13
آگوست

مهاجرت تحصیلی به فرانسه

در سال‌های اخیر تقاضا برای مهاجرت تحصیلی به فرانسه بسیار افزایش یافته است. این کشور اروپایی توجه ویژه‌ای به بسترهای آموزشی دارد و با صرف امکانات و بودجه‌های کلان به دنبال ارتقای کیفیت آموزشی است. همین موضوع توجه علاقمندان به ادامه تحصیل را به خود جلب کرده است و تقاضای مهاجرت تحصیلی به فرانسه را افزایش داده است.

اگر به دنبال تحصیل در فرانسه و در پی آن  اخذ اقامت در  این کشور هستید، برای مشاوره مهاجرت و تحصیل در خارج از کشور در ادامه این مطلب با ما همراه شوید تا اطلاعات مفیدی در خصوص جزئیات این موضوع به دست آورید.

آیا مهاجرت تحصیلی به فرانسه درست است؟

شاید تصور کنید که مهاجرت تحصیلی به فرانسه هزینه‌های هنگفتی را در پی دارد. در صورتی که واقعیت این چنین نیست! کشور فرانسه شرایط ویژه‌ای را برای محصلین و دانشجویان در نظر گرفته است. جالب است بدانید که این کشور در ارائه خدمات و تسهیلات، دانشجویان بومی و خارجی را به یک چشم می‌بیند. قطعا این موضوع موجب افزایش محبوبیت این کشور در میان علاقمندان به مهاجرت تحصیلی شده است.

مهاجرت به برج ایفل
فرانسه یکی از کشورهای پیشرفته است که همواره نگاه ویژه‌ای  به آموزش و پرورش نیروی متخصص و حرفه‌ای دارد. همین موضوع موجب شده است تا خدمات و تسهیلات منحصر به فردی را برای تحصیل دانشجویان داخلی و خارجی در نظر بگیرد.

خدمات فرانسه برای دانشجویان خارجی

  • پرداخت شدن کمک هزینه‌های تحصیلی به تمامی دانشجویان این کشور
  • فراهم بودن بستری مناسب برای  ادامه تحصیل به صورت رایگان در برخی از دانشگاه‌های فرانسه
  • سرویس و خدمات حمل و نقل ارزان قیمت برای استفاده دانشجویان
  • در نظر گرفتن کمک هزینه برای اقامت راحت و درخور برای دانشجویان
  • ارائه خدمات درمانی رایگان

