پذیرش تحصیلی کانادا

کانادا جزو آن دسته از کشورهایی است که پذیرای مهاجران زیادی از اقصی نقاط جهان می‌باشد. معمولا راه‌های مختلفی برای مهاجرت به کشوری دیگر وجود دارد که یکی از آنها اخذ پذیرش تحصیلی است. از این رو سالانه دانشجویان بسیاری به امید رسیدن به آینده‌ای روشن‌تر برای گرفتن پذیرش تحصیلی کانادا اقدام می‌کنند. اما از شرایط و مزایای تحصیل در کانادا چه می‌دانید؟ پاسخ به اینگونه سوالات موضوعی است که قصد صحبت در مورد آنها را داریم.

بطور کلی کانادا کشور مهاجرپذیری است که حال با وجود سیستم آموزشی قوی و متفاوتی که دارد، هر ساله مورد توجه دانشجویان بسیاری از سراسر جهان قرار می‌گیرد.

مزایای پذیرش تحصیلی کانادا

  1. اعتبار بالای مدارک تحصیلی کانادا

کانادا از جمله کشورهایی است که مدارک معتبری را به فارغ التحصیلان خود ارائه می‌دهد. صرف نظر از اعتبار مدارک شما با سیستم متفاوتی از آموزش در این کشور مواجه می‌شوید. چون سیستم آموزشی کانادا با بکارگیری به‌روزترین تکنولوژی تمرکز خود را بر روی تقویت مهارت‌های مهمی همچون ارتباطات فردی، کار تیمی و… که در زندگی اشخاص تاثیر بسزایی داشته گذاشته و از این رو تجربه‌ای جدید از آموزش را در اختیارتان قرار می‌دهد.

  1. پذیرش همراه

معمولا افراد برای تحصیل در کشوری دیگر باید به تنهایی سفر کرده و با چالش‌های زندگی در محیط و فرهنگی جدید مواجه شوند. در چنین شرایطی هم فرد دچار سختی شده و هم نگرانی وجود خانواده‌ها را در بر می‌گیرد. اما خوشبختانه در کانادا امکان همراهی خانواده برای دانشجویان مهاجر وجود خواهد داشت. به این ترتیب می‌توانید از ابتدا تا انتهای دوره تحصیل را در کنار خانواده باشید و کمتر احساس غربت و تنهایی کنید.

  1. ارائه خدمات شهروندی به مهاجران

در کانادا شما به عنوان یک مهاجر هیچ تفاوتی با یک شهروند کانادایی نخواهید داشت. به بیان بهتر کلیه خدماتی که برای یک شهروند کانادایی از طرف دولت در نظر گرفته شده است، شامل حال شما نیز می‌شود. از جمله این خدمات می‌توان به مواردی همچون خدمات درمانی کاملا رایگان، خدمات حمل و نقل، بیمه عمر و… اشاره کرد. همانطور که می‌دانید بهره مندی از چنین مواردی برای هر مهاجر یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود.

  1. اجازه کار پس از اتمام دوره تحصیل

شما در کانادا پس از فارغ التحصیلی می‌توانید به دنبال کار گشته و در شغلی متناسب با رشته تحصیلی خود اشتغال پیدا کنید. البته این مزیت تنها مختص به دوره پس از فارغ التحصیلی نبوده و دانشجویان حین تحصیل نیز می‌توانند بصورت پاره وقت مشغول به کار شوند تا از این طریق درآمدی برای مایحتاج روزانه خود داشته باشند. در این میان ممکن است با خودتان فکر کنید که امکان پیدا کردن کار مناسب در کشوری غریب کار دشواری است. باید بگوییم بله یافتن شغل ایده آل برای تمامی افراد در سراسر جهان کار آسانی نبوده و باید برای آن وقت و انرژی گذاشت. اما باید بدانید که کانادا در مقایسه با جمعیتی که دارد، کشور وسیعی بوده و در نتیجه اگر رزومه خوبی داشته باشید، با اندکی صبر و جستجو می‌توانید شغل مناسبی پیدا کنید.

