پذیرش تحصیلی اسپانیا

اسپانیا از جمله کشورهای مهاجرپذیر اروپایی است. وجود سیاست‌های مهاجرتی، آب و هوای مطلوب، جشن‌های فرهنگی، شرایط مساعد زندگی و… همگی باعث شده‌اند تا هر ساله متقاضیان پذیرش تحصیلی اسپانیا رو به افزایش باشد. به همین خاطر تصمیم گرفته‌ایم تا در این مطلب در مورد مزایا و شرایط پذیرش تحصیلی این کشور با شما صحبت کنیم.

اسپانیا کشوری خوش آب و هوا است که با وجود مردمانی مهربان و خونگرم پذیرای مهاجران از سراسر دنیا بوده و از این رو می‌توانید تجربه‌ای به یادماندنی از مهاجرت تحصیلی داشته باشید.

مزایای پذیرش تحصیلی اسپانیا

1. مهاجرپذیری

حتما می‌دانید شخصی که قصد مهاجرت به کشور دیگری را دارد، با نگرانی‌های زیادی مواجه است. نگرانی‌هایی از جمله هزینه‌های مربوط به زندگی، ارتباط با مردمانی که فرهنگ متفاوتی دارند، یادگیری زبان و… جزو دغدغه‌های اصلی یک مهاجر بشمار می‌روند. حال در کنار همه این نگرانی‌ها رفتار شهروندان یک کشور نیز تاثیر بسزایی بر افکار و روحیه فرد مهاجر دارد. طبیعتا هیچکس دوست ندارد که با او همانند یک بیگانه خارجی رفتار شده و نگاه بدی حوالهاش شود. متاسفانه در برخی از کشورهای اروپایی مردم رفتار مناسبی با مهاجران نداشته و شرایط را برای این دسته از افراد سختتر می‌کنند. اما خوشبختانه اسپانیا با داشتن سیاست‌های مهاجرپذیر خود باعث شده تا مردم مهاجرت را به عنوان یک اتفاق معمول بپذیرند و رفتار خوبی از خود نشان دهند. در نتیجه با مهاجرت به این کشور با شما به خوبی رفتار شده و خیلی سریع می‌توانید ارتباط خود با شهروندان اسپانیایی را بهبود ببخشید.

2. آب و هوای مطلوب

از خوبی‌های آب و هوای مدیترانه‌ای می‌توان به اعتدال آن در فصول مختلف اشاره کرد. یعنی نه در تابستان و نه در زمستان شاهد گرما و سرمای طاقت فرسا نبوده و به این ترتیب روزها را به راحتی می‌توانید یکی پس از دیگری پشت سر بگذارید. برای همین اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که تحمل سرما یا گرمای بیش از حد را ندارند، با مهاجرت به اسپانیا شرایط خوبی از این نظر خواهید داشت.

3. ایده آل بودن هزینه‌های مربوط به زندگی

اسپانیا با وجود اینکه کشوری اروپایی محسوب می‌شود، اما هزینه‌های زندگی در آن مقرون به صرفه است. برای هر مهاجری بخصوص دانشجویان مسئله هزینه‌های مربوط به زندگی و تحصیل یکی از معضلات اصلی بشمار می‌رود.

4. اعتبار مدارک دانشگاهی

به دنبال اعتبار دانشگاه‌های این کشور در انتها مدارک معتبری نیز بدست خواهید آورد. به بیان بهتر اعتبار مدارک تحصیلی اسپانیا از امتیاز بالای دانشگاه‌ها و همچنین سیستم آموزشی مجهز آن ناشی می‌شود. اعتبار بالای مدارک تحصیلی تا حدود زیادی بر آینده شما تاثیر می‌گذارد. چون به کمک اعتبار این مدارک می‌توانید در اسپانیا و یا هر کشور اروپایی دیگر شغل مناسبی پیدا کرده و در صورت تمایل اقامت دائم آن کشور را بدست آورید.

