای از خوبی‌ها و بدیها است که البته کفه خوبی‌ها و مزایای مهاجرت به آن سنگین‌تر است.

شیوه‌های سرمایه گذاری، تحصیل و کار از رایج‌ترین راه‌های مهاجرت به کشور فرانسه به شمار می‌رود.

مزایای مهاجرت و زندگی در فرانسه

  • داشتن امتیاز بالا در زمینه سلامت و مراقبت‌های بهداشتی
  • فراهم بودن ارتباطی خوب و متعادل بین کار و زندگی
  • برخورداری از جاذبه‌های طبیعی و مناظر زیبا
  • بالا بودن امنیت شغلی
  • داشتن فرهنگ و تاریخی اصیل و قدرتمند

معایب مهاجرت و زندگی در فرانسه

  • بالا بودن مالیات
  • دشوار بودن تمدید ویزا
  • نیاز به یادگیری زبان فرانسوی برای اشتغال
  • سخت بودن  پیدا کردن شغل مناسب

راه‌های مهاجرت به کشور فرانسه

تحصیل

از آنجایی که کیفیت آموزشی در فرانسه بسیار بالا است، همیشه تحصیل در این کشور متقاضیان زیادی داشته است. دانشجویان بین المللی می‌توانند در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به تحصیل در فرانسه مشغول شوند. البته که شرایط  و قوانین تحصیل در هر مقطع متفاوت است.

شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی

  • ارائه مدرک دیپلم به دانشگاه مورد نظر برای دریافت پذیرش تحصیلی
  • تسلط نسبی بر زبان فرانسوی و داشتن مدرک حداقلی B2
  • دانشجویان بین المللی اجازه دارند تا در طول تحصیل خود به مدت 20 ساعت در هفته اشتغال داشته باشند.
  • دانشجویانی که به زمان تحصیلی کمتر از سه ماه نیاز داشته باشند، می‌توانند ویزای کوتاه مدت دریافت کنند. اما دانشجویانی که برای تحصیل در مقطع کارشناسی به بازه زمانی 3 تا 4 سال نیاز دارند،  باید ویزای بلند مدت این کشور را اخذ نمایند.

شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد

  • متقاضیان به تحصیل  در این مقطع باید مدرک فارغ التحصیلی خود در مقطع لیسانس را به دانشگاه مورد نظر برای دریافت پذیرش ارائه کنند.
  • مدت زمان در نظر گرفته شده برای  اشتغال دانشجویان بین المللی در این مقطع، 20 ساعت در هفته است.
  • دانشجویان بین المللی می‌توانند از میان دو زبان انگلیسی و فرانسوی زبان تحصیلی دلخواه خود را در دانشگاه انتخاب نمایند.
  • طول دوره تحصیل در این مقطع 2 سال است.

شرایط تحصیل در مقطع دکترا

  • دانشجویان بین المللی برای دریافت پذیرش تحصیلی در این مقطع باید رزومه علمی بسیار قوی داشته باشند.
  • افرادی که سوابق تحصیلی و علمی بسیار خوبی دارند، باید با ارسال مدارک، تاییدیه  استاد راهنمایی در دانشگاه‌های فرانسه را به دست آورند. در صورتی که این تاییدیه را دریافت کنند، شانس  تحصیل در دانشگاه مورد نظر را خواهند داشت.
  • عموما طول دوره تحصیلی در مقطع دکترا 4 سال  است که ممکن است این زمان وابسته به نوع رشته تحصیلی کمی بیشتر شود.
  • دانشجویان بین المللی در این مقطع اجازه دارند تا به مدت 40 ساعت در هفته اشتغال داشته باشند.

 

کار

مهاجرت کاری به فرانسه سختی‌های زیادی دارد. البته متقاضیانی که بتوانند از این طریق اقامت در کشور فرانسه را به دست آورند، حتما افراد متخصص و کاربلدی هستند که میتوانند به درآمدهای بالا در این کشور برسند. زیرا بر طبق قوانین فرانسه، تمامی کارفرمایان باید نیازمندی‌های خود‌ به منابع انسانی را به مدت 3 ماه در این کشور آگهی کنند تا نیروی کار داخلی پیدا شود. در صورتی که نیروی مورد نیاز پیدا نشود، می‌توانند به مدت 3 ماه دیگر آگهی خود را در اتحادیه اروپا انتشار دهند. در صورتی که در این بازه زمانی 6 ماهه نیروی متخصصی در فرانسه و سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا پیدا نشود، نوبت به متقاضیان خارجی می‌رسد. در صورتی که کارفرما با درخواست متقاضی خارجی موافقت نماید، دعوت نامه کاری برای متقاضی صادر خواهد شد.

