اخذ ویزای صربستان

صربستان از جمله کشورهای اروپایی است که اخیرا تعداد کسانی که به آن سفر می‌کنند، نسبت به گذشته افزایش یافته است. شاید دلیل چنین امری به سیاست‌های در نظر گرفته شده از طرف دولت صربستان باشد. چرا که بواسطه سیاست‌های مذکور می‌توان گفت که روند اخذ ویزای صربستان در مقایسه با سایر کشورها آسان‌تر بنظر می‌رسد. در این میان ممکن است برای برخی از افراد سوال پیش بیاید که مگر ایرانیان برای ورود به خاک صربستان از تهیه ویزا معاف نبودند؟ در راستای پاسخ به این سوال باید بگوییم که بله درست است؛ در سال 96 دولت صربستان ایرانیان را از اخذ ویزای خود معاف کرد. اما متاسفانه به علت مشکلات و سوءاستفاده‌هایی که در این رابطه پیش آمد، قانون ذکر شده در سال 97 لغو گردید. بنابراین اگر با توجه به شرایط کنونی قصد سفر به صربستان را دارید، لازم است که در مورد انواع ویزای صربستان و مسائل مربوط به آن اطلاعاتی بدست آورید. به همین خاطر تصمیم داریم تا در مورد اخذ انواع ویزای صربستان، مدارک لازم برای اخذ آن و همچنین شرایطی که نیاز دارد، صحبت کنیم. چنانچه مایلید در ادامه همراه ما باشید.

معماری منحصر به فرد، طبیعت، فرهنگ رایج در بین مردم صربستان و بسیاری از عوامل دیگر باعث می‌شوند تا افراد زیادی دست کم یک بار به این کشور سفر کرده و یا حتی برای تحصیل و کار در آن اقدام کنند.

مدارک لازم برای اخذ ویزای صربستان

  • گذرنامه با حداقل 6 ماه اعتبار
  • فرم درخواست ویزای صربستان
  • عکس پاسپورتی
  • گواهی تمکن مالی
  • بیمه سلامت
  • بلیط رفت و برگشت

موارد ذکر شده در بالا مدارکی هستند که همه افراد باید تهیه کنند. حال با توجه به هدفتان از سفر به صربستان (کاری، تحصیلی و…) باید مدارک مربوطه نظیر دعوتنامه کاری، پذیرش تحصیلی و… را نیز تهیه کرده و ارائه دهید. به همین دلیل قبل از هرگونه اقدامی جمع آوری اطلاعات نسبت به انواع ویزای صربستان و شرایطی که دارند، ضروری می‌باشد.

توجه: در صورتی که موفق به رزرو هتل نشده‌اید، مشکلی برای ثبت درخواستتان پیش نمی‌آید. فقط باید طی 24 ساعت پس از ورود به خاک صربستان اداره پلیس را در جریان محل سکونتتان قرار دهید.

آشنایی با انواع ویزای صربستان

  1. ویزای توریستی صربستان

بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که تعطیلات خود را از طریق سفر به کشورهای مختلف و گشت و گذار سپری کنند. حال اگر شما هم قصد دارید تا در فرصتی مناسب وسایلتان را جمع کرده و عازم صربستان شوید، در اولین فرصت باید جهت اخذ ویزای توریستی این کشور اقدام کنید. برای این کار ابتدا باید بوسیله راه ارتباطی اینترنتی و یا تلفنی زمانی را برای تحویل مدارک لازم به سفارت بدست آورده و سپس سایر مراحل مربوطه را طی کنید. توجه داشته باشید از آنجایی که ویزای توریستی به منظور تفریح صادر می‌گردد، امکان کار برای گردشگران وجود نداشته و خلاف انجام آن اقدامی غیرقانونی بشمار می‌رود.

  1. ویزای تحصیلی صربستان

بد نیست بدانید که تعداد متقاضیان تحصیل در صربستان بالا است. چون بالا بودن سطح آموزش در کنار پذیرش دانشجویان بین المللی باعث می‌شود که علاقه مندان به تحصیل در خارج از کشور از فرصت پیش روی خود برای تغییر آینده‌شان استفاده کنند.

بدیهی است که متقاضیان تحصیل در صربستان به ویزای تحصیلی نیاز خواهند داشت. اولین قدم در این مسیر کسب موفقیت در گرفتن پذیرش تحصیلی از سوی دانشگاه مورد نظر است. آنگاه می‌توانید نسبت به جمع آوری و تنظیم سایر مدارک مورد نیاز اقدام نمایید. از جمله این مدارک می‌توان به مدارک شناسایی و تحصیلی، ریز نمرات، اثبات تمکن مالی و پرداخت شهریه و… اشاره کرد.

