پذیرش تحصیلی مجارستان

آیا تا به حال به طور جدی به دریافت پذیرش تحصیلی مجارستان فکر کرده‌اید؟  آیا می‌دانید با به دست آوردن این پذیرش از چه مزایا و امتیازاتی بهره مند می‌شوید؟ یکی از هیجان انگیزترین امتیازات مهاجرت تحصیلی به مجارستان به دست آوردن آزادی عمل برای سفر به کشورهای حوزه شینگن است. مجارستان به عنوان یکی از کشورهای اتحادیه اروپا و عضو در حوزه شینگن این امکان را به شما می‌دهد که به طور آزادانه به سایر کشورهای منطقه سفر کنید.

برخی دیگر از امتیازات دریافت پذیرش تحصیلی مجارستان عبارتند از:

  • معتبر بودن مدارک دانشگاهی در کشور ایران
  • مورد تایید بودن مدارک دانشگاهی مجارستان در اتحادیه اروپا و آمریکا
  • ارائه آموزش و تدریس دروس به زبان انگلیسی
  • پایین بودن هزینه‌های تحصیل در این کشور به نسبت سایر کشورهای اروپایی
  • قرار داشتن در میان کشورهای برتر در دریافت جایزه نوبل
  • جای گرفتن در میان  امن‌ترین کشورهای دنیا

 

این روزها مجارستان به یکی از مقاصد پرطرفدار برای علاقه‌مندان به ادامه تحصیل تبدیل شده است. آب و هوای مناسب، شرایط اقتصادی خوب، آموزش‌های باکیفیت و… از اصلی‌ترین علل محبوبیت این مقصد آموزشی به شمار می‌رود.

دریافت پذیرش تحصیلی مجارستان چگونه است؟

به طور کلی متقاضیان می‌توانند در دو بخش برای دریافت ویزای تحصیلی اقدام نمایند. دسته اول متقاضیان تحصیل در مدارس و دسته دوم متقاضیان تحصیل در دانشگاه‌ها(در رده‌های لیسانس، فوق لیسانس  و دکترا) هستند.

تحصیل در مدارس مجارستان

بر طبق قانون این کشور برای تحصیل در دبستان به 8 سال زمان نیاز است. پس از آن می‌توان وارد دبیرستان شد. از آنجایی که دبیرستان‌های این کشور شناخته شده و معتبر هستند، می‌توان بهترین کیفیت آموزشی را تجربه کرد.

البته ناگفته نماند که تمامی آموزش‌ها در مدارس محلی این کشور به زبان رسمی مجاری ارائه می‌شود. این موضوع موجب آشفتگی و اذیت شدن دانش آموزان مهاجر می‌ شود. به همین علت به متقاضیان تحصیل در این کشور توصیه می‌شود تا با نام نویسی در مدارس دو زبانه یا بین المللی کار را برای خود راحت‌تر کنند. زیرا آموزش‌ها در مدارس بین المللی به زبان انگلیسی خواهد بود.

تحصیل در دانشگاه‌های مجارستان و در مقاطع مختلف

  • افرادی که علاقه‌مند به تحصیل در مقطع لیسانس هستند، می‌توانند پس از دریافت پذیرش تحصیلی در یک بازه زمانی 3 ساله مدرک دریافت کنند. البته این کشور برای علاقه‌مندانی که از آمادگی کافی برای حضور در این مقطع برخوردار نیستند، دوره‌های آمادگی برگزار می‌کند. حضور در این دوره‌ها شانس ثبت نام در مقطع لیسانس را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.
  • متقاضیان تحصیل در مقطع فوق لیسانس پس از 2 سال مدرک دریافت خواهند کرد. برای حضور در دوره‌های آموزشی فوق لیسانس باید مدرک زبان داشت. نکته قابل توجه این که سطح زبان برای هر دانشگاه متفاوت است و  متقاضی باید با توجه به دانشگاه منتخب خود این سطح را بررسی کند. اما در تمامی این دانشگاه‌ها مدارک زبانی مورد تایید  خواهد بود که در دو سال اخیر دریافت شده باشد.
  • برای تحصیل در مجارستان در مقطع دکترا باید یک دوره 4 ساله را پشت سر گذاشت. عموما آموزش‌ها در این مقطع تلفیقی از تحقیقات گسترده و  بخش‌های آکادمیک است. نکته مهم اینکه برای تحصیل در مجارستان در مقطع دکترا باید با در دست داشتن مدرک فوق لیسانس، درخواست دریافت پذیرش تحصیلی را به طور مستقیم به  دانشگاه ارائه داد.