5. امکان تحصیل به زبان انگلیسی

از آنجایی که یادگیری زبان اسپانیایی برای برخی از افراد کار دشواری است، ممکن است از این بابت برای مهاجرت به اسپانیا تردید به دل خود راه دهید. به همین خاطر لازم به ذکر است که برای تحصیل در اسپانیا مجبور به یادگیری زبان اسپانیایی نبوده و تحصیلات خود را بصورت انگلیسی نیز می‌توانید شروع کرده و با موفقیت به اتمام برسانید. البته این موضوع فقط برای متقاضیان کارشناسی ارشد و دکترا صدق کرده و دانشجویان کارشناسی ناچار به تسلط بر زبان اسانیایی خواهند بود. همچنین زبان تدریس کلیه دانشگاه‌های این کشور انگلیسی نبوده و برخی از آنها به زبان اسپانیایی و برخی دیگر نیز بصورت ترکیبی (انگلیسی-اسپانیایی) دروس را تدریس می‌کنند. اما بطور کلی هر کس بسته به شرایط خود امکان تحصیل در این کشور را خواهد داشت.

6. امکان کار در حین تحصیل و پس از آن

مورد مهمی‌ که قبل از مهاجرت باید به آن توجه داشته باشید، امکان کار در حین تحصیل است. دولت اسپانیا این اجازه را به دانشجویان خود می‌دهد که در هفته تا زمان معینی مشغول بکار شوند. این موضوع برای دانشجویان بسیار مهم و حیاتی است؛ چرا که از این طریق می‌توانند درآمدی هرچند اندک داشته و به کمک آن از پس هزینه‌های روزانه خود برآمده و در صورت امکان کمی از آن را پس انداز کنند. همچنین بعد از اتمام تحصیلات نیز تا یک سال برای پیدا کردن کار زمان خواهید داشت. برای این منظور بهتر است که در دوران دانشجویی در کارهایی مشغول شوید که ارتباطی با رشته تحصیلیتان دارند. چون از این طریق رزومه‌ایبدست خواهید آورد که پس از فارغ التحصیلی برای پیدا کردن کار اثربخش واقع می‌شود. چنانچه موفق به پیدا کردن شغلی مناسب شوید، ویزایتان از تحصیلی به کاری تغییر پیدا کرده و پس از 5 سال می‌توانید جهت اخذ اقامت دائم اقدامات لازم را انجام دهید.

شرایط تحصیل در دوره کارشناسی اسپانیا

اگر از متقاضیان تحصیل در دوره کارشناسی اسپانیا هستید، باید بدانید که با سختی‌هایی در این مسیر مواجه خواهید بود. چون متقاضیان پذیرش تحصیلی کارشناسی ابتدا باید به مدت 5 الی 9 ماه در کالج‌های اسپانیا خود را برای آزمونی شبیه به آزمون کنکور در ایران آماده کنند. علاوه بر آن تسلط به زبان اسپانیایی نیز از مسائل مهم و ضروری می‌باشد؛ چرا که تحصیل در مقطع کارشناسی این کشور کاملا به زبان اسپانیایی است.ناگفته نماند که تحصیل در مقطع کارشناسی به زبان انگلیسی تنها در دانشگاه‌های خصوصی امکان پذیر می‌باشد. پس از پشت سر گذاشتن این مراحل و طی کردن 4 سال تحصیل از مقطع کارشناسی فارغ التحصیل خواهید شد.

شرایط تحصیل در دوره کارشناسی ارشد اسپانیا

بنظر می‌رسد که تحصیل در کارشناسی ارشد اسپانیا در مقایسه با کارشناسی با چالش‌های کمتری مواجه است. چون در مقطع کارشناسی ارشد برخلاف دوره کارشناسی دانشجویان می‌توانند به زبان انگلیسی در دانشگاه‌های دولتی تحصیل کنند. همچنین پس از اتمام این دوره و تمایل به ادامه تحصیل در مقطع دکترا نیازی به آزمون ورودی نخواهید داشت. مقطع کارشناسی ارشد اسپانیا را پس از گذشت 1 الی 2 سال می‌توانید به اتمام برسانید که البته این مدت زمان با توجه به رشته‌ای که در آن تحصیل می‌کنید، می‌تواند متغیر باشد.

