اخذ ویزای کانادا

چنانچه قصد اخذ ویزای کانادا را دارید، باید بدانید که در این مسیر با سختی‌هایی مواجه هستید. چون شرایط مساعد برای داشتن یک زندگی ایده آل در کانادا (چه کاری و چه تحصیلی) باعث شده تا مردمان اقصی نقاط جهان به منظور اقامت در این کشور اقدام نمایند. در نتیجه دولت کانادا سیاست‌ها و سخت گیری‌هایی را برای کاهش تعداد مهاجران در نظر گرفته که همین موضوع کار را برای اخذ ویزا مشکل می‌کند.

کانادا جزو کشورهایی است که در سال‌های اخیر با استقبال خوب مهاجران روبرو شده است. در این مسیر بسیاری از افراد اطلاعات دقیقی از چگونگی اخذ ویزای این کشور نداشته و از این رو ممکن است پس از پرداخت هزینه‌های بسیار به در بسته بر خورده و تمام تلاش‌هایشان از بین برود.

روش‌های اخذ ویزای کانادا

برای اخذ ویزای هر کشوری متقاضیان باید به سفارت آن کشور مراجعه کنند؛ اما از آنجایی که کانادا سفارتی در کشور ما ندارد، افراد برای اخذ ویزای آن دو راه پیش رو خواهند داشت:

  • می‌توان به صورت الکترونیکی و آنلاین اقدام کرد. به بیان واضح‌تر مدارک مربوطه و همینطور هزینه‌هایی که به بررسی پرونده و انگشت نگاری مربوط می‌شود را به صورت الکترونیکی ارسال کرده و سپس برای گذراندن مراحل انگشت نگاری و عکس برداری ویزا به سفارت و کنسولگری کانادا در یکی از کشورهای گرجستان، ترکیه و… مراجعه نمایید. در انتها نیز باید چیزی حدود دو هفته الی سه ماه منتظر نتیجه درخواستتان بمانید. چنانچه درخواستتان مورد تایید واقع شد، باید گذرنامه خود را به دفتر وک پیکاپ نمایید.

 

  • در دومین روش نیز می‌توانید مدارک خود را به یکی از دفاتر انگشت نگاری برده و همانجا هم کارهای مربوط به انگشت نگاری و عکس برداری ویزا را انجام داده و پس از پرداخت هزینه‌های پیش آمده و گذشت 37 روز نتیجه نهایی درخواست ویزای خود را دریافت نمایید که در صورت کسب تاییدیه لازم است پاسورتتان را به دفتر وک کانادا پیکاپ کنید.

آشنایی با انواع ویزای کانادا

  1. ویزای توریستی کانادا

همانطور که می‌دانید ویزای توریستی به منظور تفریح و گشت و گذار صادر می‌شود. حال ویزای توریستی کانادا خود به دو نوع یک بار ورود و چند بار ورود تقسیم شده و هر یک در برگیرنده شرایط خاصی هستند. در ویزای توریستی یک بار ورود کانادا شخص متقاضی فقط یک بار اجازه ورود به این کشور را داشته و ملزم است در تاریخی که درون ویزا ثبت شده به وطن خود بازگردد. در مقابل ویزای توریستی چند بار ورود این امکان را به فرد می‌دهد که به مدت 5 سال در کانادا رفت و آمد داشته باشد و هیچ محدودیتی در تعداد دفعات آن وجود ندارد. تنها نکته‌ای که در خصوص آن باید به خاطر بسپارید این است که با هر بار ورود به خاک کانادا نهایت 6 ماه اجازه اقامت در این کشور را خواهید داشت. همچنین لازم به ذکر است که اعتبار پاسپورت در بدست آوردن این 5 سال نقش اساسی دارد. به گونه‌ای که اگر 3 سال از اعتبار گذرنامه‌تان باقی مانده باشد، به اندازه همان سه سال مجاز به ورود و خروج خواهید بود.