آیا بدون مدرک زبان می‌توان در مجارستان تحصیل کرد؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم خیر. متقاضیان برای حضور در دانشگاه‌های مجارستان به مدرک زبان نیاز خواهند داشت. این مدرک می‌تواند آیلتس یا تافل باشد.  البته همانطور که پیشتر اشاره شد، نمره و سطح قابل قبول در دانشگاه‌های مختلف، متفاوت است.

به طور کلی می‌توان نمره آیلتس 5 را مورد تایید اکثر دانشگاه‌های این کشور دانست. بر طبق آخرین اعلانات از سوی این کشور دانشجویان مقطع لیسانس باید نمره  آیلتس 5 تا 6 یا نمره تافل 60 الی 80 داشته باشند. این نمره بندی برای دانشجویان مقطع فوق لیسانس برای آیلتس 5.5 تا 6.5 و برای تافل 70 تا 90 اعلام شده است.

تهران مشاور به عنوان یک همراه خوب به متقاضیان دریافت پذیرش تحصیلی مجارستان کمک می‌کند تا فرایندهای مربوط به ارائه درخواست تا سفر به کشور مقصد را به راحتی پشت سر بگذارند.

آیا داشتن تمکن مالی برای پذیرش تحصیلی مجارستان مهم است؟

در پاسخ به این سوال بدون معطلی باید بگوییم بله! تمکن مالی یکی از موارد موثر و قابل توجه در دریافت ویزا و البته اقامت دانشجویان در زمان تحصیل به شمار می‌رود. برای اینکه بتوان تمکن مالی را به اثبات رساند، باید مبلغ قابل توجهی در حساب متقاضی وجود داشته باشد. این مبلغ برای ویزای تحصیلی 8 تا 12 هزار یورو برآورد شده است.

نکته قابل توجه اینکه سفارت به موجودی حساب، سه ماه قبل از مراجعه نیز دقت دارد. به عبارتی دیگر متقاضیان تحصیل در مجارستان باید سه ماه قبل از مراجعه به سفارت 8 تا 12 هزار یورو در حساب خود داشته باشند  و در زمان مراجعه سندی مبنی بر میزان موجودی حال حاضر حسابشان  به سفارت ارائه دهند.

از بورسیه تحصیلی چه می‌دانید؟

بدون تعارف باید گفت هزینه‌های تحصیل در کشورهای خارجی سرسام‌آور است. اغلب دانشجویان به دنبال راهی هستند تا بتوانند تا حدودی این هزینه‌ها را سرشکن کنند. دریافت بورسیه تحصیلی این امکان را فراهم میکند. البته ناگفته نماند که این مزیت در اغلب مواقع برای دانشجویان مقطع دکترا در نظر گرفته شده است.

دانشجویان مقطع دکترا می‌توانند رزومه خود را به دانشگاه ارائه دهند. در صورتی که این رزومه قوی باشد، می‌توان فول فاند دریافت کرد. با دریافت فول فاند دولت مجارستان تمامی هزینه‌های تحصیل و زندگی دانشجو را تقبل خواهد کرد.

البته معافیت از پرداخت شهریه یا تخفیف بر روی شهریه از دیگر کمک هزینه‌های تحصیلی در نظر گرفته شده برای متقاضیان است.

برخی از دانشگاه‌های معتبر و مهم مجارستان برای تحصیل و دریافت بورسیه عبارتند از:

  • دانشگاه سگد
  • دانشگاه دبرسن
  • دانشگاه بوداپست
  • دانشگاه ELTE

برای دریافت پذیرش تحصیلی مجارستان چه مدارکی نیاز است؟

  • دریافت پذیرش از دانشگاه مورد نظر
  • داشتن پاسپورت
  • داشتن بیمه درمانی
  • تکمیل فرم درخواست ویزا
  • تحویل مدارک هویتی
  • پرداخت هزینه‌های مربوط به شهریه و ویزا
  • اثبات کردن تمکن مالی دانشجو
  • ارائه آدرس محل اقامت در مجارستان

پذیرش تحصیلی مجارستان با تهران مشاور

شما می‌توانید در صورت داشتن سوالات بیشتر در خصوص پذیرش تحصیلی مجارستان از کارشناسان مجموعه تهران مشاور کمک بگیرید. کارشناسان این مجموعه به خوبی با دانشگاه‌ها، شرایط پذیرش دانشگاه در مقاطع مختلف و قوانین این کشور آشنا هستند و می‌توانند روند مهاجرت تحصیلی شما را به میزان قابل توجهی سرعت ببخشند.