اخذ ویزای ایتالیا

ایتالیا که بخاطر ظاهرش بر روی نقشه به کشور چکمه‌ای شهرت دارد، مسافران زیادی را از اقصی نقاط جهان پذیرفته و به همین خاطر افراد بسیاری جهت اخذ ویزای ایتالیا اقدام می‌کنند. شاید یکی از دلایل اصلی اشخاص از سفر به این کشور زیبا را بتوان بازدید از پایتخت جالب و دیدنی آن در نظر گرفت. چون رم با وجود آثار باستانی‌های قدیمی و ارزشمند خود حال و هوای متفاوتی را بوجود آورده که تماشای آن برای گردشگران سرگرم کننده و جذاب است. از طرف دیگر میلان با وجود امکاناتش هر کسی را شیفته خود کرده است. بنابراین در مجموع دلایل متعددی برای اخذ ویزای ایتالیا می‌تواند وجود داشته باشد. هدف شما از سفر به ایتالیا چیست؟

مراحل اخذ ویزای ایتالیا

اولین کاری که برای اخذ ویزای ایتالیا باید انجام دهید، گرفتن وقت سفارت این کشور است که بصورت الکترونیکی و حضوری قابل انجام می‌باشد. چنانچه برای ورود به ایتالیا عجله دارید، می‌توانید از وقت سفارت فوری استفاده نمایید. وقت سفارت فوری همانطور که از نامش انتظار می‌رود، در اولین فرصت امکان حضور شما در سفارت را فراهم می‌کند. پس از ورود به سفارت و تحویل مدارک و پرداخت کامل هزینه مربوط به صدور ویزا نوبت به بررسی مدارک می‌رسد. مدت زمانی که سفارت به بررسی مدارک شما مشغول بوده و شما را از نتیجه نهایی مطلع می‌کند، چیزی حدود 15 روز تا یک ماه می‌باشد.

آشنایی با انواع ویزای ایتالیا

  1. ویزای توریستی

ایتالیا از جمله کشورهای اروپایی است که هرکسی را ترغیب می‌کند حتی برای یک بار هم که شده به این کشور سفر کند تا از آن خاطره‌ای فراموش نشدنی در ذهن خود ثبت کند. گردشگران برای سفر به ایتالیا باید ویزای توریستی اخذ کنند. ویزای توریستی به منظور تفریح و بازدید از کشور صادر شده و طی آن افراد می‌توانند 3 ماه در خاک ایتالیا اقامت داشته باشند. بد نیست بدانید که این ویزا قابلیت یک، دو و حتی چند بار ورود هم داشته و بسته به شرایط خود اگر لازم باشد می‌توانید با خیال راحت از این ویژگی آن استفاده کنید.

  1. ویزای تحصیلی

از آنجایی که دانشگاه‌های ایتالیا شرایط مناسبی از جمله بورسیه تحصیلی را در اختیار دانشجویان خود قرار می‌دهد، تعداد متقاضیانی که مایل به ادامه تحصیل در این کشور هستند، کم نیست. چنانچه موفق به اخذ دعوتنامه و پذیرش تحصیلی از طرف دانشگاه یا موسسات معتبر ایتالیا شوید، آنگاه می‌توانید جهت گرفتن ویزای تحصیلی این کشور اقدام کنید.

  1. ویزای کاری

افرادی که به دنبال استخدام کاری در ایتالیا هستند، باید جهت اخذ ویزای کاری اقدام نمایند. این نوع ویزا بصورت کوتاه مدت و بلند مدت صادر شده و بسته به هدف شما و انتخابتان مدارک گوناگونی را برای آن باید آماده کنید. بطور کلی اما در کنار تمکن مالی مطلوب و رزومه کاری قوی لازمه دریافت این نوع ویزا داشتن دعوتنامه کاری از جانب یک کارفرمای ایتالیایی است. در غیر این صورت هرچقدر هم که رزومه درخشانی داشته باشید، موفق به اخذ این نوع ویزا نخواهید بود. از جمله انواع ویزاهای کاری می‌توان به ویزای کاری تحقیقات علمی، خوداشتغالی، فصلی و… اشاره کرد.

  1. ویزای درمانی

افرادی که مبتلا به بیماری خاصی بوده و امکان درمان در کشورشان وجود ندارد، می‌توانند با اخذ ویزای درمانی برای کسب بهبودی به ایتالیا سفر کنند. این دسته از افراد برای آنکه قادر به اخذ این ویزا باشند، باید مدارک پزشکی خود را به همراه تاییدیه از طرف بیمارستانی واقع در ایتالیا ارائه دهند. همچنین علاوه بر اینها باید ثابت کنند که از تمکن مالی کافی برای پرداخت هزینه‌های مربوط به بیمارستان و کلیه مراحل درمان و همینطور اقامتشان در ایتالیا برخوردار هستند.