گزینه‌های مناسب برای مهاجرت تحصیلی به فرانسه

  • تحصیل در مقطع دیپلم:  تمامی افراد بالای 6 سال برای ادامه تحصیل در کشور فرانسه اجبار شده اند. طول تحصیل تا مقطع دیپلم برای محصلین 12 سال تعیین شده است و محصلین در سن 18 سالگی فارغ التحصیل می‌شوند. در ادامه می‌توانند برای ورود به دانشگاه‌ها و موسسات عالی اقدام نمایند. لازم به ذکر است که هزینه تحصیل در کشور فرانسه برای دانش آموزان تا سن 16 سالگی رایگان است.
  • تحصیل در مقطع کارشناسی:  دانشجویان می‌توانند پس از اخذ مدرک دیپلم برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی شرکت کنند. دوره آموزشی این مقطع بین 3 تا 4 سال متغیر است و در برگیرنده 180 واحد درسی می‌باشد. ضمن اینکه دانش زبان انگلیسی یا فرانسه متقاضیان با توجه به زبان تحصیلی انتخاب شده، پیش از آغاز تحصیل مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. بیشترین متقاضیان ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی به علاقمندان تحصیل در رشته‌های مهندسی و پزشکی تعلق دارد. برخی از پرطرفدارترین رشته‌های این مقطع عبارتند از: پزشکی، فناوری اطلاعات، فناوری ارتباطات، روانشناسی و… .
  • تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد: بسیاری از متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در فرانسه هستند. زیرا می‌توانند پس از مدتی به راحتی اقامت دائم دریافت کنند. در واقع می‌توان پس از اتمام تحصیل، با اشتغال به کار و گذراندن بازه زمانی مناسب اقامت دائم دریافت کرد. در این مقطع تحصیلی اهمیت دانش زبان انگلیسی و فرانسه متقاضیان بیش از گذشته اهمیت پیدا می‌کند. نکته مهمی که در این میان وجود دارد، این است که در صورتی که زبان تحصیلی دانشجویان انگلیسی انتخاب شده باشد، باید باز هم تسلط کافی بر زبان فرانسه داشته باشند. تحصیل فرانسه به زبان فرانسوی رایگان در نظر گرفته شده است.  تمامی دانشگاه‌های فعال در مقطع کارشناسی ارشد دارای دو نوع مستر یک و مستر دو هستند. چنانچه دانشجویان نوع مستر یک را انتخاب نمایند، پس از طی کردن 120 واحد درسی تعیین شده فارغ التحصیل می‌شوند. به منظور پشت سر گذاشتن این تعداد واحد درسی به دو سال زمان نیاز است. در نوع مستر دو، دانشجویان از دو گرایش پژوهشی و حرفه‌ای گزینه دلخواه خود را انتخاب می‌کنند. نکته مهم اینکه تنها دانشجویانی شانس ادامه تحصیل در مقطع دکتری را خواهند داشت که گرایش پژوهشی را انتخاب کرده باشند.
  • تحصیل در مقطع دکتری: لازمه مهم تحصیل در مقطع دکتری همانند مقطع کارشناسی ارشد تسلط کافی بر زبان انگلیسی و فرانسه است. البته از پیش شرط‌های مهم برای ادامه تحصیل در این مقطع می‌توان به داشتن رزومه تحصیلی قوی اشاره کرد. علاقمندان به تحصیل در این مقطع باید بتوانند پیش از مهاجرت و تحصیل استاد راهنمای خود را انتخاب و متقاعد نمایند. در صورتی که از این مرحله عبور کنند، می‌توانند در یک بازه 3 تا 4 ساله در مقطع دکتری فارغ التحصیل شوند. البته تحصیل در این مقطع به پیگیری‌های دائم نیاز دارد و پژوهش‌ها و کارهای تحقیقاتی متعددی را شامل می‌شود. ارائه مدرک به دانشجویان منوط بر ارائه پایان نامه موفق خواهد بود.
education in paris
علاقمندان به  مهاجرت تحصیلی به فرانسه می‌توانند در مقاطع مختلف ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان، دیپلم، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به ادامه تحصیل بپردازند.

 بایدونبایدهای‌درنظرگرفته‌شده‌برای‌دانشجویان‌خارجی

  • دانشجویانی که در مقطع کارشناسی به ادامه تحصیل می‌پردازند، از داشتن کار تمام وقت منع شده اند. این دسته از افراد فقط می‌توانند به مدت 20 ساعت در هفته اشتغال داشته باشند.
  • بر طبق قوانین کشور فرانسه دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری می‌توانند از  امکاناتی نظیر: استفاده از خوابگاه، بورسیه شدن و اشتغال به همراه تحصیل برخوردار شوند.
  • فرانسه به دانشجویان دکتری فرصتی 6 ماهه داده است تا کاری مرتبط با رشته خود پیدا کنند.
  • این کشور  82 دانشگاه دولتی را در برگرفته است که ادامه تحصیل برای دانشجویان در آنها رایگان است. ضمن اینکه چندین موسسه خصوصی و دانشگاه کاتولیک نیز برای دانشجویان خارجی در نظر گرفته شده است.

مهاجرت تحصیلی به فرانسه با تهران مشاور

برای مهاجرت یا پذیرش تحصیلی فرانسه باید قوانین و آیین نامه‌های زیادی را در نظر گرفت. از لازمه‌های رسیدن به این هدف پشت سر گذاشتن فرآیندهای متعددی است. اخذ تاییدیه سفارت فرانسه، ارتباط گیری مناسب با دانشگاه موردنظر، شرکت در آزمون ورودی، توجه به سن قانونی متقاضیان در هر مقطع تحصیلی و… بخشی از موارد قابل توجه پیش از مهاجرت تحصیلی است. از آنجایی که پیگیری هر یک از این موارد زمان بر و پیچیده است، بهتر است تا از افراد متخصص این حوزه کمک گرفته شود.

کارشناسان تهران مشاور با آشنایی کامل در خصوص شرایط تحصیل، کار و اقامت در فرانسه به متقاضیان کمک می‌کنند تا لازمه‌های مهاجرت تحصیلی به فرانسه در کوتاه‌ترین زمان ممکن طی شود. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می‌توانید با شماره 02188906729 تماس حاصل فرمایید.