اخذ ویزای مجارستان

اروپا همواره یکی از مقاصد مهم برای کار، تحصیل یا تفریح است. به عبارتی افرادی که قصد خروج از کشور را دارند، کشورهای اروپایی را جزو انتخاب‌های خود قرار می‌دهند. حال یکی از این کشورهای اروپایی مطرح مجارستان است که با وجود منابع طبیعی و گردشگری خود افراد زیادی را ترغیب به سفر یا مهاجرت می‌کند. بطور کلی قصد و نیتتان از سفر به مجارستان هر چه که باشد، نیاز به اخذ ویزای مجارستان خواهید داشت. از این رو تصمیم داریم تا در مورد انواع ویزای مجارستان، شرایط پذیرش، ریجکت و… با شما صحبت کنیم.

سالانه افراد زیادی بنا به دلایل متعدد به مجارستان سفر می‌کنند. هدف شما از سفر به این کشور چیست؟

شرایط اخذ ویزای مجارستان

طبیعتا برای آنکه قادر به دریافت ویزای مجارستان باشید، شرایطی باید شامل حالتان شود که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تور گروهی

اولین نکته‌ای که در خصوص اخذ ویزای مجارستان باید به خاطر بسپارید، این است که هرگز بصورت انفرادی اقدام به انجام این کار نکنید. زیرا از چند سال گذشته تاکنون تعداد متقاضیان مهاجرتی رفته رفته بیشتر شده و به همین خاطر برای جلوگیری از افزایش بیش از حد پناهندگان دولت مجارستان سیاستی را در پیش گرفته و آن هم پذیرش تنها عده‌ای از این افراد به صورت گروهی است. به عبارتی شما برای درخواست و اخذ ویزای مجارستان حتما باید بصورت گروهی اقدام نمایید در غیر این صورت باید رویای رفتن به این کشور را از سر بیرون کنید.

تمکن مالی

بطور کلی تمکن مالی به معنای اثبات توانایی مالی است. چون بسیاری از افراد پس از مهاجرت با مشکلات مالی مواجه می‌شوند، شما باید ثابت نمایید که از تمکن مالی کافی برخوردار بوده و به این ترتیب پس از مهاجرت با مشکلات مالی مواجه نشده و انتظار حمایت و کمک از طرف دولت را نخواهید داشت. حداقل مبلغ قابل قبولی که برای این بخش می‌توانید در نظر بگیرید، چیزی حدود 200 میلیون تومان (به ازای هر یک نفر) می‌باشد که البته بخشی از آن نیز صرف ضمانتنامه تور گروهی می‌شود.

گردش مالی

از جمله دیگر شرایطی که برای اخذ ویزا کمکتان خواهد کرد و از قضا مهمترین عامل در این خصوص می‌باشد، اثبات خوش حسابیتان است. برای این منظور باید مدارک مربوط به تراکنش‌های 3 ماه اخیر خود را ارائه دهید. آنچه که در رابطه با گردش مالی مورد توجه قرار می‌گیرد، تعداد تراکنش‌های شماست نه میزان مبالغ ورودی و خروجی‌تان.

آشنایی با انواع ویزای مجارستان

برای ورود به خاک مجارستان ابتدا باید جهت اخذ ویزای آن اقدام نمایید. توجه داشته باشید که ویزای مجارستان بسته به هدف شما از سفر به این کشور انواع مختلفی دارد.

  1. ویزای تحصیلی مجارستان

چنانچه قصد تحصیل در مجارستان را داشته باشید، به اخذ ویزای تحصیلی نیاز خواهید داشت. فرقی ندارد که به مدت 3 ماه، 4 سال یا حتی بیشتر از آن قصد تحصیل در این کشور را دارید؛ در هر صورت باید از طریق این نوع ویزا اقدام نمایید. نکته‌ای که در خصوص اخذ ویزای تحصیلی مجارستان وجود دارد، این است که باید دعوت نامه‌ای از طرف مدرسه یا دانشگاه داشته باشید. همچنین این ویزا تنها تا زمانی از اعتبار برخوردار خواهد بود که شما مشغول به تحصیل هستید. با به پایان رسیدن دوره تحصیلیتان اعتبار ویزای تحصیلی نیز باطل می‌شود.

  1. ویزای کاری مجارستان

همانطور که از نام این ویزا مشخص است، ویزای کاری برای متقاضیان کار در مجارستان صادر می‌گردد که البته جهت اخذ آن ارائه پیشنهاد کاری از سوی یک کارفرمای مجارستانی الزامی‌ می‌باشد.

  1. ویزای توریستی مجارستان

در صورتی که قصد دارید برای تفریح و گردش به مجارستان سفر کنید، ویزای توریستی مناسب شرایطتان خواهد بود. با استفاده از ویزای توریستی اجازه 3 ماه اقامت در مجارستان را خواهید داشت. از جمله مهمترین مدارکی که وجود آنها برای موافقت درخواست ویزای توریستی ضروری است، می‌توان به مواردی همچون تمکن مالی، گردش حساب، بلیط رفت و برگشت و… اشاره کرد.

  1. ویزای پزشکی (درمانی) مجارستان

ویزای پزشکی برای کسانی صادر می‌شود که به منظور درمان در مجارستان قصد ترک کشور خود را دارند. توجه داشته باشید که برای اخذ این ویزا باید ثابت کنید که امکان درمان در کشور خودتان وجود نداشته و تنها در کشور هدف (مجارستان) شانس بهبودی افزایش می‌یابد. همچنین ارائه مدارک بیماری، تمکن مالی و دعوتنامه و پذیرش از جانب پزشک یا بیمارستان لازمه اخذ این ویزا می‌باشند.