  1. ویزای ترانزیت

اگر برای سفر به یک کشور ناچار به توقف در ایتالیا هستید، باید ویزای ترانزیت تهیه نمایید. با توجه به نحوه سفرتان از دو طریق می‌توانید ویزای ترانزیت ایتالیا را اخذ کنید.

ترانزیت فرودگاهی (دارای 24 ساعت اعتبار)

ویزای ترانزیت دریایی (دارای 5 روز اعتبار)

  1. ویزای سرمایه گذاری

اگر به فکر کسب اقامت دائم در ایتالیا هستید، راه‌های زیادی پیش رو خواهید داشت که یکی از آنها سرمایه گذاری است. درست است که سرمایه گذاری روشی پر خرج بشمار می‌رود، اما تا حدود بسیار زیادی می‌تواند شانس شما را برای گرفتن اقامت دائم افزایش دهد. با این وجود اگر که به دنبال ترقی در زندگی، از آگاهی کافی در این زمینه و همچنین شرایط مالی خوبی برخوردار هستید، می‌توانید با اخذ ویزای سرمایه گذاری درهای جدیدی را در آینده به روی خود باز کنید.

مدارک لازم برای اخذ ویزا

  • فرم درخواست ویزا
  • پاسپورت معتبر به همراه گذرنامه‎های قبلی (در صورت وجود)
  • دو قطعه عکس
  • تمکن مالی
  • گردش حساب
  • گواهی اشتغال به کار
  • دعوتنامه (چنانچه از این طریق برای اخذ ویزا اقدام می‌کنید)
  • رزرو بلیط هواپیما و محل اقامت
  • بیمه مسافرتی
تهران مشاور با راهنمایی‌های درست خود به شما کمک می‌کند که در سریع‌ترین زمان ممکن بدون بروز کوچکترین خطا و مشکلی ویزایتان را دریافت کرده و نهایتا در زمان مورد نظرتان به ایتالیا سفر کنید.

ریجکت ویزا و رفع آن

خوشبختانه ایتالیا جزو آن دسته از کشورهایی است که در صدور ویزا سختگیری چندانی نداشته و به همین خاطر کمتر مواقعی پیش می‌آید که افراد تمام تلاش‌هایشان برای بدست آوردن ویزا در یک لحظه بر باد رود. تنها کاری که باید انجام داد جلب اعتماد آفیسر پرونده است. به عبارتی شما زمانی با خطر ریجکت شدن درخواستتان مواجه می‌شوید که به آفیسر بابت برگشتتان به وطن در زمان تعیین شده اطمینان خاطر کافی نداده باشید. زمانی که موفق به جلب اعتماد وی شوید، در صورتی که پرونده‌تان نقصی نداشته باشد می‌توانید ویزای خود را صادر شده در نظر بگیرید.

با این حال اگر درخواستتان برای اخذ ویزا ریجکت شد، باید هزینه گزافی را بابت آن پرداخت کنید. چرا که برای رفع ریجکتی لازم است که به وکیلی در رم وکالت دهید تا کارهای مربوطه را برایتان انجام دهد. در نهایت بعد از گذشت 6 ماه دوباره می‌توانید درخواست خود را ثبت کرده و مراحل اخذ ویزا را از ابتدا طی کنید.

اخذ ویزای ایتالیا با تهران مشاور

زمانی که فکر سفر و یا مهاجرت به کشوری دیگر در سرتان جرقه می‌زند، همواره با سوالات بیشماری مواجه می‌شوید که تنها یک متخصص قادر به پاسخ دادن به آنها است. پاسخ به سوالاتی از قبیل از کجا باید شروع کنم؟ چه مدارکی باید آماده کنم؟ کشوری که برای مهاجرت در نظر دارم با توجه به اهدافم انتخاب درستی است یا خیر؟ احتمال موفقیتم در این مسیر چقدر است و... همگی در گرو بررسی وضعیتتان توسط یک مشاور است. از این رو پیشنهاد می‌دهیم که با شماره تلفن 66754225 تماس گرفته و از کارشناسان مجموعه تهران مشاور کمک بگیرید. کارشناسان تهران مشاور با آگاهی تمام در خصوص مسائل مربوط به مهاجرت و اخذ ویزا آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.