جزئیات مهاجرت کاری به فرانسه

  • مهاجرینی که حداقل به مدت 5 سال در این کشور اشتغال داشته باشند، می‌توانند برای دریافت اقامت دائم در خاک فرانسه اقدام کنند.  البته در صورتی این امکان  وجود دارد که مهاجر با گذشت 5 سال هنوز هم در کاری مرتبط با تخصص خود اشتغال داشته باشد.
  • داشتن سابقه کاری مرتبط، داشتن مدرک تحصیلی، تسلط بر زبان، قرار داشتن در محدود سنی قانونی و.. برخی از لازمه‌های دریافت دعوتنامه کاری به شمار می‌رود.

سرمایه گذاری

همان طور که از نام این روش مهاجرتی پیداست، برای دریافت اقامت از این راه باید سرمایه کلانی داشت. به این ترتیب دولت فرانسه به مهاجرین اجازه می‌دهد تا در مدتی مشخص در خاک این کشور اقامت داشته باشند و پس از گذشت این مدت، اقامت موقت خود را به اقامت دائم تبدیل کنند.

جزئیات سرمایه گذاری  در فرانسه

 

  • قطعا مهاجرت از طریق سرمایه گذاری یکی از کم خطرترین راههای مهاجرتی به فرانسه به شمار می‌رود. زیرا فعالیت‌های اقتصادی این کشور همواره رو به رشد است.
  • ثبت شرکت یکی از راه‌های سرمایه گذاری در این کشور است. در صورتی که 3 سال از فعالیت شرکت ثبت شده گذشته باشد و نوع فعالیت رو به رشد و صعودی باشد، به موسس اجازه داده می‌شود تا برای دریافت اقامت دائم اقدام کند.
  • اقامت از طریق تمکن مالی یکی دیگر از راه‌های سرمایه گذاری در خاک فرانسه است. در این روش متقاضی باید به دولت فرانسه ثابت کند که می‌تواند بدون اشتغال از پس هزینه‌های زندگی در این کشور برآید.  دولت فرانسه در ابتدا اقامتی 1 ساله برای متقاضی صادر خواهد کرد. در صورتی که همه چیز به خوبی پیش رود، این اقامت هر یک سال یک بار تمدید می‌شود. متقاضی می‌تواند با گذشت 5 سال برای دریافت اقامت دائم اقدام کند.
تهران مشاور به علاقه‌مندانی که قصد مهاجرت به فرانسه را دارند، کمک می‌کند تا روال قانونی و اداری را در زمانی کوتاه با موفقیت به سرانجام برسانند.

ازدواج

دریافت اقامت از طریق ازدواج سختی‌های خاص خودش را دارد.  این طور نیست که هر فردی بتواند به راحتی با ازدواج با یک فرد فرانسوی اقامت این کشور را به دست بیاورد. افرادی که از این طریق درخواست مهاجرت خود را ارائه دهند باید بتوانند صداقت ازدواج خود را اثبات نمایند و چندین سال از ازدواجشان گذشته باشد. اقامت اولیه از طریق ازدواج 1 ساله خواهد بود. در ادامه میتوان برای 4 سال دیگر نیز این اقامت را تمدید کرد. در صورتی که ازدواج پس از گذشت 5 سال ادامه داشته باشد، می‌توان برای دریافت اقامت دائم اقدام کرد.

تولد

دولت فرانسه برای صدور اقامت و تابعیت این کشور از سیستم خون پیروی میکند. یعنی تمامی نوزادانی که از مادر و پدر فرانسوی متولد شده باشند، اقامت این کشور را خواهند داشت. ضمن اینکه تمامی نوزادانی که مادر یا پدر آنها اقامت و شهروندی فرانسه را داشته باشند، از سوی دولت این کشور فرانسوی شناخته می‌شوند و اجازه  اقامت دائم دارند.

پناهندگی

قطعا پرخطرترین راه مهاجرت به فرانسه از طریق پناهندگی است. اگرچه گاهی از اوقات پناهندگی تنها راه پیش پای متقاضیان مهاجرت است، اما به هیچ عنوان امن نیست. این راه پر خطر به هیچ شخصی توصیه نمی‌شود. زیرا ممکن است موجب از بین رفتن سرمایه، وقت و جان متقاضیان مهاجرت شود.

مهاجرت به فرانسه با تهران مشاور

افرادی که به دنبال بهترین راه مهاجرت به فرانسه هستند، می‌توانند از کارشناسان تهران مشاور کمک بگیرند. کارشناسان این مجموعه تمامی شرایط زندگی کاری و تحصیلی متقاضی را مورد بررسی قرار می‌دهند و در ادامه بهترین شیوه مهاجرتی که در آن شرایط متقاضی بیشترین همخوانی با قوانین دریافت اقامت از سوی دولت فرانسه را دارد، پیشنهاد می‌دهند. علاقه‌مندان می‌توانند به منظور کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه با شماره تلفن 02188906729 تماس حاصل کنند.