مهاجرت به ایتالیا

با مهاجرت به ایتالیا وارد دنیای پر رمز و رازی می‌شوید که می‌توانید از طرق مختلف پیشرفت کنید. زیرا ایتالیا به عنوان هشتمین  کشور قدرتمند جهان دربخش اقتصاد شناخته شده است و شرایط ایدهآلی برای توسعه اموراقتصادی و در پی آن  درآمدزایی‌های کلان دارد. ایتالیا به عنوان یکی از محبوب‌ترین کشورهای اروپایی معرفی شده است که همه ساله مهاجران و توریست‌های زیادی را به سمت خود می‌کشاند. برخی از مزایای این کشور عبارتند از:

آب و هوای مناسب و معتدل
طبیعت بکر
تمدن غنی
داشتن اقتصاد قدرتمند
داشتن نظام آموزشی پیشرفته و قوی
برخورداری از شرایط ایدهآل کاری و درآمدزایی
داشتن معماری جذاب و بینظیر
پایین بودن هزینه‌های زندگی

راه‌های مهاجرت به ایتالیا

اگر قصد مهاجرت به کشور ایتالیا را دارید، می‌توانید به شیوه‌های مختلف اقدام کنید. هر یک از این شیوه‌ها مزایا و معایب خود را دارند که شما باید تمامی ‌این موارد را به خوبی بررسی کنید و بهترین راه که بیشترین میزانتطبیق با شرایطتان دارد را پیدا کنید. به طور کلی اقامت‌های این کشور کوتاهمدت و بلند مدت هستند و شما می‌توانید برای تحصیل، کار وویزای مرتبطرا دریافت نمایید. 

چگونه به ایتالیا مهاجرت کنیم؟

از طریق کار
از طریق تحصیل
از طریق سرمایه گذاری
از طریق ازدواج
از طریق خانواده
از طریق تولد
از طریق پناهندگی
ایتالیا یک شهر رویایی برای مهاجرت است. فراهم بودن بسترهای آموزشی، اقتصادی و کاری این کشور را به یکی از مقاصد محبوب در نزد علاقه مندان به مهاجرت تبدیل کرده است.

مهاجرت به ایتالیا از طریق کار چگونه است؟

همیشه مهاجرت‌های کاری طرفداران زیادی دارد.  اگر به دنبال دریافت اقامت ایتالیا از طریق کار هستید، باید بدانید راه نسبتا دشواری را در پیش خواهید داشت. زیرا بر طبق آخرین آمارگیری‌های انجام شده نرخ بیکاری در این کشور 10 درصد اعلام شده است که در مقایسه با برخی دیگر از کشورهای اروپایی از جمله اتریش و دانمارک بالا به حساب می‌آید. 

از سوی دیگر برای اینکه بتوانید کار موردنظر در ایتالیا را به دست آوردید به جاب آفر یا دعوتنامه کارفرمای ایتالیایی نیاز خواهید داشت. بر طبق قوانین این کشور باید آگهی جذب نیرو در ابتدا در اینترنت و روزنامه منتشر شود. چنانچه به مدت 3 ماه نتوان نیروی مورد نظر را در ایتالیا و اتحادیه اروپا پیدا کرد، نوبت به نیروی کار خارجی می‌رسد. 

جزئیات کار در ایتالیا

عموما طول مدت ویزای کاری این کشور 2 سال در نظر گرفته شده است.
مهاجران کاری می‌توانند به مدت 5 سال اقامت کاری را تمدید کنند. 
برای دریافت مهاجرت کاری می‌توان از طریق خود اشتغالی یا کار فصلی طولانی مدت اقدام کرد. 
بر طبق قوانین این کشور ساعات کاری در هفته 48 ساعت اعلام شده است و اضافه کاری نباید از 250 ساعت در هفته تجاوز کند. 
پرستاری، وکالت، مهندسی برق، مهندسی نرم افزار، مهندسی فناوری اطلاعات، مدرس زبان و… بهترین مشاغل برای مهاجرت کاری ایتالیا به شمار می‌روند. 

 

مهاجرت تحصیلی به ایتالیا

می‌توان گفت بیشترین تقاضا برای مهاجرت به این کشور از طریق تحصیل است. شرایط خوب آموزش، ارائه تسهیلات ویژه به دانشجویان، بورسیه تحصیلی، وجود دانشگاه‌های معتبر و بزرگ و… بخشی از دلایل این افزایش تقاضا است. 

