مهاجرت به صربستان

مهاجرت به صربستان شیوه‌ها و در پی آن، هزینه‌های متغیری دارد. این کشور اروپایی از شرایط ایدهآلی برای مهاجرت برخوردار است. شما می‌توانید با حضور در این کشور از امکانات آموزشی بینظیرش بهره‌مند شوید و یا در سایه اقتصاد پایدار این کشور اشتغال داشته باشید. البته راه‌های مهاجرت به این کشور محدود نیست و شما می‌توانید به طرق مختلف عمل کنید. در ادامه با ما همراه شوید تا نگاهی به  راه‌های مهاجرت به صربستان داشته باشیم. 

مهاجرت به صربستان کار درستی است؟

متاسفانه گاهی از اوقات برخی از کشورهای مناسب برای مهاجرت به اندازه کافی دیده نمی‌شوند. صربستان جز کشورهایی از جنوب شرقی اروپا است که از بستر مناسبی برای رشد و توسعه زندگی مهاجران برخوردار است. شرایط رفاهی مناسب برای زندگی، نرخ بیکاری پایین، کیفیت بالای آموزشی، اقتصاد پایدار، زیبایی بینظیر شهری و… برخی از ویژگی‌های این کشور به شمار می‌رود که می‌تواند توجه هر متقاضی مهاجرت را به خود جلب کند. 

ضمن اینکه پاسپورت صربستانی به طور قابل توجهی معتبر است. به طوری که افرادی که دارای این پاسپورت باشند، اجازه دارند به شینگن، چین و روسیه به طور آزادانه سفر داشته باشند. 

صربستان یکی از کشورهای اروپایی است که از شرایط مناسبی برای مهاجرت برخوردار است. هزینه‌های متوسط زندگی، کیفیت بالای آموزشی و درآمد بالای نیروی متخصص از اصلی‌ترین دلایل محبوبیت این کشور در نزد مهاجران است.

راه‌های مهاجرت به کشور صربستان

با یک تحقیق کلی در خصوص ویژگی‌های صربستان، متوجه خواهید شد که این کشور می‌تواند به عنوان یک مقصد ایدهآل برای مهاجران شناخته شود. در ادامه می‌توانید شیوه‌های مهاجرت به صربستان را بررسی کنید و یکی از مواردی که بیشترین همخوانی را با شرایط زندگیتان دارد، انتخاب کنید. 

شیوه‌های مهاجرت به این کشور عبارتند از:

تحصیل
کار
سرمایه گذاری
ازدواج
تولد
پناهندگی

 مهاجرت به کشور صربستان از طریق تحصیل چگونه است؟

خوب است بدانید که اکثر درخواست‌ها برای مهاجرت به صربستان به منظور ادامه تحصیل است. زیرا در صورتی که شیوه مهاجرت تحصیلی انتخاب شود، می‌توان با هزینه‌های پایین‌تری به زندگی در این کشور پرداخت. موضوع مهم دیگری که توجه دانشجویان بین المللی را جلب کرده است، بازار کار پررونق است. بر طبق آخرین آمار اخذ شده، بالغ بر 78 درصد دانشجویانی که در این کشور به تحصیل پرداخته اند، جذب بازار كار شده اند و به درآمدهای بالا رسیده اند. 

بالا بودن کیفیت آموزشی از دیگر موارد بسیار مهم در مهاجرت تحصیلی است. آموزشهای ارائه شده و رتبه آموزشی  در این کشور در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی بالاتر است. 

جزئیات تحصیل در صربستان

برای تحصیل در این کشور باید به زبان صربی مسلط باشید. زیرا آموزش‌های این کشور به زبان رسمیشان است. 
دانشگاه‌های این کشور به دو دسته دولتی و خصوصی تقسیم می‌شود. حضور در دانشگاه‌های دولتی به طور رایگان یا با هزینه‌های پایین خواهد بود. در صورتی که هزینه تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی به 20000 یورو در سال نیز می‌رسد. 
افرادی که علاقهمند به تحصیل در مقطع دکترا هستند باید مدرک زبان با نمره آیلتس حداقل 6 داشته باشند تا اجازه حضور در دانشگاه‌های صربستان را به دست آورند. 
طول دوره آموزشی در صربستان در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به ترتیب 3یا 4، 2 و 3 سال است. 
دانشجویان بین المللی صربستان این شانس را دارند تا در طول دوره تحصیل به طور هفتگی 10 الی 30 ساعت اشتغال داشته باشند و برخی از هزینه‌های زندگی خود را تامین کنند. 
دانشجویان مقطع دکترا از این کشور حقوق دریافت می‌کنند. 

مهاجرت به کشور صربستان از طریق کار  چگونه است؟

اگر تصمیم دارید تا از طریق ویزای کاری به صربستان مهاجرت کنید، باید بدانید که راه سختی در پیش رو خواهید داشت. زیرا در سال‌های گذشته نرخ بیکاری در این کشور بالا بود و متقاضیان شانس زیادی برای مجاب کردن کارفرمای صربستانی نداشتند. البته که از سال 2020 تاکنون شاهد کاهش نرخ بیکاری در این کشور هستیم، اما هنوز هم راضی کردن کارفرما کار چندان سادهای نیست. 

در صورتی که بتوانید کارفرمای موردنظرتان را پیدا کنید و دعوتنامه کاری دریافت نمایید، ویزای 1 ساله دریافت خواهید کرد. البته می‌توانید بعد از گذشت یک دوره مشخص، کارهای اقامت و تابعیت خود را انجام دهید. 

