اخذ ویزای روسیه

شاید بتوان گفت که اخذ ویزای روسیه برای ایرانیان در مقایسه با گرفتن ویزای سایر کشورها آسان‌تر بنظر می‌رسد. چرا که ایران و روسیه روابط خوبی با یکدیگر داشته و از این رو لازم نیست که مسیر سخت و طاقت فرسایی را برای بدست آوردن ویزای این کشور بپیمایید. البته بهتر است سوءتفاهم نشود و تصور نکنید که برای اخذ ویزای روسیه هیچ قانونی وجود نداشته و لازم نیست که هیچ کار خاصی انجام ندهید. خیر روسیه هم همانند تمامی کشورهای دنیا قوانین مخصوص به خودش را برای صدور ویزا در نظر گرفته است که باید آنها را رعایت کنید.

روسیه کشوری است که با داشتن شرایط ایده آل برای کار و تحصیل افراد زیادی را از اقصی نقاط جهان برای زندگی و شروعی تازه به سمت خود می‌کشاند.

شرایط لازم برای اخذ ویزای روسیه

معمولا همه کشورها شرایط سخت و سنگینی را برای متقاضیان مهاجرت در نظر می‌گیرند. شرایطی همچون تمکن مالی بالا به ازای هر یک نفر، وجود دعوتنامه و… از جمله مواردی هستند که سفر یا مهاجرت را برای بسیاری از افراد دشوار می‌کنند. اما همانطور که گفتیم روسیه از اینگونه سختگیری‌ها صرف نظر کرده و در نتیجه مسیر هموارتری را پیش پای افراد قرار داده است. در نتیجه برای اخذ ویزای این کشور نیازی نیست که از تمکن مالی 200 میلیون تومانی و یا گردش حساب بالا برخوردار باشید، بلکه تنها کافی است که مدارکتان را بصورت کامل آماده و ارائه کرده تا شرایطتان برای صدور ویزا مورد بررسی قرار گیرد.

همچنین لازم به ذکر است که متعهد شدن در برابر بازگشت به وطن مهمترین شرط اخذ ویزای روسیه می‌باشد که باید فرم مربوط به آن را حتما پر نمایید.

از جمله دیگر شروط اخذ ویزای روسیه می‌توان به الزام برای گروهی اقدام کردن اشاره کرد. یعنی متقاضیان ورود به خاک روسیه نمی‌توانند بصورت انفرادی برای اخذ ویزای این کشور عمل نمایند و تنها در صورتی موفق به گرفتن ویزا می‌شوند که از طریق آژانس‌های مسافرتی و در قالب تور اقدام نمایند.

آشنایی با انواع ویزای روسیه

  1. ویزای توریستی روسیه

روسیه با وجود جاذبه‌های گردشگری خود، مراکز خرید، رستوران‌های شیک و باکیفیت، جشنواره‌های مختلف و… باعث می‌شود تا سالانه افراد زیادی مایل به گشت و گذار در این کشور باشند. طبیعتا برای تفریح در روسیه باید ویزای توریستی آن را تهیه کرد. ویزای توریستی یا همان مسافرتی روسیه به مدت 30 روز اعتبار داشته و با استفاده از آن علاوه بر خوش گذرانی می‌توانید به دیدن عزیزانتان که اقامت این کشور را دارند نیز بروید.

  1. ویزای تحصیلی ورسیه

از آنجایی که روسیه دارای دانشگاه‌های معتبر و شناخته شده‌ای در سراسر جهان است، متقاضیان زیادی برای ادامه تحصیل در این کشور درخواست داده و جهت اخذ ویزای تحصیلی روسیه اقدام می‌کنند. شما با داشتن ویزای تحصیلی هم می‌توانید به تحصیل در بهترین دانشگاه‌ها بپردازید و هم اینکه بعدها در صورت تمایل از شهروندان روسیه شده و اقامت آن را برای زندگی بدست بیاورید. منتها توجه داشته باشید که قبل از پر کردن فرم درخواست ویزای تحصیلی روسیه حتما نامه پذیرش دانشگاهی که قصد تحصیل در آن را دارید، دریافت کرده باشید. چون بدون ارائه نامه پذیرش تحصیلی دانشگاه شانس اخذ این نوع ویزا را نخواهید داشت.

  1. ویزای کاری روسیه

کسانی که تصمیم می‌گیرند به دنبال کسب آینده شغلی بهتر شانس خود را در روسیه امتحان کنند، باید اقدام به اخذ ویزای کاری نمایند. لازم به ذکر است که ویزای کاری روسیه از جمله پرهزینه‌ترین ویزاهای این کشور بوده و برای آنکه موفق به دریافت آن شوید، نیاز به دعوتنامه کاری خواهید داشت.

