پذیرش تحصیلی قبرس

شما برای انتخاب یک کشور جهت تحصیل چه فاکتورهایی را در نظر می‌گیرید؟ معمولا مسائلی از قبیل وجود دانشگاه‌های معتبر با امتیازهای بالا در سطح جهانی، هزینه‌های پایین مربوط به زندگی و… مواردی هستند که برای هر دانشجویی اهمیت بالایی دارند. به همین خاطر انتخاب‌های زیادی پیش رو خواهید داشت؛ چون کشورهای مختلفی وجود دارند که بستر مناسبی را برای دانشجویان بین المللی ایجاد کرده و از این رو مهاجران بسیاری را از نقاط مختلف دنیا می‌پذیرند. به عنوان مثال قبرس کشوری در شرق دریای مدیترانه بوده که به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شده و طبق نظر افراد گرچه استانداردهای کافی برای شروع زندگی جدید و اقامت دائم را ندارد اما شرایط مساعد تحصیلی‌اش موجب شده تا هر کسی را برای مهاجرت ترغیب کند. از این رو تصمیم داریم تا در مورد پذیرش تحصیلی قبرس، مزایا و شرایطی که دارد، صحبت کنیم.

قبرس با وجود نزدیکی به ایران و شرایط راحت برای پذیرش تحصیلی باعث شده تا متقاضیان زیادی به منظور تحصیل در آن مدارک خود را برای دانشگاه‌هایش ارسال کنند.

مزایای پذیرش تحصیلی قبرس

1. عدم وجود شرایط سنی

حتما می‌دانید که در بسیاری از کشورها شرط سنی یکی از عوامل تعیین کننده در میزان شانس افراد برای اخذ پذیرش است. یعنی به فرض در کشور X افرادی که زیر 26 سال سن داشته باشند، شانس بیشتری برای قبولی در دانشگاه برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دارند. این موضوع در حالی است که شاهد وجود محدودیت سنی در قبرس نیستیم. درواقع تا 35 سالگی به راحتی می‌توانید برای تحصیل در مقاطع مورد نظر خود درخواست دهید، ولی پس از آن برای اخذ ویزا و جلب اعتماد مامور مربوطه با کمی‌ سختی مواجه خواهید بود.

2. شرایط آسان برای اخذ پذیرش تحصیلی

اخذ پذیرش تحصیلی به تنهایی کار سختی محسوب می‌شود، اما گرفتن ویزا نیز بر سختی آن می‌افزاید. اخذ ویزا پروسه‌ای جداگانه است که چالش‌های مربوط به خودش را دارد. حال تصورش را کنید که برای تحصیل در بعضی از دانشگاه‌های قبرس نیازی به اخذ ویزا نداشته و تنها با دریافت تاییدیه دانشگاه می‌توانید تحصیلات خود را شروع کنید. بدون شک همین موضوع به روند کاری شما سرعت بخشیده و شرایط را برایتان آسان‌تر می‌کند. البته مراحل گرفتن پذیرش تحصیلی قبرس نیز به خودی خود راحت‌تر از سایر کشورها است.

3. مقرون به صرفه بودن هزینه‌های تحصیل و زندگی

قبرس کشوری نیمه اروپایی است ولی با اینحال هزینه‌های مربوط به تحصیل و زندگی در آن ایده آل بوده و از این رو افرادی که پشتوانه مالی قوی ندارند، به راحتی می‌توانند در این کشور ادامه تحصیل داده و از پس هزینه‌های روزمره خود بربیایند.

4. امکان اخذ بورسیه تحصیلی

در برخی از دانشگاه‌های قبرس امکان اخذ بورسیه تحصیلی وجود دارد. تنها باید جزو دانشجویان پر تلاش بوده و با داشتن رزومه درخشان شرایط لازم را برای دریافت این بورسیه بدست آورید.

5. امکان کار در کنار تحصیل

یکی از مسائلی که همواره ذهن مهاجران دانشجو را به خود مشغول می‌کند، امکان کار در کنار تحصیل است. به هر حال برای مخارج روزانه درآمدی هرچند کم باید وجود داشته باشد تا فرد فشار مالی را بر روی دوش‌های خود احساس نکند. برای این منظور دانشجویان قبرس می‌توانند در کنار رفتن به دانشگاه و خواندن درس‌هایشان، به مدت 20 ساعت در هفته نیز مشغول به کار شوند. همچنین با گذشت 6 ماه از حضورشان در خاک قبرس قادر به گرفتن کار پاره وقت نیز خواهند بود. در نتیجه به راحتی می‌توانند منبع درآمدی داشته باشند و هزینه‌های خود را از طریق آن بدست آورند.

