مهاجرت به مجارستان
24
نوامبر

مهاجرت تحصیلی به مجارستان

شرایط مناسب زندگی و پایین بودن هزینه‌های تحصیل موجب شده است تا در سال‌های اخیر شاهد افزایش تقاضا برای مهاجرت تحصیلی به مجارستان باشیم.  هر کشوری شرایط ویژه‌ای را برای پذیرش دانشجویان بین‌المللی در نظر گرفته است که در بسیاری از این موارد این شرایط پیچیده  و دشوار است. مجارستان جز کشورهای حوزه شینگن است که سعی دارد با در نظر گرفتن شرایط متناسب پذیرش، مسیر تحصیل را کمی برای دانشجویان بین المللی هموارتر کند.  همین موضوع موجب شده است تا هر سال بر تعداد داوطلبان تحصیل در مجارستان افزوده شود. البته ناگفته نماند که وجود شرایط متناسب برای پذیرش تنها دلیل استقبال دانشجویان از این کشور نیست. در ادامه برخی از مزایای تحصیل در این کشور را مورد بررسی قرار می‌دهیم

 

مزایای مهاجرت تحصیلی به  مجارستان در یک نگاه

 

  • بالا بودن کیفیت آموزشی
  • در دسترس بودن بهترین امکانات آموزشی
  • پایین بودن هزینه‌های تحصیل در مقایسه با سایر کشورهای عضو حوزه شینگن اروپا
  • مورد تایید بودن مدارک دانشگاهی مجارستان از سوی وزارت علوم ایران
  • بالا بودن کیفیت آموزش در حوزه‌های پزشکی و فنی و مهندسی
  • بالا بودن اعتبار مدارک دانشگاهی
  • داشتن  ویزای شینگن مجارستان و به طبع فراهم بودن بستری مناسب برای دانشجویان به منظور سفر به سایر کشورهای اروپایی
  • برخوردار بودن دانشجویان از بیمه درمانی، خدمات ورزشی، خدمات اینترنتی و…

 

تحصیل در مجارستان
هزینه پایین زندگی در مجارستان این کشور را به یکی از مقاصد محبوب برای مهاجرت تحصیلی تبدیل کرده است. به طوری که هر سال بر تعداد دانشجویان بین المللی این کشور افزوده می‌شود. 

 

تحصیل در مجارستان

باید اعتراف کرد که کشور مجارستان  در چند سال اخیر تلاش‌های زیادی برای تبدیل شدن به یک قطب آموزشی انجام داده است. همین موضوع نقش به‌سزایی در جلب توجه داوطلبان و دانشجویان ایرانی داشته است.

این کشور همواره در تلاش بوده است تا با فراهم کردن بستری ایمن برای دانشجویان شرایط ایده‌آلی برای کسب دانش فراهم سازد. به عنوان مثال در نظر گرفتن شرایط اشتغال برای دانشجویان یکی از موارد بسیار مهمی است که این کشور به آن توجه داشته است.  زیرا دانشجویان به دنبال راهی برای تامین هزینه‌های خود هستند و با تحصیل در مجارستان این شانس را دارند تا به صورت هفتگی و پاره وقت به کار مشغول شوند.

بر طبق قانون تعیین شده این زمان برای دانشجویان لیسانس 10 ساعت در هفته مقرر شده است. در صورتی که این ساعت برای دانشجویان فوق لیسانس و دکترا به ترتیب به 20 و 30 ساعت افزایش پیدا می‌کند.

با دریافت ویزای تحصیلی مجارستان می‌توان برای مدتی بیش از 90 روز در این کشور اقامت داشت و از امکانات رفاهی بهره‌مند شد. ویزای تحصیلی مجارستان به دو دسته تقسیم می‌شود:

 

  • ویزای دانش آموزی
  • ویزای دانشجویی

 

آشنایی با ویزای دانش آموزی مجارستان

تحصیل در مدارس مجارستان یک شانس بزرگ به حساب می‌آید. زیرا بسیاری از مدارس این کشور در دسته مجموعه‌های آموزشی برتر دنیا قرار دارند. مجموعه‌هایی که همواره نگاه ویژه‌ای به استانداردهای آموزشی دارند و با تلاش و توسعه پرآوازه شده‌اند.

لازم به ذکر است که بهترین مجموعه‌های آموزشی این کشور در رده متوسطه جای دارد. به طور کلی می توان مدارس متوسطه این کشور را به سه دسته ذیل تقسیم نمود:

 

  • مدارس فنی: این مدارس برای تربیت نیروی کار حرفه‌ای و ماهر گزینه بسیار  مناسبی است. دانش آموزانی که در این بستر رشد کنند، خیلی زود وارد دنیای کار خواهند شد. البته این بخش تا حدودی هم منعطف است و فارغ التحصیلان می‌توانند در صورت علاقه‌مندی و برای ارتقای دانش خود وارد دنیای آکادمیک شوند.
  • مدارس حرفه‌ای: دانش آموزان مدارس حرفه‌ای پس از گذراندن یک  دوره آموزشی چهار ساله دیپلم جنرال دریافت می‌کنند و می‌توانند برای ورود به دانشگاه اقدام نمایند.
  • دبیرستان:  می‌توان گفت دبیرستان‌ها بهترین انتخاب برای آموزش دیدن هستند. عموما سیاست کاری در دبیرستان‌ها جذب دانش آموزان با استعداد است. دانش آموزان دبیرستان به خوبی برای تحصیل در دانشگاه‌های این کشور تربیت می‌شوند.