  1. ویزای درمانی روسیه

افرادی که مبتلا به بیماری خاصی هستند، می‌توانند برای درمان و بدست آوردن بهبودی خود عازم روسیه شوند. مدت زمان اعتبار ویزای درمانی 90 روز بوده و لازمه اخذ این نوع ویزا این است که با دلیل و مدرک ثابت نمایید که امکان درمان در کشور خودتان وجود نداشته و در نتیجه برای دریافت خدمات پزشکی بهتر قصد سفر به روسیه را دارید.

  1. ویزای ترانزیت

اگر برای ورود به خاک کشور دیگری ناچار به توقفی کوتاه مدت در روسیه هستید، ویزای ترانزیت مناسب شرایط شما است. برای اخذ ویزای ترانزیت باید مدارک خود را به همراه بلیط کشور مقصد برای بررسی به سفارت روسیه تحویل دهید. توجه داشته باشید که بسته به نحوه سفرتان ( زمینی یا هوایی) مدت زمان اعتبار این نوع ویزا متغیر است. به گونه‌ای که اعتبار آن برای سفر هوایی 3 روز و برای سفر هوایی 10 روز می‌باشد.

مدارک لازم برای اخذ ویزای روسیه

  • فرم درخواست اخذ ویزای روسیه
  • پاسپورت با حداقل 7 ماه اعتبار
  • دو قطعه عکس 4*3
  • ارائه فرم تعهد بازگشت به وطن
  • بیمه مسافرتی
  • رزرو بلیط رفت و برگشت
  • رزرو هتل مطابق با مدت زمانی که قصد اقامت در این کشور را دارید

زمان لازم برای دریافت نتیجه درخواست ویزا

شما برای آنکه نتیجه نهایی درخواستتان مبنی بر اخذ ویزای روسیه را دریافت کنید، تنها به 7 روز کاری زمان نیاز خواهید داشت. پس از گذشت این مدت زمان پاسخ درخواستتان به کارگزاری که از طریق آن اقدام به ثبت درخواست خود کرده‌اید، ارسال شده و می‌توانید از آن باخبر شوید.

کارشناسان تهران مشاور با راهنمایی شما به سمت انتخاب‌ها و تصمیمات درست باعث می‌شود که مسیر اخذ ویزا را در سریع‌ترین زمان ممکن طی کنید.

مدت زمان اعتبار ویزای روسیه

حتما می‌دانید که ویزای کشورها بسته به هدف افراد از سفرشان معمولا کمتر از 3 ماه و یا بیشتر از آن اعتبار دارد ولی مدت اعتبار ویزای روسیه کمی‌متفاوت است. زیرا مدت زمان اعتبار ویزای روسیه تنها به اندازه‌ای خواهد بود که قصد ماندن در خاک این کشور را دارید. به عنوان مثال اگر برای انجام کار خاصی در روسیه فقط به 10 روز زمان احتیاج دارید، اعتبار ویزایتان نیز به اندازه همان 10 روز خواهد بود.

اخذ ویزای روسیه با تهران مشاور

اخذ ویزا از جمله کارهایی است که برای پیش بردن آن حتما باید از یک فرد متخصص و آگاه کمک بگیرید. مثلا اگر تجربه سفر به سایر کشورها را داشته باشید، ممکن است تا قبل از خواندن این مطلب تصورتان این بوده باشد که برای اخذ ویزای روسیه نیز همان قوانین همیشگی همچون اثبات تمکن مالی و گردش حساب، انتظار دو هفته تا دو ماهه برای مشخص شدن نتیجه درخواست و... را از سر بگذرانید تا در نهایت قادر به دریافت ویزای این کشور شوید. اما متوجه شدید که روسیه ساده‌ترین شرایط را برای افراد در نظر گرفته و شما برای گرفتن ویزای آن با سختی‌های چندان زیادی مواجه نیستید. در نتیجه هر کشوری از قوانین خاص خودش بهره مند بوده و تا زمانی که با یک کارشناس در این حوزه صحبت نکنید، نمی‌توانید بطور تمام و کمال از آنها مطلع شوید. از این رو به شما پیشنهاد می‌دهیم که با شماره تلفن 02188906729 تماس گرفته و از راهنمایی‌های تهران مشاور در رابطه با مراحل اخذ ویزای روسیه، قوانین این کشور برای مهاجرت و... استفاده ببرید. تهران مشاور مجموعه‌ای است که متشکل از کارشناسان خبره و باتجربه در رابطه با مسائل مهاجرتی و اخذ ویزا بوده و از این رو می‌توانید کلیه سوالات خود را با اطمینان خاطر از ایشان بپرسید.