اخذ ویزای نروژ

نروژ کشور زیبایی است که شرایط بسیار ایده آلی برای کار، تجارت و تحصیل دارد. از این رو بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت دارند، نروژ را به عنوان مقصد خود انتخاب می‌کنند. به همین خاطر اخذ ویزای نروژ اولین اقدامی است که باید توسط متقاضیان سفر و یا مهاجرت به این کشور صورت گیرد.

با توجه به امکانات رفاهی نروژ هر ساله افراد زیادی برای گرفتن ویزای این کشور اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

شروط اخذ ویزای نروژ

طبیعتا برای اخذ ویزای هر کشوری شروطی مطرح بوده و افراد با رعایت و داشتن شروط مذکور قادر به اخذ ویزا خواهند بود. حال از جمله مهمترین شرایطی که متقاضیان اخذ ویزای نروژ باید آنها را داشته باشند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

اثبات تمکن مالی: تمکن مالی به این معنی است که فرد ثابت نماید بعد از مهاجرت از شرایط مالی ایده آلی جهت برآمدن از پس هزینه‌های زندگی خود برخوردار است. مبلغی که به ازای هر نفر جهت مهاجرت به نروژ در نظر گرفته شده است، چیزی حدود 200 میلیون تومان بوده و معادل آن را باید به یورو تبدیل نمایید. توجه داشته باشید که نامه تمکن مالی حتما باید به امضای مدیر شعبه بانک صادرکننده در بیاید.

گردش حساب: گردش حساب سه ماه اخیر متقاضیان اخذ ویزای نروژ نیز اهمیت بالایی دارد. موضوعی که در رابطه با گردش حساب افراد مورد توجه قرار می‌گیرد، تعداد تراکنش‌های آنها است. به بیان واضح‌تر مقدار مبالغ واریز و برداشت اهمیتی نداشته و تنها تعداد دفعات آنها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

دعوتنامه: یکی از شروطی که اخذ ویزا را برای کسانی که قوم و خویشی در نروژ ندارند سخت می‌کند، ارائه دعوتنامه است. چون برای آنکه موفق به دریافت ویزای نروژ شوید، نیاز به دعوتنامه‌ای از طرف یک دوست و یا یکی از اعضای خانواده‌تان که در این کشور اقامت دارند، خواهید داشت. همچنین بازه زمانی که شخص متقاضی قصد اقامت در خاک نروژ را دارد نیز باید در این دعتونامه ذکر گردد.

آشنایی با انواع ویزای نروژ

  1. ویزای تحصیلی نروژ

با وجود دانشگاه‌های معتبر و همچنین هزینه‌های مقرون به صرفه تحصیلی نروژ نسبت به دیگر کشورهای اروپایی افراد زیادی برای تحصیل در این کشور علاقه و اشتیاق از خود نشان می‌دهند. در نظر داشته باشید که برای گرفتن ویزای تحصیلی داشتن مدرک معتبر زبان انگلیسی و یا نروژی شرط اصلی می‌باشد. در نتیجه بهتر است که قبل از اقدام برای اخذ ویزا ابتدا بقدر کافی بر روی یکی از این دو زبان تسلط کامل پیدا کنید. همچنین بعد از فارغ التحصیلی در صورتی که مایل باشید می‌توانید نوع ویزای خود را به کاری تغییر داده و مقدمات اخذ اقامت این کشور را بدست آورید.

  1. ویزای کاری نروژ

علاقه مندان به کار در نروژ به ویزای کاری نیاز خواهند داشت. برای آنکه موفق به دریافت ویزای کاری نروژ شوید، باید دعوتنامه‌ای کاری از طرف یک کارفرمای نروژی و یا یکی از شرکت‌ها داشته باشید تا اجازه ورود به خاک این کشور به شما داده شود. همچنین تسلط به زبان‌های انگلیسی و نروژی از جمله دیگر شروطی است که متقاضیان کار در نروژ باید آن را داشته باشند.

  1. ویزای پزشکی نروژ

مبتلایان به بیماری‌های خاص در صورتی که امکان درمان در کشور خودشان فراهم نباشد، می‌توانند با اخذ ویزای پزشکی به نروژ سفر کرده و دوره درمانیشان را در این کشور سپری کنند. منتها برای اخذ این نوع ویزا باید قادر به دریافت پذیرش و تاییدیه از سوی بیمارستان و پزشک مورد نظر باشید. سپس با ارائه پذیرش، مدارک پزشکی و رسید پرداخت هزینه‌های پزشکی در صورت نبود هیچگونه مشکلی در پرونده‌تان قادر به اخذ ویزا خواهید بود.