پاسپورت، فرم تکمیل شده درخواست تحصیل در مجارستان، ارائه رضایت نامه رسمی از سوی والدین،  ارائه پذیرش تحصیلی مدرسه منتخب، ارائه گواهینامه تمکن مالی والدین و ارائه مدرک رزرو خوابگاه  یا محل اقامت از نیازمندی‌های اخذ ویزای تحصیلی دانش آموزی در مجارستان به شمار می‌رود.

 

علاقه‌مندان به اخذ ویزای دانشجویی مجارستان می‌توانند با همراهی کارشناسان تهران مشاور به آسانی به رویای خود جامه عمل بپوشانند. 

 

آشنایی با ویزای دانشجویی مجارستان

افرادی که تمایل دارند تا مهاجرت تحصیلی به مجارستان داشته باشند، باید در ابتدا اقامت 90 روزه این کشور را دریافت نمایند. در ادامه باید پس از 15 روز اقامت دراین کشور پیگیر اخذ اقامت طولانی مدت خود باشند. بدین ترتیب می‌توانند بنا به رده تحصیلی خود، زمان حضور خود در این کشور اروپایی زیبا را طولانی‌تر کنند. ضمن اینکه شانس خود را برای اشتغال ایده‌آل در زمان تحصیل نیز افزایش می‌دهند.

 

  • ویزای تحصیلی در مقطع کارشناسی: می‌توان گفت پرمخاطب‌ترین رده برای تحصیل دانشجویی در مجارستان به کارشناسی تعلق دارند. وسیع بودن گستره آموزشی و آموزش به زبان انگلیسی دو عامل اساسی در افزایش این تقاضا است.
  • ویزای تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد: افرادی که تمایل به تحصیل در رتبه کارشناسی ارشد را داشته باشند، می‌توانند تحصیلی ارزان را تجربه نمایند. ضمن اینکه داوطلبان این رده نیازی به ارائه مدرک زبان ندارند و می‌توانند از آموزش‌های زبان انگلیسی بهره‌مند شوند.
  • ویزای تحصیلی در مقطع دکترا: علاقه‌مندان می‌توانند با دریافت بورسیه تحصیلی در  دانشگاه‌های این کشور ثبت نام نمایند. زیرا پشتیبانی‌های زیادی از سوی سازمان بورس و امور دانشجویان ایران فراهم شده است تا این امر تسهیل شود.

 

باید و نبایدهای ویزای تحصیلی مجارستان در رشته پزشکی

بر طبق قانون این کشور تمامی افرادی که دارای مدرک در رشته‌های علوم انسانی، علوم تجربی و ریاضی فیزیک هستند، می‌توانند تا سن 30 سال برای دریافت ویزای تحصیلی در مقطع پزشکی اقدام نمایند.  علاقه‌مندان به تحصیلی در بخش پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی می‌توانند با شرکت در آزمون دانشگاه مورد نظر خود به منظور اخذ ویزای مستقیم اقدام نمایند. در صورتی که در این آزمون قبول شوند، به راحتی و بدون واسطه ویزای تحصیلی دریافت خواهند کرد. در  صورتی که  داوطلبان مدرک زبان نداشته باشند، می‌توانند روش غیر مستقیم را انتخاب کنند. در این روش در دوره‌های کالج حاضر می‌شوند و پس از عبور از دو ترم تحصیلی شانس ورود به دانشگاه‌ها را خواهند داشت. برای دریافت ویزای غیر مستقیم باید در ابتدا نمره قبولی از کالج دریافت کرد

 

برای دریافت ویزای دانشجویی چه کنیم؟

 در گام اول باید یک نامه پذیرش از یکی از مجموعه‌های آموزشی معتبر این کشور فراهم کرد. در ادامه در صورتی که دانشگاه مورد نظر دارای شهریه باشد، باید تمام یا بخشی از این شهریه را پرداخت نمود. تهیه و ارائه تمامی مدارک مورد نیاز و ارائه این مدارک به سفارت مجارستان از اقدامات بعدی است.

پس از حضور در سفارت و ارائه مدارک، باید در یک بازه 2 تا 5 هفته‌ای منتظر ماند. در صورتی که تمامی اسناد و مدارک جامع و کامل باشد، سفارت مجارستان در این بازه زمانی برای دریافت ویزا با متقاضی تماس حاصل می‌کند.

 

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای دانشجویی

 

  • در دست داشتن نامه پذیرش مجموعه آموزشی معتبر مورد نظر
  • ارائه سوابق تحصیلی و شغلی متقاضی
  • ارائه ادله برای انتخاب مجارستان به عنوان مقصد تحصیلی (انگیزه نامه)
  • دریافت و تکمیل فرم درخواست ویزا
  • اصل و ترجمه شده مدرک تحصیلی متقاضی به ضمیمه ریز نمرات وی
  • ارائه اصل و ترجمه تمامی مدارک هویتی متقاضی
  • ارائه نمره و نتیجه آزمون زبان
  • ارائه عکس گذرنامه
  • ارائه دلیل برای تمکن مالی به منظور تامین هزینه‌ها در طول  تحصیل
  • دریافت بیمه مسافرتی
  • ارائه اسناد کافی به منظور رزرو محل اقامت

 

مهاجرت تحصیلی به مجارستان با تهران مشاور


تهران مشاور به عنوان یک دوست دلسوز در تمامی مراحل اقدام به منظور مهاجرت تحصیلی به مجارستان همراه شما خواهد بود. به همین دلیل شما می‌توانید به کارشناسان این مجموعه اعتماد کنید و تمامی سوالات خود را در حوزه پذیرش تحصیلی بپرسید. کارشناسان تهران مشاور با صبر و حوصله به تمامی سوالات شما پاسخ خواهند داد و در صورتی که از شرایط ایده‌آل برای مهاجرت تحصیلی به مجارستان برخوردار نباشید، آگاهتان خواهند کرد.