مراحل اولیه اخذ پذیرش تحصیلی کانادا

بطور کلی در ابتدایی‌ترین مراحل مربوط به اخذ پذیرش تحصیلی باید با توجه به رشته‌ای که قصد تحصیل در آن را دارید، تعدادی از دانشگاه‌های کانادا را برای ارسال مدارک انتخاب کنید. در نظر داشته باشید که شرایط پذیرش و همچنین مدارک مورد نیاز در هر دانشگاه متفاوت بوده و به همین خاطر به خوبی باید این موارد را پیگیری نمایید. پس از آماده کردن مدارک، ارسال آنها و ثبت درخواست پذیرش برای دانشگاه مورد نظر لازم است مدتی را به انتظار بگذرانید تا نتیجه درخواستتان مشخص شود. چنانچه شرایط دریافت تاییدیه پذیرش را داشته باشید، نامه پذیرش دانشگاه برایتان ارسال خواهد شد.

تحصیل در مقطع کارشناسی کانادا

توجه داشته باشید که برای کسب پذیرش تحصیلی باید از جهات مختلف شانس خود را افزایش دهید. یکی از راه‌های موثری که شانس شما را برای دریافت پذیرش تحصیلی بالا می‌برد، کسب نمرات عالی در مقطع دبیرستان است. به عبارتی چنانچه می‌خواهید دوره کارشناسی خود را در کانادا شروع کرده و به پایان برسانید، باید نهایت تلاشتان را بکار بگیرید که یک کارنامه درخشان برای خود دست و پا کنید. چرا که در ارائه مدارک مورد نیاز برای مقطع کارشناسی ریز نمرات دیپلم ضروری است. همچنین از جمله دیگر راه‌هایی که به کمک آنها می‌توانید احتمال موفقیتتان را برای تحصیل در دوره کارشناسی کانادا بالا ببرید، ارائه انگیزه نامه و توصیه نامه می‌باشد.

در رابطه با زبان نیز بسته به دانشگاه و رشته‌ای که انتخاب می‌کنید، شرایط برایتان متفاوت خواهد بود. در کانادا دانشگاه‌ها یا به زبان انگلیسی و یا به زبان فرانسوی به شما خدمات تحصیلی ارائه می‌دهند. چنانچه تحصیل به زبان انگلیسی انتخاب شما باشد، باید دارای آیلتس 6 باشید.

نکته مهم دیگری که در خصوص تحصیل در این مقطع باید گوشه ذهنتان بسپارید، این است که برخی از رشته‌های تحصیلی نیاز به مصاحبه دارند. بنابراین در صورتیکه رشته شما نیاز به مصاحبه داشت، حتما خود را برای آن آماده کرده و به موقع در محل مصاحبه حاضر شوید.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد کانادا

اولین نکته‌ای که در خصوص شرکت در مقطع کارشناسی ارشد کانادا باید بدانید، به مدرک کارشناسی شما مربوط می‌شود. به عبارتی اگر دوره کارشناسی خود را در سایر کشورها به اتمام رسانده و حال کانادا را برای ادامه تحصیل انتخاب کرده باشید، لازم است که در آزمون ارزیابی شرکت کنید. بدیهی است که کانادا برای پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد خود باید از مهارت‌ها و توانایی‌های شما باخبر شود. در صورت قبولی در این ارزیابی مورد تایید دانشگاه مورد نظر واقع می‌شوید.

در رابطه با حداقل معدل قابل قبول برای پذیرش نیز باید بدانید که بسته به رشته و دانشگاهی که انتخاب می‌کنید، این معیار متفاوت خواهد بود. همچنین اگر دانشگاهی که قصد تحصیل در آن را دارید، به زبان فرانسوی است، باید دوره‌های آموزشی فرانسوی را نیز از سر بگذرانید. در غیر این صورت تسلط به زبان انگلیسی در سطح آیلتس 5/6 کفایت می‌کند.