  1. ویزای ترانزیت نروژ

اگر زمانی برای سفر به کشوری مجبور به توقف کوتاه مدت در نروژ شدید، حتما از قبل باید ویزای ترانزیت تهیه کرده باشید. ویزای ترانزیت ویزایی است که به فرد اجازه می‌دهد خط پرواز خود را جهت رسیدن به کشور مقصد تغییر دهد. از این رو باید توجه داشته باشید که دارندگان ویزای ترانزیت اجازه خروج از فرودگاه را نداشته و با اولین پرواز مقصد اصلیشان باید نروژ را ترک کنند.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای نروژ

از جمله اصلی‌ترین مدارکی که تمامی متقاضیان صرف نظر از هدفی که برای سفر به نروژ دارند باید تهیه نمایند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فرم درخواست ویزا
  • گذرنامه با 6 ماه اعتبار
  • مدارک شناسایی
  • دو قطعه عکس پاسپورتی
  • بیمه مسافرتی
  • تمکن مالی
  • گردش حساب
  • بلیط رفت و برگشت
  • رزرو هتل
  • اسناد ملکی (در صورت امکان)
با درخواست کمک و راهنمایی از کارشناسان تهران مشاور در سریع‌ترین زمان ممکن قادر به اخذ ویزای مورد نظر خود بوده و می‌توانید در آینده‌ای نزدیک به رویاها و برنامه‌هایی که در نروژ دارید، برسید.

دلایل ریجکت شدن درخواست ویزا

قبل از انجام هرگونه اقدامی باید بدانید که افسران ویزای نروژ سختگیری‌های زیادی را اعمال کرده و به همین خاطر احتمال اینکه درخواستتان برای دریافت ویزا ریجکت شود، بالا است. به منظور جلوگیری از وقوع این اتفاق بهتر است که از حساسیت‌های افسران اطلاعاتی کسب کرده و سعی کنید که با رعایت آنها شانس خود را برای صدور و دریافت ویزای نروژ افزایش دهید. به عبارتی افسران تنها یک حساسیت و سختگیری داشته که آن هم به جلب اعتمادشان مربوط می‌شود. به عبارتی اگر موفق شوید اعتماد افسر پرونده را نسبت به صداقت خود در ارائه مدارک و گفتارتان جلب کنید، آنگاه می‌توانید ویزای نروژ را از آن خود بدانید. به همین خاطر نهایت تلاشتان را بکار بگیرید که تحت هیچ شرایطی مدارک جعلی ارائه نداده و بقدر کافی دلایل محکم و قانع کننده بابت برگشتتان به وطن و برآمدن از پس هزینه‌های اقامت بیاورید. چون اگر افسر پرونده نسبت به صداقت شما در رابطه با تمکن مالی و یا بازگشت به کشورتان مشکوک شود، با درخواستتان مبنی بر اخذ ویزا موافقت نخواهد کرد.

اعتراض و اقدام برای رفع ریجکتی

لازم به ذکر است که در صورت ریجکت شدن امکان رفع رد شدن ویزای نروژ برایتان مقدور نمی‌باشد. در مقابل می‌توانید نسبت به نتیجه صادر شده اعتراض نمایید. البته اگر نقصی در پرونده‌تان وجود داشته که منجر به ریجکت شدنتان شده و خودتان از آن خبر دارید، بهتر است که وقتتان را بابت تنظیم و ارسال نامه اعتراض تلف نکرده و تنها با رفع نواقص موجود پس از گذشت 6 ماه مجددا برای اخذ ویزا درخواست دهید. اما اگر معتقد هستید که به ناحق درخواستتان ریجکت شده می‌توانید نامه‌ای به زبان انگلیسی آماده کرده و با ارائه دلیل و مدرک کافی و ارسال آنها به افسر ویزا اثبات نمایید که اشتباهی صورت گرفته تا اعتراضتان مورد بررسی قرار بگیرد و در نهایت مشکل ریجکتی از سر راهتان برداشته شود.

اخذ ویزای نروژ با تهران مشاور

در مسیر اخذ ویزا وجود راهنمایی که شما را به سمت انتخاب‌ها و اقدامات درست هدایت کند، ضروری است. چون کوچکترین خطا و اشتباه در این راه تمام دوندگی‌ها، پیگیری‌ها و تلاش‌هایتان برای اخذ ویزا را از بین می‌برد. به همین خاطر از ابتدا تا انتهای مراحل اخذ ویزا باید فرد معتمدی را در کنار خود داشته باشید تا سوالاتتان را از او بپرسید. پیشنهاد ما به شما این است که از کارشناسان مجموعه تهران مشاور برای این منظور کمک بخواهید. تهران مشاور مجموعه‌ای است که متشکل از کارشناسان آگاه و خبره در خصوص مهاجرت و اخذ ویزا بوده و می‌توانید با شماره گیری 02188906729 جهت راحت‌تر پیش رفتن کارهایتان از ایشان راهنمایی بگیرید.