اخذ ویزای فرانسه

فرانسه معمولا جزو آن دسته از کشورهایی است که به عنوان زیباترین مقاصد گردشگری از آن یاد می‌شود. وجود جاذبه‌ها و تفریحات طبیعی و همینطور برج ایفل جذاب و دلربای پاریس باعث می‌شود تا هر ساله افراد زیادی از اقصی نقاط جهان برای سفر به این کشور اشتیاق داشته باشند. البته دلایل دیگری همچون کار یا تحصیل نیز برای سفر و یا حتی مهاجرت به فرانسه وجود دارد. از این رو ابتدا باید هدفتان از سفر به این کشور را مشخص کرده و سپس نسبت به جمع آوری اطلاعات در مورد نحوه اخذ ویزای مرتبط اقدامات لازم را انجام دهید. قبل از هر چیز شاید بد نباشد بدانید که فرانسه از جمله کشورهایی است که شرایط بسیار سختی را برای صدور ویزا اعمال کرده و به همین خاطر تلاش و انرژی زیادی را برای موفقیت در این مسیر باید در پیش بگیرید. با اینحال در ادامه همراه ما باشید تا در مورد مسائلی همچون شرایط اخذ ویزا، انواع ویزا و… صحبت کنیم.

مناظر دلنشین، غذاهای مختلف و بطور کل سبک و سیاق متفاوت زندگی در فرانسه باعث می‌شود تا افراد بسیاری عازم این کشور شده و حتی مایل به شروع بخش تازه‌ای از زندگیشان در آن باشند.

شرایط اخذ ویزای فرانسه

نیاز غیرقابل انکار به ویزای شینگن: همانطور که گفته شد فرانسه شرایط سختی را برای صدور ویزا در نظر گرفته است که برای نمونه می‌توان به داشتن ویزای شینگن اشاره کرد. بهره‌مندی از ویزای شینگن بقدری با اهمیت است که اگر در گذشته آن را تهیه نکرده‌اید، بهتر است که وقت، انرژی و هزینه‌تان را در راه اخذ ویزای فرانسه تلف نکنید. چرا که ویزای فرانسه برای کسانی که ویزای شینگن ندارند یا با هدف اخذ ویزای فرانسه برای نخستین بار جهت گرفتن آن اقدام کرده‌اند، صادر نخواهد شد. همچنین نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید، این است که ارائه ویزای شینگن به ازای هر نفر از اعضای یک خانواده لازم و ضروری است. به عبارتی تنها داشتن این ویزا برای یکی از اعضای خانواده کافی نبوده و همه افراد باید آن را داشته باشند تا درخواستشان برای اخذ ویزای فرانسه ریجکت نشود.

تمکن مالی: برای اخذ ویزای فرانسه نیاز به چیزی حدود 200 میلیون تومان به ازای هر یک نفر دارید تا از این طریق ثابت کنید که توانایی برآمدن از پس هزینه‌های زندگی در این کشور را داشته و پس از مهاجرت انتظار دریافت کمک از جانب دولت را نخواهید داشت.

گردش حساب مالی: متقاضیان اخذ ویزای فرانسه گردش حساب 6 ماه اخیرشان مورد بررسی قرار می‌گیرد تا تعداد تراکنش‌های آنها در این مدت مشخص شود. در نظر داشته باشید که مهم نیست با هر بار تراکنش چه مبلغی را وارد یا خارج از حسابتان می‌کنید؛ بلکه فقط تعداد دفعات این اتفاق مهم تلقی می‌شود. به عبارتی هر چه تعداد تراکنش‌هایتان بیشتر باشد، شانس عبور از این مرحله برای اخذ ویزا برایتان بیشتر خواهد بود.

آشنایی با انواع ویزای فرانسه

  1. ویزای توریستی

چنانچه به منظور گردش و تفریح قصد سفر به فرانسه و بازدید از آن را دارید، باید ویزای توریستی این کشور را تهیه نمایید. برای اخذ ویزای توریستی تنها کاری که باید انجام دهید، تهیه مدارک مورد نیاز و پشت سر گذاشتن مراحل انگشت نگاری است. به عبارتی تکمیل پرونده مدارکتان برای اخذ ویزای توریستی کافی بوده و دیگر نیازی به مصاحبه با افسران ویزا نیست. پاسخ درخواستتان برای گرفتن ویزای توریستی فرانسه به چیزی حدود 21 روز کاری زمان احتیاج خواهد داشت؛ با اینحال بهتر است که 1 الی 6 ماه قبل از تاریخی که برای مسافرت در نظر دارید اقدام نمایید.

  1. ویزای تحصیلی

افراد بالای 18 سال که تمایل به تحصیل در فرانسه دارند، می‌توانند برای گرفتن ویزای تحصیلی این کشور اقدام کنند. منتها این دسته از افراد باید در نظر داشته باشند که لازمه صدور ویزای تحصیلی ارائه نامه پذیرش تحصیلی از طرف دانشگاه مورد نظرشان می‌باشد.

  1. ویزای کاری

شرط اخذ ویزای کاری فرانسه ارائه دعوتنامه کاری از طرف یک کارفرمای فرانسوی و یا شرکتی که قصد کار کردن در آنجا را دارید، است. بدون داشتن این دعوتنامه موفق به اخذ این نوع ویزا نخواهید شد. همچنین باید بدانید که بسته به هدف و مدت زمانی که برای کار کردن در فرانسه در نظر گرفته‌اید، دو نوع ویزای کار (کوتاه مدت و بلند مدت) وجود دارد که مناسب‌ترین آن با شرایطتان را باید اخذ نمایید. ویزای کوتاه مدت کمتر از 3 ماه و ویزای بلند مدت نیز بیشتر از 3 ماه اعتبار دارد.