برای آنکه موفق به اخذ ویزای توریستی کانادا شوید لازم است که در کنار تهیه مدارک از تمکن مالی و تاریخچه سفرهای معتبر نیز برخوردار باشید. یعنی باید به ازای هر یک نفر 200 میلیون تومان (چنانچه از طریق دعوتنامه سفر می‌کنید) و حداکثر 350 میلیون تومان (چنانچه مستقل سفر می‌کنید) داشته باشید. همچنین در صورتی که در گذشته به کشورهایی که دارای ویزاهای معتبر و شناخته شده هستند (انگلیس، آمریکا، سنگاپور، ژاپن و…) سفر کرده باشید، شانس خود را برای دریافت ویزای توریستی کانادا افزایش داده‌اید.

  1. ویزای تحصیلی کانادا

متقاضیان تحصیل در کانادا باید از قوانین تحصیل در این کشور و همچنین شرایط اخذ ویزای آن اطلاعات کافی داشته باشند. به عنوان مثال قبل از اقدام جهت اخذ ویزا باید بر روی زبانی که قصد انتخاب آن را برای تحصیل در مدرسه یا دانشگاه دارید، تسلط کافی پیدا کنید. زبان تدریس در مدارس، دانشگاه‌ها و موسسات کانادا انگلیسی و فرانسوی بوده و بسته به انتخاب شما باید مدرک زبان مورد نظرتان را در کنار سایر مدارک ارائه دهید. همچنین برگ برنده برای اخذ ویزای تحصیلی در اختیار داشتن دعوتنامه و پذیرش تحصیلی از طرف مدرسه یا دانشگاهی است که مایل به تحصیل در آن هستید. به عبارتی بدون داشتن دعوتنامه و پذیرش تحصیلی امکان اخذ این نوع ویزا برایتان وجود نخواهد داشت. همچنین داشتن تمکن مالی (حداقل به مدت یک سال) و ارائه دلایل محکم و اثبات آنها مبنی بر قصد شما برای بازگشت به وطن پس از فارغ التحصیلی از جمله موارد دیگری است که برای اخذ ویزای تحصیلی باید آنها را رعایت کنید. از آنجایی که بازه زمانی مربوط به تایید یا رد شدن درخواست اخذ ویزا چیزی حدود 4 الی 6 ماه به طول می‌انجامد، بهتر است که در زمان مناسب و به موقع برای این کار اقدام کنید تا زمان را از دست ندهید.

  1. ویزای کاری کانادا

کسانی که مایل به اخذ ویزای کاری کانادا هستند، با توجه به شرایط خود می‌توانند از دو راه اقدام نمایند:

روش اکسپرس اینتری: این روش بر مبنای امتیاز پایه ریزی شده است. به این معنی که هرچه فرد از لحاظ سطح تحصیلات، مدرک زبان، سن و سابقه کاری در وضعیت ایده آل‌تری قرار داشته باشد، امتیاز بیشتری کسب کرده و نهایتا موفق به کسب ویزای کاری می‌شود.

روش برنامه تجاری: کسانی که قصد دارند از طریق برنامه تجاری ویزای کاری خود را اخذ کنند، باید بدانند که شغل مورد نظرشان باید در لیست NAFTA ( لیستی که مربوط به مشاغل حرفه‌ای است) وجود داشته باشد. علاوه بر آن داشتن دعوتنامه شغلی از طرف اداره مهاجرت کانادا نیز الزامی ‌می‌باشد.

  1. ویزای ترانزیت کانادا

در صورتی که برای سفر به یک کشور مجبور به توقفی کوتاه مدت در خاک کانادا هستید، ویزای ترانزیت مناسب شرایطتان خواهد بود. اخذ این نوع ویزا هزینه‌ای برای متقاضیان خود نداشته و بواسطه آن امکان گردشگری برای افراد مهیا نمی‌باشد.

  1. سوپر ویزا

شهروندان کانادایی و یا مهاجرانی که اقامت موقت کانادا را دارند، می‌توانند از طریق سوپر ویزای کانادا برای عزیزانشان دعوتنامه فرستاده و دو سال را در کنار خانواده‌هایشان سپری کنند. توجه داشته باشید که مدت زمان اعتبار این نوع ویزا به مدت اعتبار پاسپورتتان بستگی داشته و شخص باید اثبات کند که توانایی حمایت مالی از نزدیکانش را در طول مدت اقامتشان در خاک کانادا دارد.

