پذیرش تحصیلی فرانسه

فرانسه کشوری است که به سبب امکانات خود مورد توجه جوانان زیادی برای تحصیل قرار می‌گیرد. از آنجایی که تحصیل یکی از رایج‌ترین راه‌های مهاجرت محسوب می‌شود، لذا خیلی راحت می‌توان از طریق اخذ پذیرش تحصیلی فرانسه به این کشور زیبا و دوست داشتنی مهاجرت کرده و برگ تازه‌ای از زندگی خود را برای نوشتن و شروعی تازه ورق بزنید. فرانسه کشوری است که دولت آن برای مسائل علمی و پیشرفت در این حوزه اهمیت بسیار زیادی قائل شده و از این رو سالانه چیزی حدود 23% بودجه ملی را برای ارتقای سطح امکانات سیستم آموزشی اختصاص می‌دهد. در نتیجه علاقه‌مندان به تحصیل در فرانسه با پیمودن مسیر اخذ پذیرش تحصیلی می‌توانند شانس تحصیل در بهترین دانشگاه‌های فرانسه را بدست آورند.

شهرت دانشگاه‌های برجسته و معتبر فرانسه بر کسی پوشیده نیست. به همین دلیل سالانه افراد زیادی به قصد تحصیل در فرانسه عازم این کشور می‌شوند.

مزایای پذیرش تحصیلی فرانسه

  1. برگزاری دوره‌های آموزش زبان فرانسوی

درست است که جز رشته‌های پزشکی در سایر رشته‌ها امکان تحصیل به زبان انگلیسی وجود دارد، اما در این میان بسیاری از دانشگاه‌ها زبان تدریسشان فرانسوی بوده و از این رو دانشجویان باید به این زبان آشنایی داشته باشند. خوشبختانه دانشگاه‌ها و موسسات عالی آموزشی فرانسه به فکر دانشجویان بین الملل بوده و دوره‌هایی را جهت آموزش زبان فرانسوی ترتیب داده‌اند. از این رو اگر هم که به این زبان تسلط کافی ندارید، نگران نباشید؛ چرا که با قرار گرفتن در محیط و بهره‌مندی از دوره‌هایی باکیفیت یادگیری این زبان برایتان امکان پذیر می‌شود.

  1. هزینه‌های پایین زندگی

با وجود اینکه فرانسه در حیطه کشورهای اروپایی جای می‌گیرد، اما باید گفت که هزینه‌های زندگی در این کشور به نسبت مقرون به صرفه‌تر از سایر کشورها است. طبیعتا این موضوع برای جوانانی که بدون پشتوانه مالی وارد کشور جدیدی می‌شوند، مسئله بسیار مهمی تلقی می‌شود.

  1. امکان تحصیل رایگان و اخذ بورس تحصیلی

یکی از مزایای مهم برای دانشجویان امکان تحصیل بصورت رایگان در بعضی از دانشگاه‌های فرانسه بوده و علاوه بر آن چنانچه از شرایط لازم برخوردار باشید، می‌توانید بورسیه تحصیلی دریافت کرده و تا میزان قابل توجهی هزینه‌های تحصیل خود را کاهش دهید.

  1. امکان کسب درآمد در حین تحصیل

حتما می‌دانید که در بسیاری از کشورها دانشجویان بین المللی مادامی‌ که مشغول به تحصیل هستند، اجازه انجام هیچگونه فعالیتی که بتوان از طریق آن درآمدی بدست آورد را ندارند. حتی تخلف دانشجویان از این قانون می‌تواند پیامدهای سنگینی را برایشان به همراه داشته باشد. خوشبختانه فرانسه جزو آن دسته از کشورهایی است که چنین محدودیت‌هایی را برای دانشجویان خود در نظر نگرفته و از این رو دانشجویان مهاجر با خیال راحت می‌توانند در طول هفته چیزی حدود 10 تا 30 ساعت مشغول به کار شوند. قطعا برای هر دانشجوی مهاجری اجازه کار و پوشش بخشی از هزینه‌های زندگی از طریق درآمد حاصل از آن اهمیت بسیار زیادی دارد.

