مهاجرت به روسیه

شاید تصور کنید که مهاجرت به روسیه چندان پرطرفدار نیست. در صورتی که این باور به  کلی اشتباه است. روسیه به عنوان نوزدهمین کشور مهاجر پذیر در سطح دنیا است و به عنوان چهارمین مقصد مهاجرتی پرطرفدار برای ایرانیان شناخته شده است.  اگرچه تحمل آب و هوای بسیار سرد روسیه برای برخی از افراد دشوار است، اما اشتغال و تحصیل مناسب، هزینه‌های پایین زندگی، وجود دانشگاه‌های معتبر، امکان سرمایه گذاری و… دلایل کافی برای انتخاب این مقصد مهاجرتی به شمار می‌رود.

روسیه جز مقاصد پرطرفدار و جذاب مهاجرتی است که از شرایط خوبی برای کار، تحصیل و سرمایه گذاری برخوردار است.

آیا مهاجرت به روسیه انتخاب مناسبی است؟

بی شک باید برای مهاجرت به مقصدی تازه به دنبال کشورهایی بود که از اصالت کافی برخوردار باشند. زیرا هدف از شروع یک زندگی تازه در کشوری جدید ارتقای سطح فرهنگ، دانش و … است.  روسیه با داشتن تاریخ، هنر و ادبیات غنی مقصدی ایده آل برای مهاجرت به شمار می‌رود. با مهاجرت به روسیه مهم نیست که شما از طرفداران ادبیات روس هستید یا به طبیعت عشق می‌ورزید یا از شیفتگان نقاشان و هنرمندان مطرح دنیا هستید، زیرا این کشور تمامی سلایق و علایق را پوشش می‌دهد و برای هر سلیقه‌ای پیشینه‌ای اصیل و بنام دارد.

سایر مزایای مهاجرت به روسیه

  • این کشور طبیعت زیبا و هوای پاکی دارد. قطعا لذت دیدن منطقه قفقاز، جنگل‌های انبوه سیبری و… وصف ناپذیر است.
  • فرصت‌های شغلی در روسیه بسیار زیاد است. به طوری که بسیار از تجار ایرانی مسکو را به عنوان محلی برای تجارت و زندگی انتخاب کرده‌اند.
  • پایین بودن هزینه‌های مسکن، حمل و نقل، اینترنت و تحصیل موجب محبوبیت این مقصد تحصیلی شده است.
  • نزدیک بودن روسیه به ایران یکی از اصلی‌ترین دلایل محبوبیت این کشور در میان هموطنانمان است. دوری از خانواده و کشور برای بسیاری از مهاجران کابوس است. در صورتی که با انتخاب روسیه به عنوان مقصد مهاجرتی می‌توان به راحتی به ایران سفر داشت.

راه‌های مهاجرت به روسیه

  • مهاجرت تحصیلی
  • مهاجرت کاری
  • مهاجرت از طریق ازدواج
  • مهاجرت از طریق سرمایه گذاری
  • مهاجرت از طریق تولد
  • مهاجرت از طریق پناهندگی

مهاجرت تحصیلی به روسیه چگونه است؟

افرادی که شرایط لازم برای مهاجرت تحصیلی به روسیه را دارند، بی شک بهترین راه سفر به این کشور را انتخاب کرده‌اند. این کشور دانشگاه‌های زیادی را در دل خود جای داده است که البته کیفیت آموزشی در برخی از این مراکز آموزشی بسیار بالاتر است. به همین دلیل باید پیش از انتخاب به خوبی تحقیق کرد.

جزئیات مهاجرت تحصیلی به روسیه

  • عموماهزینه‌های تحصیل در دانشگاه‌های روسیه از 3000 تا 7000 دلار در سال متغیر است. البته در صورتی که زبان آموزشی انگلیسی انتخاب شود، هزینه‌های تحصیل بالاتر نیز می‌رود.
  • افرادی که تمایل دارند به زبان روسی به تحصیل مشغول شوند، باید توانمندی خوبی در گفتار و شنیدار این زبان داشته باشند. به این منظور باید در دوره پادفک شرکت نمایند. در صورتی که بتوانند نمره خوبی در این دوره کسب کنند، اجازه تحصیل در دانشگاه‌های روسیه را خواهند داشت.
  • هزینه‌های اقامت و تحصیل در شهرهایی مثل مسکو و سن پترزبورگ در مقایسه با شهرهای کوچک این کشور بسیار بالا تر است. به همین دلیل به افرادی که به دنبال تحصیلی مقرون به صرفه در خاک روسیه هستند، پیشنهاد می‌شود تا شهرهای کوچک را انتخاب کنند.
  • عدم وجود محدودیت سنی برای دریافت پذیرش دانشگاهی، طی شدن سریع روند دریافت پذیرش تحصیلی، صدور ویزای آسان برای متقاضی و خانواده وی، مدرک معتبر دانشگاه‌های روسیه و… از اصلی‌ترین مزایای انتخاب این مقصد تحصیلی به حساب می‌آید.

 

مهاجرت کاری به روسیه چگونه است؟

برای دریافت پذیرش کاری در روسیه همانند پذیرش تحصیلی محدودیت سنی تعریف نشده است. البته عموما کارفرمایان روس منابع انسانی خود را از میان افرادی که بیش از 40 سال سن دارند، انتخاب نمی‌کنند.