معایب تحصیل در قبرس

در نگاهی کلی و مختصر می‌توان موارد زیر را به عنوان معایب تحصیل در قبرس در نظر گرفت:

ضعیف بودن احتمال اشتغال به کار برای دانشجویان بین المللی
عدم صدور ویزای همراه
نبود تنوع در بازار کار
نژادپرستی

آشنایی با بهترین دانشگاه‌های قبرس

از جمله بهترین دانشگاه‌های قبرس که جهت اخذ پذیرش آنها قادر به ارسال مدارک مورد نیاز هستید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

دانشگاه اروپایی لفکه
دانشگاه مدیترانه شرقی
دانشگاه نیکوزیا
دانشگاه فردریک قبرس
دانشگاه آمریکایی گیرنه
دانشگاه صنعتی قبرس

تحصیل در مقطع کارشناسی قبرس

برای فارغ التحصیلی در مقطع کارشناسی قبرس به 4 سال زمان نیاز خواهید داشت که در انتهای ترم آخر باید 240 واحد را با موفقیت پشت سر گذاشته باشید. از جمله مدارکی که برای درخواست پذیرش تحصیلی در این مقطع باید ارائه دهید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مدارک شناسایی
سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی و دیپلم
مدرک زبان
کپی گذرنامه

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد قبرس

طول دوره تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد قبرس 2 سال بوده و در این مدت باید 90 الی 120 واحد از دروس را با موفقیت سپری کرده باشید. همچنین همانطور که می‌دانید انتهای مقطع کارشناسی ارشد به تکمیل پایان نامه و دفاع اختصاص دارد. از جمله مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی کارشناسی ارشد در قبرس می‌توان موارد زیر را در نظر گرفت:

انگیزه نامه
توصیه نامه تحصیلی
ارائه مدرک زبان
ارائه ریز نمرات دوره‌های پیش دانشگاهی، دیپلم و کارشناسی

تحصیل در مقطع دکترا در قبرس

بطور کلی تحصیل در مقطع دکترا در قبرس به دو شیوه صورت می‌پذیرد:

پرداخت هزینه به منظور تحصیل در این مقطع
اخذ درخواست از جانب استاد راهنمای دانشگاه قبرس و مشغول به تحصیل شدن تحت عنوان دانشجوی بین المللی

مدت زمان تحصیل در مقطع دکترا در این کشور 3 الی 5 سال به طول انجامیده و معمولا روند آن تحقیق و پژوهشی است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط اخذ پذیرش تحصیلی قبرس و مسائل مربوط به آن با کارشناسان تهران مشاور در تماس باشید.

تحصیل در رشته پزشکی قبرس

شاید باورش برایتان سخت باشد اما باید بگوییم که برای تحصیل در رشته‌های پزشکی قبرس نیازی به قبولی در آزمون ورودی ندارید. به ببیان واضح‌تر برخلاف سایر کشورها که متقاضیان رشته‌های پزشکی باید خود را برای شرکت در آزمونی شبیه به کنکور آماده کنند تا با قبولی در آن صلاحیتشان را برای تحصیل در رشته مورد نظر ثابت کنند، قبرس آزمونی را بابت این مسئله تهیه ندیده است. درواقع برای پذیرش در این رشته تنها کافی است که دوره‌های قبلی تحصیلی خود را با نمرات بالا پشت سر گذاشته باشید. بنابراین داوطلبان رشته‌های پزشکی به سادگی می‌توانند تحصیلات خود را در رشته مورد علاقه‌شان شروع کنند. در رابطه با هزینه‌های مربوط به تحصیل در رشته‌های پزشکی نیز باید بدانید که هزینه‌ها با توجه به هر رشته متغیر می‌باشد. همچنین مدت زمان لازم برای فارغ التحصیلی از رشته پزشکی 5 الی 7 سال خواهد بود.

تحصیل در رشته داروسازی قبرس

برای تحصیل در رشته داروسازی قبرس باید به مدت 5 سال در مقطع کارشناسی و 6 سال هم در مقطع دکترا درس بخوانید. لازم به ذکر است که در صورت داشتن معدل بالا قادر به دریافت بورسیه تحصیلی خواهید بود. از جمله دانشگاه‌های ارائه دهنده رشته داروسازی می‌توان به دانشگاه‌های نیکوزیا، قبرس و Eastern Mediterranean اشاره کرد.

پذیرش تحصیلی قبرس با تهران مشاور

برای آنکه در مسیر اخذ پذیرش تحصیلی قبرس مشاوری آگاه در کنار خود داشته باشید تا سوالاتتان را از او بپرسید، با شماره تلفن 02188906729 تماس گرفته و با کارشناسان تهران مشاور ارتباط برقرار کنید. مجموعه تهران مشاور متشکل از کارشناسانی است که آماده راهنمایی متقاضیان تحصیل در خارج از کشور بوده و در نتیجه با خیالی آسوده می‌توانید مشاوره‌ای قابل اعتماد از ایشان دریافت نمایید.