اخذ ویزای چین

سالانه افراد بسیار زیادی از نقاط مختلف دنیا جهت اخذ ویزای چین اقدام کرده و به آن سفر می‌کنند. سفر به چین دلایل متعددی دارد. به عنوان مثال حتما می‌دانید که چین در اقتصاد قدرت زیادی داشته و به همین خاطر تجار زیادی برای انجام معاملات تجاری و بازرگانی خود عازم این کشور می‌شوند. علاوه بر آن چین کشوری است که با 14 کشور مرز مشترک داشته و در نتیجه می‌توان گفت که همسایه بودن با 14 کشور باعث می‌شود که بر تعداد مسافران و گردشگران افزوده شود. حال اگر شما هم به هر بهانه‌ای قصد سفر به چین را دارید، قبل از هر چیز باید در رابطه با نحوه اخذ ویزای آن از طرق مختلف آشنا شوید. در نتیجه همراه ما باشید تا با انواع ویزا، شرایط اخذ آن و… اطلاعاتی بدست آورید.

فرقی ندارد برای کار و یافتن موقعیت شغلی بهتر به چین می‌روید و یا به قصد تفریح و گشت و گذار عازم این کشور تاریخی و در عین حال امروزی می‌شوید، در هر صورت سفر به چین برای هر شخصی به تجربه‌ای به یادماندنی تبدیل می‌شود.

اقدام اولیه جهت اخذ ویزای چین

اولین اقدام برای اخذ ویزای چین بسیار ساده است. باید فرم تقاضای ویزا را پر کرده و آن را به همراه مدارک مورد نیاز به دفتر کنسولگری ارائه داده و آنگاه پس از دریافت تاییدیه نوبت به ارسالشان به سفارت چین واقع در خیابان پاسداران تهران می‌رسد. نکته‌ای که در این مرحله باید به آن توجه داشته باشید، این است که سفارت چین مرحله مصاحبه با شخص متقاضی نداشته و به همین خاطر می‌توانید از متخصصین در این حوزه کمک گرفته تا کارهای مربوط به اخذ ویزا برایتان سریع‌تر پیش برود.

پس از انجام بررسی‌های مربوط به مدارک توسط افسر سفارت چنانچه مشکلی وجود نداشته باشد، ویزا برایتان صادر خواهد شد. منتها باید توجه داشته باشید که درخواست ویزا با هدفی که از سفر به چین دارید، باید کاملا مرتبط به یکدیگر باشند. چون اگر نوع ویزا با نیت شما از سفر در تناقض باشد، درخواستتان برای اخذ ویزا ریجکت خواهد شد. طبیعتا در چنین حالتی دیگر فرقی نمی‌کند که مدارکتان تا چه اندازه کامل و معتبر است. به همین خاطر قبل از هر چیز سعی کنید که اطلاعات جامعی در خصوص انواع ویزای چین بدست آورید تا در آینده با مشکلی مواجه نشوید.

آشنایی با انواع ویزای چین

  1. ویزای توریستی چین

از آنجایی که چین جاذبه‌های تاریخی و منحصر به فردی دارد، بسیاری از افراد برای بازدید از آنها کنجکاو شده و به همین خاطر شاید بتوان گفت که از میان انواع ویزای چین نوع توریستی آن از طرفداران بیشتری برخوردار است. برای تجربه یک سفر گردشگری به چین طبیعتا ابتدا باید ویزای آن را تهیه نمایید. البته لازم به ذکر است افرادی که از ژاپن، سنگاپور و بروئنی خواهان گشت و گذار در چین هستند، این اجازه را دارند که بدون اخذ ویزا به مدت دو هفته در این کشور اقامتی موقت داشته باشند.

نکته مهمی که در رابطه با اخذ ویزای توریستی چین باید رعایت کنید، مدیریت زمان است. چرا که برای طی شدن مراحل اخذ ویزا و در نهایت صدور آن به چیزی خود یک ماه و یک هفته زمان نیاز خواهید داشت. در نتیجه بهتر است میان اقدامات اخذ ویزا و زمان مورد نظرتان برای پرواز و ورود به خاک چین هماهنگی برقرار کنید.

  1. ویزای تحصیلی چین

چین نه تنها در اقتصاد بلکه در حوزه علمی نیز از وضعیت و جایگاه خوبی در آسیا برخوردار است و از آنجایی که روند دریافت بورسیه تحصیلی در آن نسبت به سایر کشورها کمی آسان‌تر است، دانشجویان زیادی خواهان اخذ ویزای تحصیلی و ورود به دانشگاه‌های این کشور هستند. متقاضیان اخذ ویزای تحصیلی علاوه بر مدارک تحصیلی به ارائه مدارک دیگری همچون گواهی پذیرش تحصیلی، گواهی عدم سوء پیشینه و تمکن مالی نیاز خواهند داشت.