  1. ویزای تجاری مجارستان

طبق روال اخذ ویزا برای گرفتن ویزای تجاری نیز به یک دعوتنامه معتبر احتیاج خواهید داشت. منتها این بار دعوتنامه از طرف شخص یا شرکت واقع در مجارستان صادر خواهد شد. به دنبال این موضوع آن شخص یا شرکت باید درخواست خود را مبنی بر حضور شما در خاک مجارستان به منظور انجام امور کاری و تجاری مطرح کرده و ثابت نماید که کلیه هزینه‌های مربوط به شما از جمله مسکن، مراقبه‌های بهداشتی و… پرداخت می‌گردد.

مدارک لازم برای اخذ ویزای مجارستان

  • فرم درخواست ویزای مجارستان
  • رسید هزینه مربوط به درخواست ویزا
  • دو قطعه عکس
  • شناسنامه و کارت ملی
  • گذرنامه معتبر و به همراه داشتن پاسپورت‌های قبلی
  • گردش حساب
  • تمکن مالی
  • رزرو هتل برای مدت زمانی که قصد اقامت در مجارستان را دارید
  • رزرو بلیط رفت و برگشت
  • بیمه مسافرتی

توجه داشته باشید که ارائه کلیه مدارک به زبان انگلیسی الزامی بوده و تنها در این صورت و با وجود مهر تاییدیه مورد قبول واقع می‌شود.

ریجکت شدن ویزای مجارستان

گاهی اوقات علیرغم تمام تلاش‌هایی که فرد برای اخذ ویزا می‌کند، افسر کنسولگری درخواست ویزای شخص را رد یا همان به اصطلاح ریجکت می‌کند. در برخی از موارد ناقص بودن مدارک منجر به وقوع چنین اتفاقی می‌شود. به همین خاطر توصیه می‌کنیم که از بابت تکمیل بودن مدارک خود اطمینان حاصل نمایید تا تلاش‌هایتان در این راه از بین نرود. با این وجود گاهی افسر کنسولگری دلایل مهمتری از ناقص بودن پرونده مدارک برای ریجکت ویزا پیدا می‌کند. دلایلی همچون داشتن سابقه کیفری، وجود ابهام در وضعیت مالی، نداشتن دلایل کافی برای بازگشت فرد به کشور خود، جعلی بودن سابقه سفر به کشورهایی با ویزاهای بسیار معتبر، صادق نبودن در پاسخ دهی به سوالات افسر مربوطه، عدم اعتبار بیمه نامه مسافرتی و… از جمله مواردی هستند که می‌توانند منجر به ریجکت ویزای هر شخصی شوند.

رفع ریجکتی ویزای مجارستان

باید به خوبی از این موضوع آگاه باشید که در صورت مواجهه با ریجکت شدن ویزای مجارستان امکان جبران آن برایتان وجود ندارد. چنانچه برای این کار گروهی اقدام کرده باشید، پس از گذشت 2 سال مجددا قادر به ثبت درخواست خود هستید. در صورت انفرادی عمل کردن هم که می‌دانید بطور قطعی با درخواست اخذ ویزایتان مخالفت خواهد شد؛ با اینحال بعد از گذشت 6 ماه می‌توانید نامه‌ای مبنی بر اعتراض و ذکر دلایل قانع کننده جهت اقدام انفرادی مطرح کرده و به همراه سایر مدارک و همچنین نامه ریجکتی که قبلا دریافت کرده‌اید به سفارت مجارستان رفته و تا 45 روز آینده منتظر پاسخ و نتیجه اعتراضتان بمانید.

برای آنکه مراحل اخذ ویزای مجارستان را در سریع‌ترین زمان ممکن پشت سر بگذارید، از تهران مشاور در این مسیر کمک بگیرید.

سفارت مجارستان

به منظور پیش بردن مراحل اخذ ویزا لازم است که در روزهای یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 8 صبح تا 17 بعدازظهر به سفارت مجارستان در ایران مراجعه نمایید.

آدرس: تهران، میدان هروی، خیابان شهید موسوی، مجتمع تجاری هروی، طبقه چهارم

زمان لازم برای صدور ویزا

پس از مراجعه به سفارت مجارستان، پر کردن فرم درخواست، آماده سازی مدارک مورد نیاز و ارائه آنها معمولا باید چیزی حدود 10 الی 15 روز صبر کنید تا ویزایتان صادر شود. البته در نظر داشته باشید که این زمان بسته به شرایط هر فرد می‌تواند متغیر بوده و تا 45 روز به طول بیانجامد.

اخذ ویزای مجارستان با تهران مشاور

همانطور که مشاهده کردید، ویزا با توجه به هدف شما از سفر و مهاجرت انواع گوناگونی دارد. به همین خاطر باید با آگاهی تمام در این مسیر قدم بگذارید؛ چرا که کوچک‌ترین بی دقتی، سهل انگاری و نقص در ارائه مدارک منجر به ریجکت شدن درخواست شما می‌شود. برای این کار به یک راهنمای خبره و معتمد نیاز دارید تا در تمام مراحل همراه شما بوده و به نوعی در این مسیر راهنمایتان باشد. در نتیجه چنانچه قصد مهاجرت و یا سفر موقت به مجارستان را دارید، با شماره تلفن 02188906729 تماس حاصل کرده و با کارشناسان تهران مشاور ارتباط برقرار نمایید. تهران مشاور متشکل از کارشناسانی است که در رابطه با مسائل مربوط به مهاجرت، اخذ ویزا و... اطلاعات مطابق روز داشته و با صبر و حوصله پاسخگوی کلیه سوالات شما در این خصوص هستند.