جزئیات مهاجرت کاری به روسیه

  • برای اینکه بتوان در روسیه اشتغال پیدا کرد، باید به زبان رسمی این کشور  یعنی روسی مسلط بود.
  • شرکت‌هایی که مجوز جذب اتباع خارجی را دارند، میتوانند برای نیروی کار متخصص ایرانی دعوتنامه ارسال کنند.
  • افرادی که ویزای کاری دریافت کنند از 3 ماه تا 1 سال اجازه حضور در خاک روسیه را دارند. البته افرادی که از تخصص بسیار بالایی برخوردار باشند، می‌توانند به مدت 3 سال در خاک روسیه اقامت داشته باشند.
  • نرخ بیکاری در این کشور حدودا 5 درصد است. این آمار نشان می‌دهد که افراد از اشتغال قابل قبولی برخوردار هستند.
  • متوسط هزینه‌های زندگی در ماه در روسیه  تقریبا 700 دلار است. در صورتی که یک حقوق معمول در این کشور به طور تقریبی 1340 دلار است. به این ترتیب امکان پس انداز ماهانه وجود دارد.

 

مهاجرت از طریق ازدواج چگونه است؟

افراد خارجی که با فردی که تابعیت روسی دارند ازدواج نمایند، شانس دریافت اقامت این کشور را دارند. البته دولت روسیه موارد زیاد دیگری را نیز مورد بررسی قرار می‌دهد.

جزئیات مهاجرت از طریق ازدواج 

  • متقاضیان باید اثبات کنند که از تمکن مالی خوب برای شروع زندگی مشترک برخوردار هستند. بر طبق قانون این کشور زوجین باید حداقل درآمد 20 هزار دلاری در سال داشته باشند.
  • زوجین باید تجرد خود را اثبات کنند. در صورتی که پیشتر ازدواج داشته‌اند، باید حکم طلاق یا آگهی فوت همسر سابق خود را ارائه نمایند.
  • زوجین باید صداقت ازدواج خود را اثبات کنند و نشان دهند که این ازدواج بر پایه روابطی واقعی شکل گرفته است.
  • متقاضیان باید اثبات کنند که یک منزل مسکونی برای اقامت دارند.
  • در صورتی که 3 سال از ازدواج زوجین گذشته باشد، شخص خارجی می تواند به منظور دریافت اقامت دائم اقدام کند.

 

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری چگونه است؟

یکی دیگر از روش‌های مهاجرت به روسیه که در بین تجار رایج است، سرمایه گذاری در این کشور است. در این شیوه می‌توان به عنوان کارآفرین یا با ثبت شرکت یک بیزینس تازه و موفق را طرح ریزی کرد.

جزئیات مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

  • افرادی که یک طرح تجاری قدرتمند داشته باشند و بتوانند سرمایه‌ای 162000 دلاری را با این طرح همراه کنند، می‌توانند اقامت 3 ساله این کشور را به دست بیاورند.
  • افرادی که تمایل دارند از طریق سرمایه گذاری پاسپورت این کشور را به دست بیاورند، باید به مدت 6 ماه در سال در خاک این کشور باشند. در ادامه در صورتی که بتوانند  حضور 5 ساله خود در خاک این کشور را اثبات کنند، حق دریافت اقامت دائم خواهند داشت.
  • خرید ملک یکی از راه‌های سرمایه گذاری در روسیه است. در صورتی که متقاضی بتواند ملکی به ارزش 400 هزار دلار را خریداری کند، اقامت دائم دریافت خواهد کرد.
  • ثبت شرکت راهی دیگر برای دریافت اقامت دائم روسیه است. در این روش متقاضی باید حداقل 130 هزار دلار سرمایه داشته باشند و بتواند 10 فرد روسی را در شرکت خود مشغول به کار کند.

مهاجرت از طریق تولد چگونه است؟

در سال‌های اخیر تغییرات زیادی در قوانین مهاجرت  و دریافت اقامت  از طریق تولد در خاک روسیه به وجود آمده است. در حال حاضر در صورتی که یکی از والدین تابعیت این کشور را داشته باشد به فرزند نیز تابعیت روسیه اعطا می‌شود. حتی در صورتی که فرزند در خاک روسیه متولد نشده باشد.

کارشناسان تهران مشاور به علاقه‌مندان کمک میکنند تا اطلاعات جامع و مناسبی در خصوص مهاجرت به روسیه به دست آورند.

مهاجرت از طریق پناهندگی چگونه است؟

افرادی که قصد دارند از طریق پناهندگی خود را به خاک روسیه برسانند، باید پس از 18 سالگی درخواست خود را به صورت حضوری یا مجازی ارائه دهند. البته بر طبق بررسی‌های انجام شده امکان رد درخواست‌های مجازی به میزان قابل توجهی بالا است.

افرادی که به صورت حضوری مراجعه می‌کنند، 24 ساعت پس از ورود به خاک روسیه اجازه دارند تا درخواست خود را به دولت این کشور  ارائه کنند. در ادامه درخواست وارد روند قانونی می‌شود و به مدت 1 هفته بررسی می‌شود. امکان دارد در طول بررسی به ارائه اسناد و مدارک تازه از سوی متقاضی نیاز باشد. در صورتی که درخواست پناهندگی متقاضی تایید شود، اقامتی 3 ساله صادر خواهد شد.

مهاجرت به روسیه با تهران مشاور

افرادی که به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت به روسیه نیاز دارند، می‌توانند تمامی سوالات خود را در این خصوص از کارشناسان تهران مشاور بپرسند. کارشناسان این مجموعه با شماره گیری 02188906729 در دسترس و آماده پاسخگویی به تمامی سوالات مشتریان گرامی هستند.