اخذ ویزای اسپانیا

اسپانیا با وجود جاذبه‌های گردشگری و بافت خاصی که دارد، توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده و از این رو اشخاص زیادی سالانه تصمیم به اخذ ویزای اسپانیا می‌گیرند. حتی بسیاری از افراد برنامه آینده خود را در اسپانیا تصور کرده و جهت رسیدن به آن می‌کوشند. به همین خاطر هدفتان از سفر به اسپانیا هر چه که باشد، بهتر است که با انواع ویزای این کشور آشنا شده و اطلاعاتی را در خصوص آن بدست آورید.

اسپانیا کشوری است که به داشتن شب‌های زنده و زیبایی‌های دلفریب شهرت دارد. در نتیجه بازدید از این کشور زیبا و خوش رنگ و لعاب تجربه‌ای متفاوت از سفر را در اختیارتان قرار می‌دهد.

مراحل اولیه اخذ ویزای اسپانیا

پس از آماده کردن مدارک مورد نیاز گرفتن وقت سفارت اسپانیا اولین قدمی است که باید در این مسیر بردارید. شما بواسطه وقت سفارت مدارکتان را برای بررسی ارائه داده و منتظر نتیجه نهایی می‌مانید. توجه داشته باشید که برای موفقیت در مسیر اخذ ویزا باید مدارکتان را به نحوی آماده کنید که در مجموع نشان دهنده وابستگی و تصمیم شما برای بازگشت به کشورتان باشد؛ در غیر این صورت ممکن است با درخواستتان موافقت نشود. چون بسیاری از افراد با هدف گردشگری و سایر امور اقدام به اخذ ویزا کرده ولی نهایتا در اسپانیا ماندگار می‌شوند، جلب اعتماد آفیسر پرونده ممکن است کار سختی بنظر برسد. بنابراین کسب اعتماد آفیسر کلید موفقیت شما در این مسیر خواهد بود.

آشنایی با انواع ویزای اسپانیا

  1. ویزای توریستی اسپانیا

ویزای توریستی اسپانیا از جمله ویزاهای پرطرفدار این کشور است. چون همانطور که گفته شد اسپانیا سرشار از جاذبه‌های گردشگری و زیبا است که هر کسی را مشتاق به سفر می‌کند. به همین خاطر اگر شما هم از عاشقان سفر و ماجراجویی در کشورهای مختلف دنیا هستید و یا می‌خواهید برای تعطیلات به دیدار خانواده و عزیزانتان که در اسپانیا اقامت دارند بروید، باید ویزای توریستی این کشور را تهیه نمایید.

  1. ویزای تحصیلی اسپانیا

کسانی که به فکر تحصیل در اسپانیا هستند، باید اقدام به اخذ ویزای تحصیلی نمایند. فرقی نمی‌کند هدف شما از تحصیل در اسپانیا کوتاه مدت یا بلند مدت باشد و یا فقط قصد شرکت در برنامه‌ای آموزشی در یک مرکز علمی را داشته باشید، در هر صورت ویزای تحصیلی مجوز شما برای ورود به خاک این کشور خواهد بود.

  1. ویزای کاری اسپانیا

برخی از افراد به دنبال بدست آوردن شرایط شغلی بهتر و یافتن آینده‌ای ایده آل‌تر تصمیم به مهاجرت می‌گیرند. این دسته از افراد به منظور اشتغال به کار در کشوری دیگر باید ویزای کاری داشته باشند. ویزای کاری ملزم به داشتن دعوتنامه از سوی کارفرما است. از این رو شما باید رزومه کاری خود را برای یک کارفرمای اسپانیایی ارسال کرده و تمام تلاش خود را برای جلب رضایت او بکار بگیرید تا در آخر مشتاق به جذب شما شده و برایتان دعوتنامه کاری ارسال کند. پس از بدست آوردن دعوتنامه کاری و فراهم کردن سایر مدارک مورد نیاز نوبت به حضور در سفارت اسپانیا و ارائه مدارک می‌رسد. برخی از افراد برنامه کاری خود را تنها برای مدتی کوتاه در نظر داشته و به فکر بازگشت به کشورشان هستند؛ اما علاقه مندان به زندگی در اسپانیا باید بدانند که از طریق همین ویزای کاری پس از گذشت مدتی معین راه اخذ اقامت دائم برایشان باز می‌شود.

بد نیست بدانید که ویزای کاری خود به 4 نوع تقسیم شده و شما با توجه به شرایتان باید یکی از آنها را که بیشتر به هدفتان مرتبط است، انتخاب کنید:

ویزای Au Pair: مخصوص دانش آموزانی است که قصد انجام کارهای خانه و یا پرستاری از کودکان برای خانواده‌ای در اسپانیا را دارند که لازمه آن پیدا کردن خانواده مورد نظر می‌باشد.

