29
دسامبر

مهاجرت تحصیلی به قبرس

شاید تاکنون کمتر از مهاجرت تحصیلی به قبرس شنیده باشید. اگر همین طور است،  توصیه می‌کنیم  در ادامه این مطلب با ما همراه شوید تا اطلاعات خوبی در خصوص تحصیل در این کشور به دست آورید. شاید کمتر کسی بداند که  قبرس همانند یک پل معجزه‌گر عمل می‌کند و می‌تواند به راحتی دانشجویان بین المللی علاقه‌مند به ادامه تحصیل در کشورهای پیشرفته را به آرزویشان برساند. حتما می‌پرسید که چنین چیزی چطور ممکن است؟ در ادامه با ما همراه شوید تا به پاسخ این سوال برسید.

اگر قصد مهاجرت تحصیلی به یک کشور اروپایی ارزان قیمت را دارید، قبرس انتخاب مناسبی برایتان خواهد بود.

مهاجرت تحصیلی به قبرس چه ویژگی‌هایی دارد؟

هزینه‌های تحصیل در قبرس در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی بسیار پایین‌تر است. افرادی که به دنبال تحصیل در یک کشور اروپایی با هزینه‌های کم هستند، می‌توانند این مقصد را انتخاب کنند. ضمن اینکه دانشجویان بین المللی که به قبرس سفر کرده‌اند، این شانس را دارند تا پس از گذشت مدتی مشخص از دوره تحصیلی خود از طرح مبادله دانشجو استفاده کنند.

با استفاده از این طرح می‌توانند با گذشت چند ترم از تحصیل برای ادامه تحصیل در کشورهای درجه یک اروپایی و آمریکایی اقدام کنند. البته در برخی از مواقع دانشجویان بین المللی در حین تحصیل در قبرس، ارتباط خوبی با  این کشور برقرار میکنند و تمایلی به استفاده از طرح تبادل دانشجو ندارند. این طرح برای دانشجویانی مناسب است که سر پر سودایی دارند و رویای تحصیل در معتبرترین و باکیفیت‌ترین دانشگاه‌های دنیا را در سر می‌پرورانند.

انواع مهاجرت تحصیلی به قبرس

  • تحصیل در مدارس
  • تحصیل در مقطع کارشناسی
  • تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد
  • تحصیل در مقطع دکترا

تحصیل در مدارس قبرس چگونه است؟

علاقه‌مندان به مهاجرت می‌توانند فرزندان خود از سنین 3 تا 18 سالگی را به مدارس بین المللی قبرس بفرستند. این کشور مدارس بین المللی بسیار خوبی دارد که در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی هزینه‌های تحصیلی کمی را در پی دارند. برخی از بهترین مدارس و دبیرستان‌های بین المللی این کشور عبارتند از:

  • هریتج
  • لارکانا
  • نیکوزیه
  • فالکون
  • زنیون

گفتنی‌های مدارس بین المللی قبرس

مهاجرینی که قصد ثبت نام فرزندان خود در بهترین مدارس بین المللی قبرس را دارند، باید بر طبق قوانینی که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم، پیش روند:

  • دانش آموزان موظفند برای حضور در مدارس بین المللی باکیفیت این کشور در آزمون ورودی شرکت کنند. عموما امکان شرکت در این آزمون به زبان‌های مختلف: ترکی، انگلیسی و یونانی وجود دارد. البته در صورتی که زبان آزمون انگلیسی انتخاب شود، از دانش آموزان سوالاتی برای تعیین سطح زبان ترکی و یونانی نیز پرسیده می‌شود. زیرا اغلب آموزش‌های مدارس این کشور به زبان ترکی و یونانی می‌باشد.
  • هزینه‌ای که باید برای تحصیل در مدارس این کشور پرداخته شود، از 5 تا 8 هزار یورو در سال متغیر است.
  • در صورتی که مهاجرین از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا قصد دریافت اقامت در قبرس را داشته باشند، باید برای تحصیل فرزندان در مدارس ویزای دانش آموزی دریافت کنند.
  • اغلب دبیرستان‌های قبرس دارای محلی برای اسکان و خوابگاه هستند. به این ترتیب دانش آموزان می‌توانند در طول تحصیل با بهره‌گیری از این امکانات از کلاس‌های فوق العاده‌ای که خارج از ساعات درسی برگزار می‌شود، استفاده نمایند.
  • دانش آموزانی که در دبیرستان‌های قبرس به تحصیل مشغول شوند، به صورت حرفه‌ای برای حضور در دانشگاه‌های معتبر جهان در کشورهای اروپایی، آمریکایی، کانادایی و استرالیایی آمادگی به دست می‌آورند.
  • عموما دانش آموزان فارغ التحصیل در مقطع دبیرستان برای حضور در دانشگاه‌های معتبر جهان و اپلای کردن، مشاوره‌های تخصصی دریافت می‌کنند.