شرایط تحصیل در دوره دکترا اسپانیا

از جمله مزایایی که برای مقطع دکترا در نظر گرفته شده می‌توان به امکان اخذ بورسیه تحصیلی اشاره کرد. چنانچه در مقاطع قبلی عملکرد خوبی داشته باشید و دانشجوی ممتازی شناخته شوید، قادر به کسب بورسیهتحصیلی خواهید بود. در نتیجه می‌توان گفت که تحصیل در مقطع دکترا برای دانشجویان واجد شرایط رایگان محسوب می‌شود. همچنین می‌توانید به زبان انگلیسی در این مقطع مشغول به تحصیل شده و نیازی هم به ارائه مدرک زبان نخواهید داشت.

برای فازغ التحصیلی از مقطع دکترا چیزی حدود 3 الی 5 سال زمان نیاز خواهید داشت که پس از گذشت 3 سال وارد مرحله دفاع از پایان نامه می‌شوید.

در رابطه با کار دانشجویی همانطور که بالاتر به آن اشاره کردیم، دولت اسپانیا اجازه کار پاره وقت را به دانشجویان خود می‌دهد. اما شرایط کار برای دانشجویان دکترا کمی متفاوت است. چرا که این دسته از دانشجویان علاوه بر امکان کار پاره وقت 30 ساعت در هفته می‌توانند دستیار استاد خود شده و درآمدشان را افزایش دهند.

تهران مشاور آماده پاسخگویی به کلیه سوالات شما در رابطه با مراحل پذیرش تحصیلی و شرایط مربوط به آن است.

تحصیل پزشکی در اسپانیا

پزشکی رشته گرانی است که باید مدت زمان زیادی را هم برای آن در نظر بگیرید. به همین خاطر اسپانیا را می‌توان کشور مناسبی برای تحصیل در این رشته دانست. چون هزینه‌های مربوط به تحصیل پزشکی در این کشور به نسبت کمتر بوده و شما را در عرض 6 سال به هدفتان می‌رساند. برای تحصیل در رشته‌های پزشکی اسپانیا قبل از هر چیز لازم است که به اندازه کافی به زبان اسپانیایی تسلط داشته باشید. چون هم برای تحصیل و هم برای برقراری ارتباط با بیماران به تسلط کافی بر این زبان نیاز خواهید داشت.

همچنین برای تحصیل در رشته‌های پزشکی اسپانیا دو راه پیش رو خواهید داشت:

تحصیل در دانشگاه‌های دولتی
تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی

ناگفته پیدا است که هرچند ورود به دانشگاه‌های خصوصی و تحصیل در آنها ساده‌تر از دانشگاه‌های دولتی است، اما هزینه‌های بیشتر و اعتبار کمتری را در انتها برایتان به همراه خواهند داشت. به یاد داشته باشید که برای ورود به دانشگاه ابتدا باید دوره‌های آماده سازی کالج به منظور موفقیت در آزمون ورودی را پشت سر بگذارید و پس از اتمام آموزش‌های ابتدایی دوره‌هایی در بیمارستان‌های آموزشی خواهید داشت. این دوره تحت عنوان مطالعات بالینی و زیر نظر پزشکان حاذق انجام می‌شود.

تحصیل دندانپزشکی در اسپانیا

برای تحصیل دندانپزشکی برخلاف پزشکی لازم نیست حتما زبان اسپانیایی بدانید. بلکه امکان انتخاب از میان دو زبان اسپانیایی و انگلیسی برایتان وجود داشته تا دوره تحصیلات خود را به زبان دلخواهتان سپری کنید. شما برای فارغ التحصیلی در این رشته به 5 سال زمان نیاز خواهید داشت و همانند رشته پزشکی بسته به شرایطی که دارید، می‌توانید از میان دانشگاه‌های دولتی و خصوصی یکی را انتخاب نمایید.

پذیرش تحصیلی اسپانیا با تهران مشاور

برای آنکه پروسه اخذ پذیرش تحصیلی به اسپانیا با بیشترین سرعت ممکن طی شود، نیاز دارید که شرایط خود را با فردی آگاه و با تجربه در میان بگذارید. در این راستا پیشنهاد می‌دهیم که با شماره تلفن 02188906729 تماس حاصل کرده و از راهنمایی‌های کارشناسان تهران مشاور کمک بگیرید. همچنین در صورت داشتن هرگونه سوال و ابهامی در خصوص پذیرش تحصیلی می‌توانید با کارشناسان این مجموعه مشورت نمایید.