ویزای کارآفرینی: چنانچه قصد تاسیس شرکت خود را در اسپانیا دارید، این نوع ویزا مناسب شما خواهد بود.

ویزای فصلی: برای کار در دوران تعطیلات ویزای فصلی صادر می‌گردد که متاسفانه شامل حال جوانان ایرانی نبوده و تنها مردمان کشورهایی چون کانادا، کره جنوبی، استرالیا و ژاپن توانایی اخذ آن را دارند.

ویزای خوداشتغالی: کسانی که مایل به سرمایه گذاری در شرکتی خاص واقع در اسپانیا هستند، باید جهت اخذ ویزای خوداشتغالی اقدامات لازم را انجام دهند.

از جمله دیگر ویزاهای اسپانیا می‌توان به مواردی همچون ویزای درمانی، ویزای همراه، ویزای فرهنگی، ویزای سرمایه گذاری، ویزای اقامت به کمک ازدواج و… اشاره کرد.

مدارک لازم برای اخذ ویزای اسپانیا

از جمله مدارک اصلی و ثابت که کلیه متقاضیان باید آن را تهیه کنند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فرم مربوط به درخواست ویزا
  • اصل و کپی گذرنامه
  • دو قطعه عکس 4*3
  • تمکن مالی
  • گردش حساب 3 ماه اخیر
  • رزرو بلیط هواپیما و محل اقامت
  • بیمه درمانی و گواهی پزشکی

مدت زمان پاسخ دهی و مشخص شدن وضعیت درخواست ویزا

پس از ارائه مدارک مورد نیاز و پشت سر گذاشتن کلیه مراحل، یعنی درست زمانی که پای بررسی‌های پرونده در میان است، باید چیزی حدود دو هفته الی 1 ماه برای مشخص شدن جواب نهایی درخواستتان صبر نمایید. توجه داشته باشید که در شرایط خاص و ویژه این زمان ممکن است تا 2 ماه نیز بطول بیانجامد. بنابراین توصیه ما به شما این است که حداقل 3 ماه قبل از تاریخ پروازتان اقدامات مربوط به ثبت درخواست اخذ ویزا را انجام دهید تا با مشکل کمبود وقت مواجه نشوید.

تهران مشاور به شما کمک می‌کند که هر قدم خود را به درستی برداشته و با چالش‌های موجود در مسیر اخذ ویزای اسپانیا مواجه نشوید و در صورت برخورد با آنها به راحتی پشت سر بگذاریدشان.

ریجکت شدن ویزا و ثبت اعتراض و درخواست دوباره

اگر مدارکتان کم و کاستی داشته باشد و یا به هر نحوی شروط اولیه برای سفر به اسپانیا را نداشته باشید، با درخواستتان مبنی بر سفر به این کشور مخالفت شده و اصطلاحا ویزایتان ریجکت می‌شود. خوشبختانه جای هیچگونه نگرانی در این وضعیت وجود ندارد. چرا که پس از رد شدن ویزا این امکان برایتان وجود خواهد داشت که اعتراض کرده و یا مجددا درخواست خود را ثبت نمایید. برای اعتراض باید فرم مخصوص به آن را پر کرده و خواهان تجدید نظر باشید. معمولا یک ماه برای دریافت نتیجه نهایی اعتراضتان باید صبر کنید. در صورتی که پس از گذشت این مدت زمان نامه‌ای دریافت نکردید، یعنی با درخواست شما موافقت نشده است؛ در این حالت می‌توانید پس از گذشت 2 الی 4 ماه از ابتدا مراحل اخذ ویزا را انجام دهید.

البته نباید فراموش کرد که رفع علت رد کردن درخواستتان طی اولین تلاش برای اخذ ویزا از اهمیت بسیار بالایی برای موفقیت در تلاش دوم برخوردار است. طبیعتا وقتی همان مدارک قبلی را دوباره ارائه دهید، همچنان موفق به اخذ ویزای اسپانیا نخواهید شد.

 

اخذ ویزای اسپانیا با تهران مشاور

اخذ ویزا پروسه حساسی است؛ به گونه‌ای که انجام یک اشتباه کوچک برای ریجکت شدن درخواستتان کفایت می‌کند. به همین خاطر وجود یک همراه در کنارتان از واجبات این اقدام می‌باشد. همراهی که با دلسوزی مشاوره‌های دقیق و درست خود را در اختیارتان قرار داده و با راهنمایی‌هایش شما را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به هدف برساند. مجموعه تهران مشاور گروهی است که می‌توانید در این خصوص به آن اعتماد کرده و از کارشناسانش جهت گرفتن راهنمایی کمک بگیرید. تنها کاری که لازم است انجام دهید، شماره گیری تلفن 02188906729 است.