  1. امکان اخذ اقامت

دانشجویانی که مایل به زندگی در فرانسه هستند، می‌توانند پس از فارغ التحصیلی با تبدیل ویزای تحصیلی خود به ویزای کاری پس از گذراندن 5 الی 7 سال کار اقامت دائم این کشور را بدست آورند.

  1. کمک‌های مالی دولت

دانشجویان فرانسه می‌توانند از مزایایی همچون بیمه درمانی بصورت رایگان، حمل و نقل شهری رایگان، کمک هزینه مسکن و… بهره ببرند.

  1. ویزای همراه

افراد متاهلی که قصد ادامه تحصیل در فرانسه را دارند، می‌توانند به همراه همسر و فرزند خود وارد این کشور شده و دوره تحصیلاتشان را در کنار خانواده سپری کنند. البته لازم به ذکر است که ویزای همراه شامل حال والدین نشده و محصلانی که از سن قانونی گذشته باشند، ناچار به تنهایی طی کردن این مسیر هستند.

تحصیل در مقطع کارشناسی فرانسه

قبل از هر چیز باید بدانید که اکثر رشته‌های تحصیلی در مقطع کارشناسی به زبان فرانسوی تدریس شده و تنها اندکی از رشته‌ها به زبان انگلیسی آموزش داده می‌شوند. از این رو بهتر است که سطح دانش خود نسبت به زبان فرانسه را ارتقا دهید. برای این منظور مدرک B2 زبان فرانسوی مجوزی برای ورود شما به این مقطع از تحصیلات می‌باشد. در صورتی هم که رشته مورد نظر شما برای تحصیل به زبان انگلیسی تدریس می‌شود، لازم است بدانید که باید هزینه‌های بیشتری را طی دوران تحصیلی خود پرداخت نمایید. در صورتی که دانشجویان مسلط به زبان فرانسوی هم می‌توانند از تحصیلات رایگان بهره‌مند شوند و هم اینکه شرایط آسان‌تری برای کار و اخذ اقامت پس از اتمام دوره تحصیلی خود دارند.

برای فارغ التحصیلی در مقطع کارشناسی فرانسه به 3 تا 4 سال زمان نیاز خواهید داشت که طی آن باید موفق به گذراندن 240-180 واحد درسی شوید. از شرایط مهم برای پذیرش تحصیلی فرانسه ارائه نامه‌ای مبنی بر وضعیت مالی مساعد شما برای پوشش هزینه‌های تحصیل و زندگی طی یک سال است. همچنین امکان انجام کار پاره وقت به مدت 20 ساعت در هفته نیز برای دانشجویان کارشناسی وجود دارد.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد فرانسه

مقطع کارشناسی ارشد در فرانسه به دو دوره مستر1 و مستر2 تقسیم شده که طول زمانی هر دوره بصورت جداگانه یکسال می‌باشد. لازم به ذکر است که دوره اول بیشتر به واحدهای درسی و دوره دوم نیز به گذراندن دروس و سپس کارآموزی و انجام فعالیت‌های پژوهشی اختصاص دارد. بد نیست بدانید که با شروع کارآموزی در دوره مستر2 دانشجویان حقوق دریافت می‌کنند. علاوه بر آن دانشجویان می‌توانند از طریق 20 ساعت کار پاره وقت در هفته نیز درآمدی برای خود داشته باشند.

برخلاف مقطع کارشناسی که تعداد رشته‌هایی که به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند اندک است، در مقطع کارشناسی ارشد شمار این قبیل رشته‌ها خیلی بیشتر بوده و از این رو آزادی انتخاب گسترده‌تری برای تحصیل در رشته‌های مختلف به زبان انگلیسی خواهید داشت.

مقطع دکتری در فرانسه

طول مقطع دکتری 3 الی 5 سال بوده و از آنجایی که فعالیت دانشجویان به انجام کارهای تحقیقاتی و علمی خلاصه می‌شود، متقاضیان باید عملکرد و رزومه قابل توجهی از خود ارائه دهند. رزومه‌ای که در برگیرنده نمرات بالا و فارغ التحصیلی از دانشگاه معتبر، مدرک آیلتس با نمره‌ای مابین 5/6 الی 5/7، مقالات علمی و… می‌باشد.

