اخذ ویزای آلمان

آلمان جز آن دسته از کشورهایی است که دلایل زیادی برای جذب گردشگر و مهاجر دارد. از خوبی‌های این کشور می‌توان به پایین بودن نرخ بیکاری، مقرون به صرفه بودن هزینه‌های مربوط به تحصیل، امکان اخذ بورسیه تحصیلی، طبیعت بکر و زیبا و… اشاره کرد. از این رو افراد زیادی با اهداف گوناگون تصمیم می‌گیرند که پا در این کشور گذاشته و زندگی خود را به سمت دیگری سوق دهند که البته برای انجام چنین اقدامی نیاز به اخذ ویزای آلمان خواهند داشت. در ادامه همراه ما باشید تا در مورد انواع ویزای آلمان، شرایط اخذ آنها و سایر موارد با شما صحبت کنیم.

آلمان کشور پیشرفته‌ای است که امکاناتش موجب افزایش اشتیاق افراد برای سفر و یا مهاجرت به آن می‌شود.

مراحل درخواست اخذ ویزای آلمان

روند کار بسیار ساده است. شما ابتدا باید فرم درخواست ویزا را پر کرده و دو نسخه امضا شده از آن را داشته باشید؛ پر کردن فرم بصورت اینترنتی صورت می‌پذیرد. پس از پر کردن فرم مذکور نوبت به گرفتن وقت سفارت و تهیه مدارک لازم می‌رسد. حال باید خود را برای مصاحبه آماده کنید. توجه داشته باشید که خوش قولی، نظم و داشتن صداقت طی مصاحبه از اهمیت بسیار خاصی برخوردار است. در نتیجه از کامل بودن مدارک خود اطمینان حاصل کرده و به موقع در محل مصاحبه آماده شوید و سعی کنید که صداقت و اعتماد به نفس در پاسخگویی را همراه شیوه صحبت‌های خود کرده تا در نهایت به خوبی از این مرحله عبور کنید.

آشنایی با انواع ویزای آلمان

قبل از هر چیز باید بدانید که ویزای آلمان بطورکلی به دو دسته تقسیم می‌شود که عبارت است از ویزای کوتاه مدت و ویزای بلند مدت. حال هر یک از این دو دسته خود به زیرمجموعه‌های جداگانه‌ای تقسیم می‌شوند که در این قسمت هر کس بسته به هدفی که از سفر به آلمان دارد، جهت اخذ بهترین نوع آنها اقدام می‌نماید.

ویزای کوتاه مدت

ویزای کوتاه مدت همانطور که از نامش پیدا است، برای کسانی صادر می‌شود که تنها در مدت زمان محدودی (حداکثر 90 روز) قصد اقامت در آلمان را داشته و برای مواردی همچون گردشگری، دیدار با خانواده، شرکت در رویدادهای تجاری و سایر موارد مشابهی که انجامشان نیاز به مدت طولانی ندارد، اخذ می‌گردد.

ویزای بلند مدت

چنانچه تصمیم دارید برای مدتی بیشتر از 90 روز در آلمان اقامت داشته باشید، باید ویزای بلند مدت را تهیه نمایید. این ویزا معمولا مناسب افرادی است که دارای اهداف مهمی برای سفر به آلمان هستند. اهدافی چون تحصیل، گذراندن دوره یادگیری زبان آلمانی، شرکت در رویدادهای علمی، یافتن کار، جستجوی کار و… در این دسته جای می‌گیرند.

ویزای درمانی آلمان

مهارت و تخصص آلمان در درمان بیماری‌های صعب العلاج بر کسی پوشیده نیست. درواقع آلمان بواسطه کادر درمانی متخصص و بیمارستان‌های مجهز خود توانسته به این جایگاه دست یابد. به همین خاطر سالانه افراد زیادی به منظور درمان بیماری‌های خود و یا عزیزانشان جهت اخذ ویزای درمانی آلمان اقدام می‌کنند. برای آنکه قادر به دریافت این ویزا باشید، لازم است با ارائه مدارک کافی ثابت نمایید که امکان درمان در کشور خودتان میسر نبوده و برای رهایی از بیماری چاره‌ای جز مهاجرت موقت به آلمان ندارید. از آنجایی که زمان مشخصی برای درمان هر بیماری بخصوص آنهایی که به سختی درمان می‌شوند وجود ندارد، اعتبار این ویزا مدت زمان خاصی را شامل نمی‌شود. به عبارتی شما تا زمانی که قادر به پرداخت هزینه‌های مربوط به بیمارستان، کادر درمان و داروهای بیمار باشید، می‌توانید تا زمان رسیدن به نتیجه نهایی در این کشور اقامت داشته باشید.