مدارک لازم برای اخذ ویزای کانادا

  • گذرنامه به همراه گذرنامه‌های قبلی
  • دو قطعه عکس 4*3
  • ترجمه شناسنامه، سند ازدواج و گواهی اشتغال به تحصیل (چنانچه فرزندتان را با خود همراه می‌کنید)
  • تمکن مالی
  • گردش حساب 4 ماه اخیر
  • ترجمه اسناد ملکی

توجه داشته باشید که مدارک نام برده شده در بالا مدارکی هستند که کلیه متقاضیان باید تهیه کنند. حال متقاضیان تحصیلی و کاری باید مدارکی که با توجه به هدفشان مورد نیاز است را نیز فراهم نمایند. مثلا علاقه مندان به تحصیل در کانادا مدارکی چون دعوتنامه و پذیرش تحصیلی، ریز نمرات، فیش واریزی تحصیلی و سایر موارد مشابه مربوطه را لازم است آماده کنند.

بطور کلی کامل بودن مدارک از اهمیت ویژه‌ای در موفقیت شما برخوردار است. به همین خاطر تمام تلاش خود را بکار بگیرید که هیچگونه نقصی در پرونده‌تان وجود نداشته باشد.

دلایل ریجکت شدن درخواست اخذ ویزای کانادا

از جمله دلایلی که باعث مخالفت با درخواست شما مبنی بر اخذ ویزای کانادا می‌شود، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هماهنگ نبودن هدفتان از سفر و مدت زمانی که قصد اقامت در این کشور را دارید
  • وضعیت نامطلوب تمکن مالی و گردش حساب
  • وجود سوء پیشینه
  • ارائه مدارک جعلی
  • تناقض در درخواست نوع ویزا و هدف از سفر
  • پاسخ‌های اشتباه به سوالات آفیسر با توجه به اطلاعات موجود در پرونده
  • قانع نشدن آفیسر برای بازگشت شما به وطن پس از اتمام دوره اعتبار ویزا
تهران مشاور مجموعه‌ای است متشکل از کارشناسان ماهر که آماده پاسخگویی به سوالات شما در زمینه اخذ ویزا و مهاجرت بوده و با توجه به شرایطتتان به خوبی راهنمایتان می‌کنند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به نتیجه مطلوب برسید.

درخواست دوباره

در صورتی که علیرغم تمام تلاش‌هایتان در مسیر اخذ ویزا با مشکل ریجکتی مواجه شدید، می‌توانید مجدد جهت ثبت درخواست خود اقدام نمایید. منتها دقت فرمایید که کلیه مشکلاتی که منجر به ریجکت درخواستتان شدند را رفع نموده و مدارکتان را تکمیل و ترجمه شده ارائه دهید. لازم به ذکر است که برای طی کردن این مراحل همه هزینه‌ها را دوباره باید بپردازید و هزینه‌های پرداخت شده قبلی برایتان لحاظ نمی‌گردد.

اخذ ویزای کانادا با تهران مشاور

بسیاری از افراد برای اخذ ویزا گمان می‌کنند که تنها آماده کردن مدارک و ثبت درخواست آنها را به هدفشان می‌رساند. در حالی که گاهی اوقات نداشتن آگاهی کافی در رابطه با مسائل سیاسی، اقتصادی و قوانین یک کشور می‌تواند منجر به ریجکت شدن درخواست اخذ ویزای آنها گردد. به همین خاطر این دسته از افراد همواره به یک مشاور و همراه در تمامی مراحل اخذ ویزا نیاز خواهند داشت. مشاوری آگاه و با تجربه که شخص را از اخبار روز کشور مقصد مطلع کرده و برای پشت سر گذاشتن هر قدم شیوه‌ای دقیق و سنجیده داشته باشد، کلید موفقیت در اخذ ویزا است. از این رو توصیه می‌کنیم که همین الان با شماره تلفن 02188906729 تماس گرفته و با کارشناسان تهران مشاور ارتباط برقرار کنید.