دانشجویان دکتری در صورتی که پایان نامه‌شان مورد قبول واقع شود و نمره خوبی از آن دریافت نمایند، طی 6 ماه این فرصت را در اختیار خواهند داشت که شغلی متناسب با شرایط خود به عنوان یک کار تمام وقت پیدا کرده و یا اینکه به محققین دانشگاه پیوسته و از آن طریق صاحب شغلی شوند. همچنین ناگفته نماند که دانشجویان مقطع دکتری در طول دوره تحصیلات خود هر ماه حقوق دریافت کرده و البته مالیات آن را هم می‌پردازند.

تحصیل در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی فرانسه

شاید باورش برایتان سخت باشد، اما باید بگوییم که برای تحصیل در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی فرانسه نیازی به دادن آزمون کنکور ندارید. از این رو ورود به دانشگاه‌های پزشکی کار بسیار ساده‌ای بنظر می‌رسد؛ اما این موضوع در حالی است که فارغ التحصیلی از آن به آسانی ورود به اینگونه رشته‌ها نیست.

دانشجویان پزشکی به محض ورود به رشته مورد نظرشان تا یکسال فرصت اثبات خودشان را داشته و پس از گذشتن این مدت زمان وضعیتشان در گرو عملکردی است که در این مدت از خود نشان داده‌اند. به بیان واضح‌تر اگر در این یکسال واحدهای خود را با نمرات بالا پاس کرده باشید، می‌توانید در همان رشته‌تان بصورت رایگان ادامه تحصیل دهید. در غیر اینصورت اگر نمرات پایینی داشته باشید و قادر به جبران آنها نباشید، چاره‌ای جز ادامه دادن در رشته‌های پیراپزشکی نخواهید داشت. همچنین در شرایطی در کنار رشته پزشکی تحت تعلیم رشته دیگری نیز قرار می‌گیرید و در صورتی که نمرات قابل قبولی دریافت نکرده باشید، رشته دومی که به شما آموزش داده شده است، همان رشته‌ای خواهد بود که از آن فارغ التحصیل می‌شوید.

تهران مشاور آماده پاسخگویی به سوالات شما در خصوص اخذ پذیرش تحصیلی فرانسه و مسائل مهاجرتی است.

مراحل پذیرش تحصیلی فرانسه

  • تحقیق در مورد دانشگاه‌های فرانسه و انتخاب یکی از آنها
  • ورود به سایت دانشگاه مورد نظر و جمع آوری اطلاعات در خصوص شرایط تحصیل در رشته‌های مختلف، مدارک مورد نیاز و…
  • جمع آوری مدارک مورد نیاز و اطمینان یافتن از تطابق شرایطتان با شرایط مورد نظر دانشگاه جهت پذیرش
  • پر کردن فرم درخواست پذیرش و بارگذاری آن بر روی سایت

مدارک مورد نیاز برای پذیرش تحصیلی در فرانسه

  • مدارک تحصیلی
  • سوابق حرفه‌ای تحصیلی همچون مقالات، تجارب کاری، پروژه و…
  • مدرک زبان فرانسوی
  • 2 توصیه نامه از استادهای مرتبط با رشته مورد نظر و تنظیم آن به هر دو زبان انگلیسی و فرانسوی
  • انگیزه نامه
  • پروپوزال (ویژه مقطع دکتری)

پذیرش تحصیلی فرانسه با تهران مشاور

در مسیر اخذ پذیرش تحصیلی و سپس ویزای آن به راهنمایی‌های یک مشاور در کنار خود احتیاج دارید. کارشناسی که شما را به سمت انتخاب‌های درست هدایت کرده و باعث به ثمر نشستن تلاش‌هایتان شود. به همین خاطر پیشنهاد می‌دهیم که با شماره تلفن 02188906729 تماس حاصل کرده و با کارشناسان تهران مشاور ارتباط برقرار کنید. تهران مشاور مجموعه‌ای است متشکل از کارشناسان آگاه و باتجربه در خصوص مسائل مهاجرت تحصیلی، اخذ ویزا و سایر موارد مشابه که با خیال راحت می‌توانید بسته به هدفتان از ایشان راهنمایی بگیرید.