ویزای تحصیلی آلمان

فرقی نمی‌کند قصد تحصیل در موسسه، مدرسه و یا دانشگاه‌های آلمان را داشته باشید؛ در هر صورت ملزم به دریافت پذیرش و همینطور اخذ ویزای تحصیلی این کشور هستید. اگر می‌خواهید تحت هر شرایطی موفق به دریافت این ویزا شوید، پس باید تمام نیرو و تلاش خود را در جهت متقاعد کردن افسر پرونده بکار بگیرید. چرا که معمولا افسر مربوطه به دلیل عدم اعتماد کافی نسبت به حرف‌های شخص مبنی بر بازگشت به وطن پس از اتمام دوره تحصیلی از صدور ویزا سر باز زده و درخواست فرد را ریجکت می‌کند. به همین خاطر به عنوان شروط اولیه اخذ ویزای تحصیلی باید بدانید که پس از فارغ التحصیلی در اولین فرصت باید به کشور خود بازگردید.

ویزای کاری آلمان

ویزای کاری نیز همانند ویزای تحصیلی نیاز به دعوتنامه و پذیرش دارد. به دنبال تحقق این موضوع باید کارفرمایی را که به تخصص شما نیاز دارد، پیدا کرده و با ارسال رزومه او را متقاعد کنید که برای انجام آن کار ساخته شده‌اید. آنگاه کارفرما دعوتنامه کاری را صادر کرده و می‌توانید ادامه مسیر را پیش برده و جهت اخذ ویزا اقدامات لازم را به عمل آورید.

ویزای توریستی

از آنجایی که برخی از افراد پس از ورود به خاک آلمان و تمام شدن مدت اعتبار ویزایشان به کشور خود برنمی‌گردند و با مشکلات مالی ناشی از مهاجرت مواجه می‌شوند، شرایط کمی برای اخذ ویزای این کشور دشوار شده است. بطوری که حتی برای تفریح ساده در آلمان باید دعوتنامه و گواهی تمکن مالی را به همراه سایر مدارک خود ارائه دهید.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای آلمان

  • فرم درخواست ویزا
  • رسید پرداخت هزینه‌های مربوط به درخواست ویزا
  • گذرنامه معتبر به همراه گذرنامه‌های قبلی (در صورت وجود)
  • گواهی تمکن مالی
  • گردش حساب سه ماه اخیر
  • دعوتنامه
  • گواهی اشتغال به تحصیل (چنانچه در حال تحصیل هستید)
  • بلیط رفت و برگشت
  • رزرو هتل

دلایل ریجکتی درخواست ویزا

همانطور که کمی قبل‌تر به آن اشاره کردیم، معمولا افسران پرونده نمی‌توانند به اندازه کافی از صداقت افراد برای بازگشت به کشور خودشان اطمینان حاصل کنند. در نتیجه ایجاد کوچکترین شک و شبهه کافی است تا درخواستتان را رد کنند. همچنین وجود سابقه کیفری، ارائه مدارک جعلی، گذرنامه مشکل دار و مواردی از این دست همگی به ریجکت شدن درخواست اخذ ویزای آلمان منجر می‌شوند.

آلمان کشور پیشرفته‌ای است که امکاناتش موجب افزایش اشتیاق افراد برای سفر و یا مهاجرت به آن می‌شود.

همواره بهره بردن از راهنمایی‌های یک مشاور آگاه باعث برداشته شدن فشار از روی دوش‌های شما شده و به روند کارهایتان سرعت می‌بخشد. پس بدون تعلل با کارشناسان تهران مشاور ارتباط بگیرید تا در این مسیر تنها نباشید.

رفع ریجکتی و اعتراض به آن

زمانی که درخواست شما ریجکت شد، می‌توانید طی 9 ماه آینده جهت رفع نواقص موجود در پرونده خود بکوشید و سپس دوباره از اول اقدام نمایید.

طی پروسه اعتراض به ریجکت شدن درخواستتان نیز بسته به نوع ویزا از 1 روز تا 1 ماه و همینطور از 1 روز تا 1 سال بعد از رد شدن می‌توانید نامه‌ای به زبان آلمانی تنظیم کرده و آن را برای افسر مربوطه ایمیل نمایید. نتیجه نهایی 40 روز کاری پس از ارسال نامه مشخص می‌شود.

اخذ ویزای آلمان با تهران مشاور

هر کشور قوانین و سخت گیری‌های مخصوص به خودش را برای اخذ ویزا دارد. به همین خاطر داشتن یک راهنما در طول این مسیر امری واجب و ضروری بنظر می‌رسد. به بیان واضح‌تر کمک گرفتن از یک راهنما شما را از کوچکترین تبصره‌ها آگاه کرده و باعث می‌شود که با قدم‌های محکم‌تری رو به جلو حرکت کنید. بنابراین پیشنهاد ما به شما این است که 02188906729 را شماره گیری کرده و پس از برقراری تماس کلیه سوالات و ابهامات خود را در رابطه با مراحل اخذ ویزای آلمان از کارشناسان تهران مشاور بپرسید.