تحصیل در مقطع کارشناسی در قبرس چگونه است؟

خوشبختانه تنوع رشته در مقطع کارشناسی در این کشور بسیار بالا است. میتوان گفت هر فرد با هر سلیقه و هر تخصصی شانس تحصیل در مقطع کارشناسی در قبرس را دارد. نکته مهم دیگر اینکه افرادی که دارای مدرک زبان نیستند، می‌توانند درخواست تحصیلی خود را به این کشور ارائه دهند. در ادامه دانشگاه مقصد سطح زبان متقاضی را بررسی می‌کند. در صورتی که سطح زبان متقاضی پایین‌تر از حد موردنیاز باشد، دوره‌های زبان  برای وی برگزار خواهد شد.

گفتنی‌های تحصیل در مقطع کارشناسی

  • افرادی که دارای مدرک زبان هستند، باید نمره آیلتس حداقل 5.5 تا 6 را کسب کرده باشند.
  • طول دوره تحصیل در این مقطع عموما 4 سال است. به طور کلی دانشجویان بین المللی باید حداقل 250 واحد را گذرانده باشند تا مدرک فارغ التحصیلی دریافت کنند.
  • هزینه مشخص برای تحصیل در  مقطع کارشناسی در قبرس وجود ندارد. به طور معمول این هزینه‌ها از 3000 تا 9000 یورو در سال متغیر است.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در قبرس چگونه است؟

در بسیاری از کشورها، محدودیت رشته‌ای زیادی در مقطع کارشناسی ارشد وجود دارد. البته که قبرس از این قاعده کلی جدا است. تنوع رشته‌ای در  دانشگاه‌های این کشور به قدری بالا است که بسیاری از دانشجویان بین المللی در مقطع کارشناسی ارشد، قبرس را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب میکنند. بر طبق آخرین آمار به دست آمده جمعیت دانشجویان بین المللی در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های این کشور بیش از 30 درصد برآورد شده است.

گفتنی‌های برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد

  • دانشجویان برای حضور در این مقطع باید دارای مدرک آیلتس با نمره حداقل 6 باشند.
  • دانشجویان بین المللی می‌توانند در این مقطع از بورسیه تحصیلی استفاده کنند.
  • طول دوره تحصیلی در این مقطع 2 سال است.
  • نوع رشته و دانشگاه از عوامل تاثیرگذار بر هزینه‌های تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد است. اما به طور کلی  هزینه‌ها از 3000 تا 13000 تجاوز نخواهد کرد.
  • اکثر آموزشها در این مقطع به زبان انگلیسی است. اما از آنجایی که بخشی از تدریس‌ها به زبان یونانی و ترکی ارائه می‌شود، لازم است تا دانشجویان بین المللی تسلط کافی بر این دو زبان را نیز داشته باشند.

تحصیل در مقطع دکترا در قبرس چگونه است؟

تحصیل در مقطع دکترا در قبرس در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی متفاوت است. عموما در سایر کشورهای اروپایی متقاضی باید یک استاد راهنما در کشور مقصد را برای دریافت پذیرش مجاب کند. در صورتی که در قبرس این تنها راه دریافت پذیرش تحصیلی به شمار نمی‌رود.

راه دوم این است که  متقاضی هزینه‌های تحصیل در این مقطع را بپردازد و در ادامه از دانشگاه مورد نظر پذیرش دریافت نماید.

گفتنی‌های برای تحصیل در مقطع دکترا

  • در صورتی که متقاضی بتواند یک استاد راهنما را برای دریافت پذیرش مجاب کند، میتواند از تحصیل رایگان در این کشور بهره‌مند شود.
  • دانشجویان برای تحصیل در این مقطع باید به تحقیق و پژوهش مشغول شوند تا در نهایت مدرک مرتبط دریافت کنند.
  • طول دوره دکترا در قبرس با توجه به نوع رشته دانشجویان از 3 تا 5 سال متغیر است.
  • در صورتی که دانشجویان بین المللی با پرداخت هزینه به تحصیل در این مقطع مشغول شوند، باید هزینه‌ای مابین 13000 تا 15000 یورو در سال پرداخت نمایند.
کارشناسان تهران مشاور به علاقه‌مندان دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های قبرس کمک می‌کنند تا فرایند مهاجرت را به‌راحتی پشت سر بگذارند.

مهاجرت تحصیلی به قبرس با تهران مشاور

از آنجایی که قبرس مقصدی شناخته شده و مشهور برای مهاجرت تحصیلی به شمار نمی‌رود، توصیه می‌شود تا از افراد متخصصی که از دانش کافی در این حوزه برخوردار هستند، مشاوره گرفته شود. قبرس بسیاری از محدودیت‌های مهاجرت تحصیلی که برای سایر کشورهای اروپایی در نظر گرفته شده است را ندارد. به همین دلیل توصیه می‌شود تا تمامی سوالات خود را در خصوص مهاجرت تحصیلی به قبرس از کارشناسان تهران مشاور بپرسید. کارشناسان این مجموعه سالهاست که در حوزه مهاجرت تحصیلی و اخذ پذیرش دانشگاه‌های این کشور فعالیت دارند. شماره تلفن 02188906729 راه ارتباطی متقاضیان مهاجرت تحصیلی به قبرس با کارکنان تهران مشاور است.