  1. ویزای کاری صربستان

حتما می‌دانید که برای آنکه قادر به کار کردن در کشوری خارجی باشید، به دعوتنامه کاری شخصی که مقیم آن کشور است نیاز دارید. یعنی لازمه موافقت با درخواست ویزای کاری و صدور آن برای هر کشوری داشتن دعوتنامه از سوی کارفرما است. حال صربستان نیز از این قاعده مستثنی نیست. اگرچه افراد زیادی برای این نوع ویزا درخواست می‌دهند، ولی باید بدانید که برای رسیدن به خواسته‌تان به کمی شانس احتیاج دارید. چون کارفرمایان صربی تنها در صورتی قادر به ارسال دعوتنامه کاری برایتان خواهند بود که تحت هیچ شرایطی نتوانند فرد مناسبی از کشور خودشان را برای شغل مورد نظر پیدا کنند. آنگاه می‌توانند برای افرادی که در خارج از کشور خواهان انجام آن کار هستند، دعوتنامه ارسال نمایند. با این وجود امیدتان را از دست نداده و نهایت تلاش خود را برای جلب توجه و رضایت کارفرما بکار بگیرید. بخصوص که وجود نیروی متخصص در صربستان رو به کاهش است، ماموریت شما برای اثبات خودتان به عنوان یک نیروی حرفه‌ای و کاربلد کار سختی بنظر نمی‌رسد. سعی کنید از طریق رزومه قوی و انجام مصاحبه توانایی‌های خود را به کارفرمای صربی نشان دهید.

  1. ویزای تجاری صربستان

گاهی برای برخی از افراد پیش می‌آید که بسته به شرایط شغلی‌شان مجبور به شرکت در نمایشگاه‌های تجاری، همایش و یا رویدادهای خاصی باشند که از قضا در کشوری دیگر برگزار می‌شوند. ویزای تجاری برای این دسته از افراد در نظر گرفته شده تا در چنین حالتی فرد قادر به تهیه ویزای مرتبط با هدف سفر خود باشد.

  1. ویزای بازدید از خانواده

اگر از افراد خانواده شما کسی در صربستان زندگی می‌کند، خیلی راحت می‌توانید با تهیه ویزای بازدید از خانواده به دیدار عزیزانتان رفته و رفع دلتنگی کنید.

  1. ویزای ترانزیت صربستان

در صورتی که برای رفتن به یک کشور مجبور به عبور از صربستان و توقفی کوتاه مدت در آن هستید، لازم است که ویزای ترانزیت این کشور را تهیه نمایید. توجه داشته باشید که پس از ورود به صربستان حداکثر به مدت 5 روز اجازه توقف داشته و پس از آن باید به سمت مقصد اصلی حرکت کنید. این ویزا 6 ماه اعتبار داشته و تنها به کسانی تعلق می‌گیرد که ویزای کشور مقصد را به همراه داشته باشند.

  1. ویزای سرمایه گذاری صربستان

از جمله ویزاهای صربستان که با وجود هزینه‌بر بودنش راه شما را برای اخذ اقامت دائم این کشور هموار می‌کند، می‌توان به ویزای سرمایه گذاری اشاره کرد. در نتیجه اگر به فکر کارآفرینی و یا سرمایه گذاری از هر طریقی در صربستان هستید، کافی است که حساب بانکی خود را پر کرده، اقدامات مربوط به اخذ این ویزا را انجام داده و در نهایت پس از گذشت 3 ماه دوندگی و انتظار در این راه ویزای خود را دریافت کنید.

هزینه‌های مربوط به اخذ ویزا بسته به نوع آن متغیر خواهد بود. برای کسب اطلاع از برآورد هزینه‌های احتمالی از کارشناسان تهران مشاور کمک بگیرید. کارشناسان این مجموعه با دانستن اخبار به‌روز اطلاعات دقیقی را در این خصوص در اختیارتان قرار خواهند داد.

اخذ ویزای صربستان با تهران مشاور

اخذ ویزا کاری است که نیاز به آگاهی تمام دارد. یعنی شما برای هر قدمی که در این مسیر بر می‌دارید باید سنجیده عمل نمایید، در غیر این صورت با ریجکت درخواست ویزا مواجه شده و برای مدتی از هدفتان دور می‌شوید. به همین دلیل پیشنها می‌دهیم که از همین ابتدای کار، یعنی قبل از اینکه کوچکترین اقدامی برای اخذ ویزای صربستان انجام دهید، با کارشناسان تهران مشاور در این خصوص صحبت کنید. بدون شک مشورت با کارشناسان مجموعه تهران مشاور ابهامات زیادی را برایتان از بین خواهد برد و مسیر پیش رویتان را روشن و واضح می‌کند. 02188906729 را شماره گیری کرده و از راهنمایی‌های کارشناسان این مجموعه استفاده ببرید.