جزئیات تحصیل در ایتالیا

پلی تکنیک میلان، بولونیا، میلان، پادوا و ساپینزا رم از مهم‌ترین دانشگاه‌های ایتالیا به شمار می‌روند. 
دانشجویان بین المللی باید در آزمون‌های SAT و ACT نمره قابل قبولی دریافت کنند. 
آموزش‌ها در این کشور به زبان انگلیسی و ایتالیایی است. چنانچه زبان آموزش ایتالیایی باشد، باید مهارت زبان ایتالیایی B2 کسب شود. 
فارغ التحصیلان این فرصت را دارند تا در یک بازه زمانی 6 ماهه به دنبال کار مرتبط با رشته خود باشند. 
فارغ التحصیلانی که به مدت 3 تا 5 سال در این کشور اشتغال داشته اند، می‌توانند پیگیری‌های لازم برای دریافت اقامت دائم را انجام دهند. 
به دانشجویان ویزای کار دانشجویی تعلق می‌گیرد. به این ترتیب می‌توانند در زمان تحصیل به صورت پاره وقت به کار نیز اشتغال داشته باشد. بر طبق قوانین این کشور حداکثر زمان اشتغال برای دانشجویان 30 ساعت در هفته اعلام شده است. 
دانشجویانی که بورسیه تحصیلی دارند، مبلغ 10000 یورو دریافت می‌کنند. 
علاقهمندان به تحصیل در مقطع کارشناسی باید حداکثر 22 ساله باشند و دوره تحصیلی 4 ساله را پشت سر بگذارند. دانشجویان  این مقطع می‌توانند 10 ساعت در هفته اشتغال داشته باشند. در صورتی که آموزش انگلیسی انتخاب شود به نمره آیلتس حداقل 6 نیاز است. 
برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد باید حداکثر 30 سال سن داشت و یک بازه تحصیلی 1 تا 2 ساله را پشت سر گذاشت. مدت زمان اشتغال دانشجویان این مقطع نیز 20 ساعت در هفته اعلام شده است. در صورتی که آموزش انگلیسی انتخاب شود باید مدرکی مبنی بر اثبات دریافت  نمره آیلتس حداقل 6.5  ارائه شود.
در صورتی که فرد رزومه تحصیلی قوی داشته باشد، می‌تواند برای دریافت ویزای تحصیلی در مقطع دکترا اقدام کند. طول این دوره آموزشی 3 تا 4 است و برای حضور در این دوره به نمره آیلتس بیشتر از 7 احتیاج است. دانشجویان این مقطع اجازه دارند تا به مدت 30 ساعت در هفته اشتغال داشته باشند. 

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

اگر با این کشور آشنایی نسبی داشته باشید، حتما می‌دانید که صنعت توریسم ایتالیا بسیار قدرتمند است. وجود جاذبه‌های گردشگری متعدد و جذب توریست شرایط ایدهآلی را برای درآمدزایی فراهم است. به همین دلیل می‌توان گفت سرمایه گذاری در این کشور خطرپذیری بسیار پایینی دارد. 

جزئیات سرمایه گذاری در ایتالیا

علاقهمندان می‌توانند از طریق ثبت شرکت، خرید اوراق قرضه و کارآفرینی بسترسازی مناسب برای سرمایه گذاری در ایتالیا را فراهم نمایند. 
برای آغاز کارآفرینی در ایتالیا به 500000 یورو سرمایه نیاز است. 
با سرمایه گذاری در ایتالیا می‌توان اقامت 2 ساله به دست آورد که این اقامت برای مدت 3 سال دیگر نیز قابل تمدید است. 
سرمایه گذاران خارجی می‌توانند پس از 5 سال اقامت برای دریافت اقامت دائم اقدام کنند. 
تهران مشاور به متقاضیان مهاجرت کمک می‌کند تا با مدیریت بهینه زمان و سرمایه پیش زمینه‌های مهاجرتی لازم را تدارک ببینند.

مهاجرت از طریق ازدواج

مهاجرت به این کشور از طریق ازدواج سختی زیادی ندارد.  در واقع می‌تواندریافت اقامت از طریق ازدواج را به عنوان ساده‌ترین راه مهاجرت به اینکشور نام برد. 