جزئیات کار در صربستان

مهاجران می‌توانند به مدت 5 سال ویزای کاری خود را تمدید نمایند و پس از آن برای دریافت اقامت دائم و تابعیت اقدام کنند. 
صربستان برای صدور اقامت و تابعیت به طور مدام وضعیت کاری، محل زندگی  و میزان درآمد مهاجران را ارزیابی می‌کند. 
مهندسین نرم افزار و افرادی که در حوزه سیستم‌های نرم افزاری تخصص دارند، شانس زیادی برای رسیدن به درآمدهای بالا دارند. 
شانس دریافت اقامت از طریق کار برای افراد بی سابقه و کم تجربه خیلی پایین است. 
شهرهای مرکزی و شمالی این کشورانتخاب‌های مناسب‌تری برای اقامت مهاجران کاری است. 
برنامه نویس، مهندس مکانیک، مهندس برق، حسابدار و… از مشاغل پردرآمد و  مورد نیاز کشور صربستان  هستند. 

مهاجرت به کشور صربستان از طریق سرمایه گذاری  چگونه است؟

کشور صربستان در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی از شرایط ساده‌تری برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری برخوردار است. سرمایه گذاران می‌توانند اقامت دائم و تابعیت این کشور را دریافت کنند. 

صربستان به دنبال توسعه کشور خود از طریق سرمایه گذاری‌های خارجی است. از همین رو تسهیلات ویژه‌ای را برای سرمایه گذاران خارجی در نظر گرفته است. به عنوان مثال سرمایه گذاران می‌توانند برای فرزندان زیر 25 سال و والدین بالای 65 سال خود نیز اقامت بگیرند. 

جزئیات سرمایه گذاری در صربستان

سرمایه گذاران می‌توانند با خرید ملکی به ارزش 250000 یورو اقامت بگیرند. 
کمک مالی به کشور صربستان به ارزش 250000 یورو از دیگر راه‌های دریافت اقامت این کشور است. لازم است بدانید که این کمک مالی بدون بازگشت خواهد بود. 
کارآفرینی از دیگر راه‌های سرمایه گذاری در صربستان است. نکته مهم اینکه مبلغ سرمایه گذاری حداقل 500000 یورو  است و سرمایه گذار باید توان استخدام 4 نیروی کاری صربستانی را داشته باشد. 
تهران مشاور به عنوان مجموعه‌ای معتبر و وظیفه شناس به علاقه‌مندان مهاجرت کمک می‌کند تا در کوتاه‌ترین زمان کارهای مهاجرتی خود را به سرانجام برسانند.

مهاجرت به کشور صربستان از طریق ازدواج چگونه است؟

متقاضیان مهاجرت می‌توانند با ازدواج نیز اقامت و تابعیت این کشور را دریافت کنند. البته باید بدانند که این شیوه خطرپذیری نسبتا بالایی دارد و این کشور ازدواج متقاضیان دریافت اقامت را از جوانب مختلف بررسی می‌کند تا از واقعی بودن آن مطمئن شود. 

جزئیات ازدواج در صربستان

برای دریافت اقامت باید بیش از 3 سال از زمان ازدواج گذشته باشد. 
بر طبق قانون، زوجین باید برای ثبت قانونی ازدواج خود بالای 18 سال سن داشته باشند. 
زوجین باید تمکن مالی خود را برای زندگی در این کشور به اثبات برسانند. 
آن چیزی که با دقت زیادی مورد ارزیابی قرار می گیرد، میزان علاقه زوجین به یکدیگر است! در این راستا مصاحبه‌های زیادی صورت می‌گیرد تا در نهایت جواب مشخصی آشکار شود. 
زوجینی که پس از گذشت 3 سال دارای فرزند شده باشند، می‌توانند با امیدواری بیشتری برای اخذ اقامت اقدام کنند. 
اگر یکی از طرفین پیشتر ازدواج داشته است باید با ارائه مدارک مرتبط اثبات نماید که همسر سابقش فوت کرده و یا طلاق گرفته است. 

مهاجرت به کشور صربستان از طریق تولد  چگونه است؟

در چند سال گذشته می‌شد با به دنیا آوردن فرزند در خاک صربستان، اقامت این کشور را گرفت. اما حالا شرایط کمی سخت‌تر شده است و برای اینکه بتوان از طریق تولد نوزاد اقامت گرفت، باید یکی از والدین تابعیت صربستانی داشته باشند. البته در صورتی که تابعیت والدین مشخص نباشد، انتخاب تابعیت نوزاد تازه متولد شده بر عهده دولت صربستان خواهد بود. 

مهاجرت به کشور صربستان از طریق پناهندگی  چگونه است؟

قطعا بدترین راهی که می‌توانید برای مهاجرت به این کشور انتخاب کنید، پناهندگی است. با انتخاب این راه مسیری سخت و پیچیده در پیش رو خواهید داشت. در صورتی که بتوانید دلیل قانع کننده برای پناهندگی خود اعلام نمایید، درخواستتان از سوی دولت پذیرفته خواهد شد. البته که در چنین شرایطی اشتغال در صربستان بسیار دشوار خواهد بود. به همین دلیل دولت این کشور چندین بار توانمندی مالی شما را ارزیابی می‌کند تا مطمئن شود از پس هزینه‌های زندگی برمی‌آیید. 

مهاجرت به صربستان با تهران مشاور

کارشناسان تهران مشاور به متقاضیان مهاجرت به صربستان کمک می‌کنند تا در کوتاه‌ترین زمان بهترین شیوه مهاجرت را انتخاب کنند و درادامه روند اداری مربوطه را پشت سر بگذارند. شماره تلفن 02188906729 راه ارتباطی متقاضیان مهاجرت با کارشناسان این مجموعه است.