29
دسامبر

مهاجرت تحصیلی به چین

همیشه مهاجرت تحصیلی به چین طرفداران زیادی داشته است. ادامه تحصیل در دانشگاه‌های معتبری که رنکینگ بالای علمی دارند، ارزوی بسیاری از دانشجویان است. بر طبق آمارگیری‌های اخیر بالغ بر 310 هزار دانشجوی بین المللی در این کشور به ادامه تحصیل مشغول هستند.

مهاجرت تحصیلی به چین خوب است؟

بدون معطلی در پاسخ به این سوال باید بگوییم که بله! چین مقصد آموزشی بسیار مناسبی به حساب می‌آید. جالب است بدانید که در سال 2019 میلادی این کشور به عنوان یک بازیکن خبره و بزرگ در عرصه آموزش معرفی شد. در حال حاضر بسیاری از بودجه‌های دولتی برای آموزش‌های مدرن این کشور صرف می‌شود.

چین یک کشور جذاب برای مهاجرت تحصیلی به شمار می‌رود. هزینه‌های پایین زندگی و کیفیت بالای آموزشی از مهم‌ترین مزایای تحصیل در این کشور است.

مزایای تحصیل در چین

  • یکی از مواردی که باید در زمان انتخاب مقصد تحصیلی به آن اشاره داشت، مربوط به اعتبار مدرک تحصیلی است. بدون شک اخذ مدرکی که مورد تایید وزارت علوم ایران نباشد، هیچ فایده‌ای ندارد و موقعیت‌های تحصیلی و شغلی تازه و سودمندی را حاصل نمی‌کند. از آنجایی که کیفیت آموزشی در کشور چین بالا است، مدارک تحصیلی اغلب دانشگاه‌های پزشکی این کشور مورد تایید وزارت علوم و بهداشت ایران قرار دارد. به این ترتیب افرادی که  علاقه‌مند به تحصیل در این کشور هستند، می‌توانند بدون آزمون ورودی از دانش‌های کاربردی و مدرن بهره‌مند شوند.
  • پایین بودن هزینه‌های زندگی در کشور چین از دیگر دلایل محبوبیت این کشور در نزد دانشجویان بین المللی است. هزینه‌های زندگی در این کشور در مقایسه با کشورهای اروپایی و امریکایی بسیار پایین‌تر است.  ضمن اینکه این کشور به عنوان دومین قطب اقتصادی در دنیا شناخته شده است و می‌تواند بسترساز مناسبی برای شکل گیری پیشرفت‌های کاری فارغ التحصیلان باشد.
  • برای ادامه تحصیل در چین به زبان انگلیسی به مدرک آیلتس با حداقل نمره 5.5 نیاز است.
  • در سال‌های اخیر شاهد افزایش تقاضا به منظور مهاجرت دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا به خاک این کشور هستیم. از آنجایی که چین به دانشجویان بین المللی بورسیه تحصیلی اعطا می‌کند، شرایط خوبی برای متقاضیان فراهم می‌شود و هزینه‌های درس و زندگی دانشجویان بین المللی به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.

دانشگاه‌های معتبر چین

  • دانشگاه چینهوا  در پکن
  • دانشگاه پکینگ در پکن
  • دانشگاه فودان در شانگهای
  • دانشگاه علوم و تکنولوژی چین در هوئی
  • دانشگاه ژجیانگ  در ژجیانگ
  • دانشگاه جیائو تونگ در شانگهای
  • دانشگاه نانجینگ در نانجینگ
  • دانشگاه ووهان در هوبئی
  • جزئیات تحصیل در چین

انواع ویزای تحصیلی چین

  • ویزای اکس1: افرادی که قصد ادامه تحصیل در خاک چین را برای مدتی بیش از 6 ماه دارند، به این ویزا نیازمندند. مدت این ویزا 5 سال است. نکته مهم اینکه متقاضی دریافت چنین ویزایی باید با گذشت 30 روز پس از ورودش به خاک این کشور به پلیس امنیتی مراجعه نماید و خودش را معرفی کند.
  • ویزای اکس2:  چنانچه دانشجویان بین المللی برای تحصیل به زمانی کمتر از 6 ماه نیاز داشته باشند، می‌توانند برای دریافت ویزای اکس2 اقدام کنند.

ادامه تحصیل در چین

علاقه‌مندان به ادامه تحصیل می‌توانند با توجه به مقطع تحصیلی مورد نظرشان، مدارک موردنیاز را تامین نمایند و در ادامه برای دریافت پذیرش از دانشگاه منتخب اقدام نمایند. در ادامه جزئیات بیشتری در خصوص نیازمندی‌های ادامه تحصیل در هر یک از مقاطع دانشگاهی درکشور چین را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

تحصیل در مقطع لیسانس

می‌توان گفت بیشترین تقاضا برای ادامه تحصیل دانشگاهی در چین به مقطع لیسانس تعلق دارد. رشته‌های فضانوردی، کشاورزی، مهندسی و پزشکی بیشترین مخاطب را دارند. برای دریافت مدرک تحصیلی در مقطع لیسانس دوره آموزشی 3 تا 4 ساله برگزار می‌شود. البته در صورتی که دانشجویان بین المللی رشته پزشکی را انتخاب کرده باشند، طول این دوره به 5 تا 6 سال افزایش پیدا می‌کند. عموما برای ادامه تحصیل در این مقطع تحصیلی به 3000 دلار در سال نیاز است.