  1. ویزای کاری چین

از آنجایی که چین اقتصاد قدرتمندی دارد، فرصت‌های شغلی در این کشور بسیار است. در نتیجه هر ساله افراد زیادی با فکر به کار و تجارت در چین آینده روشنی را برای خود تصور کرده و در جهت تحقق آن می‌کوشند. به عنوان کسی که اهداف و پیشرفت آینده خود را بر پایه کار در چین بنا کرده‌ است، باید بدانید که شرایط خود را به گونه‌ای لازم است پیش ببرید که شانستان را برای موافقت با اخذ ویزای کاری افزایش دهد. از جمله این شرایط می‌توان به داشتن موارد زیر اشاره کرد:

  • تجربه و تخصص در حرفه‌ای خاص
  • دعوتنامه کاری از سوی کارفرمای چینی
  1. ویزای روزنامه نگاری چین

همانطور که از نام این ویزا مشخص است، این نوع ویزا تنها برای روزنامه نگاران صادر می‌شود. به عبارتی روزنامه نگارانی که با هدف کوتاه مدت جهت پوشش‌های خبری به چین سفر می‌کنند، باید اقدام به اخذ این ویزا نمایند. لازم به ذکر است که از سوی بخش اطلاعات وزارت امور خارجه چین و همچنین نامه‌هایی رسمی از جانب کارفرمای چینی صادر شده و شخص متقاضی به منظور دریافت ویزا باید آنها را ارائه دهد. توجه داشته باشید که پس از گذشت 90 الی 180 روز از صدور ویزا باید به سمت چین پرواز کرده و وارد خاک این کشور شوید، وگرنه اعتبار آن به پایان رسیده و از بین می‌رود.

  1. ویزای بازدیدکننده چین

منظور از ویزای بازدیدکننده ویزایی است که جهت شرکت در سخنرانی‌ها و بطور کل تورهای مطالعاتی صادر می‌گردد. همانطور که انتظار می‌رود برای اخذ این ویزا باید دعوتنامه‌ای از سوی سازمان و افراد مربوطه دریافت نمایید. همچنین حداکثر مدت زمانی که بواسطه این ویزا اجازه اقامت در چین را خواهید داشت، 30 روز بوده و در صورت لزوم و بسته به شرایط می‌توانید آن را تمدید کنید.

  1. ویزای ترانزیت چین

گاهی اوقات افراد برای رسیدن به یک کشور ابتدا باید بصورت موقت در کشوری دیگر توقف کرده و سپس ادامه مسیر تا مقصد را بپیمایند. ویزای ترانزیت برای چنین موقعیتی صادر می‌گردد. برای آنکه موفق به اخذ این ویزا شوید، ارائه گذرنامه و بلیط مقصد نهایی الزامی است. همچنین حداکثر مدتی که بواسطه آن و از طریق این نوع ویزا اجازه اقامت در چین به شما داده می‌شود، 7 الی 10 روز می‌باشد.

مدارک لازم برای اخذ ویزای چین

  • اصل و کپی گذرنامه با 6 ماه اعتبار و به همراه داشتن گذرنامه‌های قبلی (در صورت وجود)
  • فرم درخواست ویزا
  • دو قطعه عکس پاسپورتی
  • تمکن مالی
  • گردش حساب
  • بیمه مسافرتی
  • رزرو هتل
  • بلیط رفت و برگشت
برای اخذ ویزای فوری و درست پیش رفتن مراحل مربوط به آن از متخصصین تهران مشاور کمک بگیرید. کارشناسانان تهران مشاور با صبر و حوصله آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

مدت زمان اعتبار ویزای چین

همانطور که می‌دانید هر کشوری زمان مشخصی را برای اعتبار ویزاهای خود در نظر گرفته و باید نسبت به آن توجه کافی داشته باشید. چون با اتمام مدت زمان تعیین شده برای اعتبار ویزا دو راه پیش رو خواهید داشت؛ یا به کشور خود برگشته و یا جهت تمدید دوباره آن در اولین فرصت ممکن اقدام نمایید. حال زمانی که چین برای اعتبار ویزای خود در نظر گرفته سه ماه (90 روز) می‌باشد.

سفارت چین واقع در ایران

برای مراجعه به سفارت چین لازم است که در یکی از روزهای یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 8:30 صبح تا 16:30 بعدازظهر به اقدسیه/موحد دانش بروید.

اخذ ویزای چین با تهران مشاور

همانطور که در ابتدای مطلب به آن اشاره کردیم، متقاضیان اخذ ویزای چین ملزم به حضور در سفارت چین نیستند؛ چرا که نیازی به گذراندن مرحله مصاحبه ندارند. در چنین حالتی باید از افراد متخصص و ماهری که از آگاهی کامل در حوزه اخذ ویزا برخوردار هستند، کمک بگیرید. به همین خاطر پیشنهاد می‌دهیم که از همان ابتدای مسیرتان برای سفر به چین با کارشناسان تهران مشاور ارتباط برقرار کرده و از ایشان در روند اخذ ویزای خود راهنمایی بگیرید. تهران مشاور مجموعه‌ای است که متشکل از کارشناسان خبره و با تجربه در زمینه اخذ ویزا و انواع مهاجرت بوده و به همین دلیل می‌توانید با خیال راحت پاسخی صحیح و مطمئن در قبال کلیه سوالاتتان دریافت نمایید. تنها کافی است که با شماره تلفن 66754225 تماس حاصل فرمایید.