با توجه به مدتی که برای دریافت پذیرش تحصیلی باید در نظر بگیرید (چیزی حدود 4 الی 7 ماه) بهتر است که در اولین زمان ممکن اقدام کرده تا فرصت خود را از دست ندهید. همچنین در حین کار نیز می‌توانید در طول هفته 20 الی 30 ساعت بصورت پاره وقت مشغول به کار بوده و درآمد داشته باشید.

تحصیل در مقطع دکترا کانادا

برای تحصیل در مقطع دکترا لازم است که استاد راهنما و موضوعی برای تحقیق داشته باشید. برای انتخاب موضوع تحقیق دو راه پیش رو خواهید داشت:

  • انتخاب یکی از طرح‌های ارائه شده توسط دانشگاه
  • پیشنهاد موضوعی جدید از جانب خودتان

پس از تعیین موضوع تحقیق در برخی از موارد دانشگاه خواهان نامه‌ای از طرف استاد راهنمایتان می‌شود که در این نامه استاد راهنما باید اهداف شما از انتخاب موضوع را بیان کرده و در مجموع از تصمیمتان حمایت نماید.

گاهی اوقات استانداردهای تعیین شده دانشگاه ایجاب می‌کند که پروپوزال تحقیقاتی آماده کرده و آن را ارائه دهید. طبق این پروپوزال باید مشخص نمایید که قصد تحقیق راجع به چه موضوعی را داشته و با آوردن دلیل قانع کننده ثابت کنید که طرح شما ارزش صرف وقت و انرژی را دارد تا در نهایت مورد قبول واقع شود.

در نهایت بهتر است که خود را برای مصاحبه احتمالی که ممکن است از طرف دانشگاه برایتان در نظر گرفته شود نیز آماده کنید.

به یاد داشته باشید که در کلیه مقاطع تحصیلی کانادا علاوه بر ارائه مدارک تحصیلی و زبان به مدارک دیگری همچون انگیزه نامه، توصیه نامه و رزومه (برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا) نیاز خواهید داشت.

تهران مشاور در مسیر تحقق رویاهایتان در کنار شما بوده و کمک می‌کند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن تصویر رویایی که از آینده برای خود تجسم کرده‌اید را به حقیقت تبدیل کنید.

شرکت در دوره‌های کوآپ (COOP)

دوره کوآپ دوره‌ای است که طی آن دانشجویان در کنار انجام اقدامات لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی مهارت خاصی را هم فرا می‌گیرند. درواقع با یادگیری یک مهارت خاص می‌توانید هرچه سریع‌تر وارد بازار کار شوید. این مهارت‌ها می‌توانند در زمینه مهندسی نرم افزار، دیجیتال مارکتینگ، فناوری اطلاعات و سایر رشته‌های اینچنینی باشند.

پذیرش تحصیلی کانادا با تهران مشاور

در این مطلب سعی کردیم هر آنچه که برای تحصیل در کانادا و پذیرش تحصیلی آن لازم است را برایتان شرح دهیم. با این وجود همیشه کمک گرفتن از یک راهنما و متخصص بهتر از تنهایی عمل کردن است. شما می‌توانید از ابتدا تا انتهای مسیر را به تنهایی طی کنید ولی باید بدانید که در هر قسمت از این مسیر ممکن است تلاش‌هایتان بر باد رفته و درخواستتان برای پذیرش رد شود. برای همین توصیه می‌کنیم که از تیم تهران مشاور برای داشتن عملکردی سنجیده و درست کمک بگیرید. تهران مشاور مجموعه‌ای با سابقه‌ است که در نهایت صبر و حوصله پاسخگوی سوالات شما بوده و در مسیر اخذ پذیرش تحصیلی کانادا با مشاوره‌هایش شما را راهنمایی می‌کند. تنها کاری که باید انجام دهید، شماره گیری 02188906729 و برقراری ارتباط با کارشناسان این تیم با تجربه است.