عموما آموزش‌ها در این مقطع به زبان انگلیسی است و دانشجویان باید برای حضور در کلاس‌ها مدرک آیلتس یا تافل ارائه دهند. نکته قابل توجه دیگر اینکه برای حضور در دانشگاه‌ها بدون آزمون ورودی باید معدل قابل قبولی داشت. حداقل معدل در نظر گرفته شده برای دانشجویان تازه وارد 14 اعلام شده است.

در صورتی که متقاضیان زیر 25 سال داشته باشند، از شانس بالاتری برای دریافت پذیرش تحصیلی برخوردار هستند.

کارشناسان تهران مشاور از دانش بسیار بالایی برای راهنمایی علاقه‌مندان مهاجرت تحصیلی به چین برخوردار هستند و اطلاعات جامعی در خصوص قوانین دانشگاهی این کشور دارند.

تحصیل در مقطع فوق لیسانس

دانشجویان بین المللی می‌توانند تحصیلات خود را در این مقطع به زبان‌های چینی و انگلیسی ادامه دهند. در صورتی که دانشجوی چینی، آموزش انگلیسی را انتخاب کرده باشد نیازی به اثبات  سطح زبان خود ندارد. اما برای  دانشجویان بین المللی این طور نیست. این دسته از افراد باید با ارائه مدرک آیلتس یا تافل سطح زبان خود را مشخص نمایند.

برای دریافت مدرک فارغ التحصیلی در این مقطع با توجه به رشته به  1.5، 2 تا سه سال زمان نیاز است. علاقه‌مندانی که زیر 35 سال سن دارند، از شانس بالاتری برای دریافت پذیرش برخوردار هستند و می‌توانند با پرداخت سالانه 3000 تا 5000 دلار به ادامه تحصیل مشغول شوند.

تحصیل در مقطع دکترا

چین توجه ویژه‌ای به دانشجویان مقطع دکترا دارد و سعی بر این است تا با برگزاری دوره‌های آموزشی با کیفیت در این مقطع، رضایت دانشجویان را جلب نماید. لازم به ذکر است که دوره‌های تحصیلی این مقطع تئوری نیست و بیشتر بر پایه تحقیق و مطالعه شکل گرفت است و بدین ترتیب تلاش‌های بی وقفه دانشجو را نیاز دارد.

طول این دوره آموزشی 3 تا 4 است و اغلب آموزش‌ها به زبان چینی است. دانشجویانی که در این مقطع تحصیل می‌کنند باید مبلغ حدودی 5000 دلار را در سال هزینه کنند.

اقامت فارغ التحصیلان در چین

اگر قصد دارید تا پس از فارغ التحصیلی در چین، اقامتی مداوم داشته باشید باید اشتغال پیدا کنید. خوشبختانه بازار چین از نیروهای خارجی که در خاک این کشور تحصیل کرده‌اند، استقبال می‌کند. بسیاری از کارفرمایان به دنبال دانشجویانی هستند که  مدرک کارشناسی دانشگاه‌های چینی را اخذ کرده‌اند.

البته برای اینکه فارغ التحصیلان بتوانند راحت‌تر وارد بازار کار  حرفه‌ای شوند، باید تجربه کاری داشته باشند و از کارفرمایان قبلی خود توصیه نامه دریافت کرده باشند. به این ترتیب فرصت خوبی برای مجاب کردن کارفرمایان جدید پیدا می‌کنند.

نکته مهم دیگری که باید به آن اشاره داشت این است که افرادی که در خاک این کشور فارغ التحصیل شده‌اند از شانس بالایی برای اشتغال در کشورهای اروپایی برخوردار نیستند. زیرا اولویت کارفرمایان اتحادیه اروپا جذب  متقاضیان کار در همان منطقه است. دانشجویان بین المللی که در چین تحصیل کرده‌اند، بازار کار خوبی در همین کشور و همچنین کشورهای مشترک المنافع دارند.

مهاجرت تحصیلی به چین با تهران مشاور

کارشناسان تهران مشاور با توجه به شرایط متقاضیان بهترین راه برای اخذ ویزا و دریافت پذیرش تحصیلی را پیشنهاد می‌دهند. علاقه‌مندان به ادامه تحصیل در چین می‌توانند با شماره 02188906729 تماس حاصل کنند و تمامی‌سوالات خود را از کارشناسان این مجموعه بپرسند.