  1. ویزای ترانزیت

ویزای ترانزیت به فرد اجازه می‌دهد که مدت زمان خیلی کوتاهی را در فرودگاه توقف داشته باشد و پس از آن سوار بر هواپیمای مقصد اصلی خود شده و فرانسه را ترک کند. دارندگان ویزای ترانزیت باید بدانند که تحت هیچ شرایطی حق خروج از فرودگاه، ورود به شهر، خرید و مواردی از این دست را نخواهند داشت و هرچه سریعتر باید فرانسه را به منظور رسیدن به مقصد اصلی خود ترک کنند.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای فرانسه

  • فرم درخواست ویزای شینگن
  • شناسنامه و کارت ملی به همراه ترجمه
  • پاسپورت معتبر با حداقل 6 ماه اعتبار و دو صفحه خالی
  • تمکن مالی
  • گردش حساب
  • ارائه اسناد ملکی به همراه ترجمه‌شان
  • رزرو بلیط رفت و برگشت هواپیما
  • رزرو هتل

دلایل ریجکت شدن درخواست ویزای فرانسه

دلایل متعددی برای ریجکت شدن درخواست شخص متقاضی جهت گرفتن ویزا وجود دارد. مثلا ممکن است مدارکی که ارائه می‌دهید ناقص، منقضی از اعتبار و یا جعلی باشند. همچنین داشتن تمکن مالی کافی و جلب اعتماد افسر پرونده بابت بازگشتتان به وطن در نتیجه نهایی درخواستتان بسیار سرنوشت ساز می‌باشد. صرف نظر از اینها باید به خاطر بسپارید که ارائه برنامه دقیق سفر بسیار مهم و حیاتی است. چرا که برای جلب اعتماد افسر مربوطه مشخص کردن هدفتان از سفر و برنامه‌ای که برای پس از آن دارید، تاثیر بسزایی در تصمیم گیری وی دارد. طبیعتا رعایت نکردن هر یک از این موارد به تنهایی می‌تواند منجر به ریجکت شدن درخواستتان شود. بنابراین قبل از ارسال مدارک و فرا رسیدن روز مصاحبه از صحت و اعتبار مدارکتان اطمینان کافی حاصل فرمایید تا با مشکل ریجکتی مواجه نشوید.

رفع ریجکتی

در صورتیکه مشکلی جدی و واقعی در پرونده‌تان وجود داشته و منجر به ریجکت شدن درخواستتان شده، تا 6 ماه اجازه اقدام دوباره برای اخذ ویزا نخواهید داشت. بعد از گذشت این مدت زمان و رفع نواقص و مشکلات مدارکتان می‌توانید مجددا جهت گرفتن ویزای فرانسه اقدام نمایید.

حال در مقابل اگر معتقد هستید که به ناحق و اشتباها ویزایتان ریجکت شده است، می‌توانید با تنظیم یک نامه انگلیسی و همچنین مدارک اثبات کننده اعتراض خود را نسبت به ریجکت شدن ویزا به اطلاع افسران مربوطه برسانید تا شرایطتان برای اخذ ویزا دوباره مورد بررسی قرار گیرد.

کارشناسان تهران مشاور آماده پاسخگویی به کلیه سوالات شما در خصوص ویزا و مهاجرت بوده و می‌توانید با اعتماد به این مجموعه در کوتاه‌ترین زمان ممکن ویزای مورد نظر خود را دریافت نمایید.

مدت زمان مشخص شدن نتیجه درخواست ویزا

مدت زمان لازم برای تعیین نتیجه درخواستتان مبنی بر اخذ ویزای فرانسه بستگی به نوع ویزایتان دارد. بطور کلی برای صدور نتیجه نهایی ویزاهای کوتاه مدت 5 الی 3 هفته و برای ویزاهای بلند مدت نیز چیزی حدود 15 الی 20 روز کاری زمان لازم است. لازم به ذکر است که در شرایط خاص ممکن است این بررسی تا 2 ماه نیز بطول بیانجامد.

اخذ ویزای فرانسه با تهران مشاور

از آنجایی که سفارت فرانسه برای صدور ویزا استانداردهای سختی را در نظر گرفته است، وجود یک راهنما برای رساندن آگاهی به متقاضیان ضروری می‌باشد. چون اگر فرد از اطلاعات کافی برای اخذ ویزا مطلع نباشد، ممکن است هر لحظه دچار خطا شده و شانس خود برای اخذ ویزا را از دست داده و درخواستش ریجکت شود. از این رو عاقلانه است که از همان ابتدای مسیر از راهنمایی‌های یک کارشناس خبره در کنار خود بهره ببرید. برای این کار می‌توانید با شماره تلفن 02188906729 تماس گرفته و راه ارتباطی خود با کارشناسان تهران مشاور را برقرار کنید. تهران مشاور متشکل از مشاورانی است که در حوزه مهاجرت، مراحل اخذ ویزا، انواع ویزا و قوانین هر کشور آگاهی و تخصص داشته و از این رو می‌تواند به شما در راه پر پیچ و خم دریافت ویزا کمک کند.