جزئیات دریافت اقامت ایتالیا با ازدواج

در صورتی که یکی از طرفین ازدواج تبعه ایتالیا باشد، می‌تواند برای همسرش اقامت بگیرد. البته در صورتی که شخص خارجی در ایتالیا اقامت داشته باشد، باید 48 ماه از زمان این ازدواج گذشته باشد. اما اگر شخص خارج از خاک ایتالیا باشد، پس از گذشت 36 ماه از زمان ازدواج، اقامت فرد صادر خواهد شد. البته در صورتی که بعد از ازدواج دارای فرزند شوند، این زمان‌ها به نصف تقلیل پیدا میکند. 
برای ارائه درخواست اقامت باید مدارکی مبنی بر عدم ارائه درخواست طلاق به دولت این کشور ارائه شود. عموما این مدرک به شکل استشهاد تهیه می‌شود. 

مهاجرت از طریق خانواده

یکی از راه‌های هیجان انگیز برای دریافت اقامت ایتالیا، اخذ ویزای خانواده است. در این شیوه فردی که در کشور ایتالیا اقامت دارد، برای دعوت از اعضای خانواده خود اقدام می‌کنند. در ادامه اعضای خانواده به خاک این کشور وارد می‌شوند و به مدت 3 ماه اقامت خواهند داشت. در انتها اقامت دائم ایتالیا را دریافت می‌کنند. 

جزئیات مهاجرت به ایتالیا از طریق ویزای خانوادگی

فرد موردنظر می‌تواند همسر و فرزندان زیر 18 سال را به ایتالیا دعوت کند. 
برای ورود فرزندان زیر 18 سال به خاک ایتالیا به رضایت والد دیگر نیز نیاز است. 
فرد مورد نظر می‌تواند برای فرزندان بالای 18 سال خود که سلامت جسمی و روانی ندارد، دعوت نامه ارسال کند. 
فرد مورد نظر می‌تواند برای والدین خود که تنها هستند و فرزند دیگری برای مراقبت و نگهداری ندارند، دعوت نامه ارسال کند. 

مهاجرت از طریق تولد

همیشه مهاجرت از طریق تولد نوزاد چالش‌های خاص خود را داشته است. ممکن است که این شیوه برای فرزندان مناسب باشد، اما در بسیاری از مواقع تضمینی برای دریافت اقامت والدین به وجود نمی‌آورد. 

جزئیات تولد در ایتالیا

تنها نوزادانی به صورت اتوماتیک اقامت و تابعیت این کشور را به دست می‌آورند که از مادر و پدری ایتالیایی، زاده شده باشند. 
در صورتی که والدین نوزاد مشخص نباشد، دولت ایتالیا به نوزاد تابعیت کشورش را اعطا می‌کند. 
در صورتی که مادر متولد ایتالیا باشد و تولد فرزند از ابتدای ژانویه 1948 میلادی به بعد باشد، فرزند می‌تواند درخواست دریافت تابعیت این کشور را ارائه دهد. 

مهاجرت از طریق پناهندگی

گاهی از اوقات افراد به دلیل تفاوت‌هایی که در اعتقادات مذهبی، سیاسی، اجتماعی و… دارند، اذیت می‌شوند و تصمیم می‌گیرند تا از وطن خود مهاجرت کنند. پیشنهاد ما به این دسته از افراد این است که  از سایر راه‌های مهاجرتی که پیشتر به آن اشاره شد، استفاده نمایند. قطعا اعلامپناهندگی بدترین راه دریافت اقامت در کشور ایتالیا است. 

این شیوه خطرپذیری بالایی دارد و مهاجر در طول سفر با خطرهای بی شماری مواجه می‌شود و در بسیاری از مواقع نیز نتیجه مطلوب حاصل نمی‌شود. معاشرت با قاچاقچیان آدم، طی کردن مسیرهای ناامن و دشوار، اقامت در کمپ، رد و ریجکت شدن متقاضی و… برخی از مشکلات پیش پای پناهنده است. 

 

مهاجرت به ایتالیا با تهران مشاور

بدون شک وجود متخصصانی که با راه و چاه مهاجرتی آشنا باشند، تا حد بسیار زیادی سختی‌های این مسیر را رفع می‌کند. علاقه‌مندان مهاجرت به ایتالیا می‌توانند با مشاوره‌های کارشناسان تهران مشاور بهترین راه مهاجرتی را پیدا کنند و در زمان کوتاه و با هزینه‌های مدیریت شده به سمت شهر و کشور مورد علاقه خود روانه شوند. شماره تلفن 02166754225 راهارتباطی متقاضیان مهاجرت با کارشناسان تهران مشاور است.